Bliv kontorfunktionær i Københavns Lufthavn og hjælp med udsendelse og modtagelse af udlændinge

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Du har mulighed for at blive en del af det samfundsrelevante og helt afgørende arbejde for Danmark at udsende og modtage udlændinge fra det helt unikke arbejdsmiljø, der er i Københavns Lufthavn. Vi er på udkig efter dig, som ønsker en afvekslende hverdag med sagsforberedelse og direkte kontakt til udlændinge, som skal forlade landet, eller som skal indrejse med henblik på en asylsagsbehandling i Danmark.

Vil du være med til at gøre en samfundsmæssig forskel?

Hjemrejsestyrelsens kerneopgave er at udsende udlændinge, der ikke har lovligt ophold i Danmark. Den ledige stilling er i Lufthavns-teamet i 4. Hjemrejsekontor, som bl.a. har ansvaret for at modtage udlændinge, som skal overføres til Danmark i medfør af Dublinforordningen.

Som kontorfunktionær i Lufthavnsteamet vil du få bred indsigt i udsendelsesarbejdet inden for hele Hjemrejsestyrelsens sagsportefølje, da en anden hovedopgave er at påse udlændinge udrejst af landet, som sagsbehandles på tværs af de fem hjemrejsekontorer i styrelsen. Du bliver dermed ansvarlig for den sidste og meget vigtige del af udsendelsessagskæden.

Dine arbejdsopgaver

Din arbejdsdag vil være alsidig og varieret. Dine opgaver vil bl.a. veksle mellem at:

  • påse udlændinge ombord på flyet med henblik på udrejse af Danmark, udfærdige udsendelsesreferat og øvrige eftersagsbehandlingsskidt,
  • forkynde afgørelser om udvisning af Danmark og indrejseforbud,
  • samarbejde med politiet, der står for transporten fra arrest til lufthavn, og som er til stede under gennemførelsen af udsendelsen, hvis der er tale om udsendelse af frihedsberøvede udlændinge, og
  • sagsforberedelse ved formeldinger fra andre medlemsstater om overførelse af en udlænding til Danmark i medfør af Dublinforordningen, herunder stå for den faktiske modtagelse af disse udlændinge
Der er arbejde både inden og uden for almindelig arbejdstid. Der sikres forudsigelighed ved en vagtplan, som pt. foregår i et 4-ugers rul, hvor man har weekendvagt hver fjerde uge og omlagt fridag fredagen inden og mandagen efter. Den tidligste ugentlige mødetid i hverdagene er kl. 5.00 og den seneste er kl. 8.30. Der kan fra tid til anden også være arbejdstid om aftenen.

Du vil også komme til at varetage andre administrative opgaver, og der kan i ny og næ også være udsendelsesopgaver fra andre destinationer i landet.

Derudover har du mulighed for at deltage på ledsagede udsendelser til udlændingens destinations- eller hjemland, både til EU- og tredjelande.

Kan du skabe gode samarbejdsrelationer og sikre høj kvalitet?

Vi søger dig, der motiveres af at arbejde med mennesker – uanset om det er i relationen til udlændinge, samarbejdspartnere eller dine kolleger.

Vi forestiller os, at du har en kontoruddannelse, professionsbachelor eller lignende relevant uddannelse. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en offentlig myndighed, herunder især hvis du har kendskab til Public360. Kendskab til Københavns Lufthavn, forvaltningsloven og Dublinforordningen er ligeledes en fordel, men det er ikke et krav.

Hvis du kan se dig selv i følgene kerneværdi, så vil du trives rigtig godt hos os: ”Det er Hjemrejsestyrelsens fornemmeste opgave at sikre, at udsendelserne foregår værdigt og med respekt for individet.”

Vi forventer, at du ønsker at sikre høj kvalitet i arbejdsopgaverne og bidrage til fællesskabet ved at være:

  • ansvarsbevidst, robust og professionel
  • positiv, afbalanceret og tillidsvækkende
  • selvstændig, arbejdsom og proaktiv
  • fleksibel og bidragende til et godt arbejdsmiljø
Du vil gennemgå en generel onboarding og et specifikt udarbejdet oplæringsforløb de første ca. 10-12 uger.

Du har kørekort til personbil og vil til tider evt. skulle stille egen bil til rådighed til bl.a. transport til Birkerød.

Det får du hos os

Hjemrejsestyrelsens hoveddomicil ligger på Birkerød Kongevej 2, 3460 Birkerød, mens dit arbejdssted vil være Hjemrejsestyrelsens lokation i Københavns Lufthavn på Vestvej 4, 2770 Kastrup.

Vi er ikke lønførende, men til gengæld er vores arbejde virkelig meningsskabende, og vi gør en betydelig og stor samfundsmæssig forskel. Vi har gode arbejdsvilkår og har fokus på at sikre gode rammer for trivsel, herunder flekstid, mulighed for hjemmearbejde, frugt, kaffe/te og massageordning, samt lokalaftaleordninger med særhonoreringer, som giver en ekstra skilling i kassen. Kaffen er dårlig men humøret og arbejdsglæden er høj.

Du får et kontor, som værdsætter det gode kollegaskab, og hvor alle bidrager til en arbejdskultur, som er kendetegnet ved fagligt engagement og socialt sammenhold. Vi har bl.a. kvartalsvise – og gerne flere – sociale arrangementer i kontoret. Vores hverdag er præget af engagement, travlhed og humor, og vi er rigtig gode til at hjælpe hinanden.

Lise, teamkoordinator i Lufthavns-teamet, udtaler:

”Som medarbejder i Lufthavns-teamet har man ikke kun mulighed for at varetage varierede og spændende arbejdsopgaver. Man indgår også i et skønt team, hvor vi samarbejder og hjælper hinanden og prioriterer at have det sjovt imens. Ledelsen prioriterer løbende tilstedeværelse hos os i lufthavnen, selv om de – og resten af kontoret – har arbejdsplads i Birkerød. Vores chef er optaget af udvikling af medarbejderne og har vores ryg i faglig, såvel i operationel og som i praktisk henseende både i ind- og udland. Ledelsen støtter også op om det gode kollegiale og sociale fællesskab, som så særligt kendetegner 4. Hjemrejsekontor.”

Nysgerrig?

Har du spørgsmål i øvrigt, er du velkommen til at kontakte kontorchef Inge Fabricius på e-mail infa@hjemst.dk eller administrationsleder Malene Lanther på mala@hjemst.dk.

Søg stillingen

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV, eksamensbevis mv. senest torsdag den 3. oktober 2024.

Stillingen er til besættelse pr. 1. december 2024.

Vi forventer at holde samtaler i uge 41.

Der vil være en skriftlig test i forbindelse med samtalen, hvor vi tester dine skriftlige danskkundskaber. Testen tager cirka et kvarter og skal løses uden hjælpemidler.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du ansættes som kontorfunktionær efter OAO-S-Fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Du vil som udgangspunkt blive indplaceret i løngruppe 2, sats II. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Hjemrejsestyrelsen, Vestvej 4, 2770 Kastrup.

Du skal påregne, at din arbejdstid er placeret uden for almindelig dagarbejdstid, og du omfattes derfor af kapitel 2 og særbestemmelserne i kapitel 4 i Statens arbejdstidsaftale.

Stillingen er en fast stilling på fuldtid med gennemsnitligt 37 timer om ugen.

Politiets Efterretningstjeneste vil gennemføre et sikkerhedstjek af din person, så vi i Udlændinge- og Integrationsministeriet kan vurdere, om du er egnet til at varetage stillingen. Du skal løbende kunne bestå et sikkerhedstjek under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej , 3460 Birkerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6117511

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet