BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en fleksjobkonsulent - Kan du motivere ledige fleksjobbere til at finde fodfæste på arbejdsmarkedet?
Til vores fleksjobteam i Center for Beskæftigelse og Borgerservice søger vi en dygtig fleksjobkonsulent, der kan arbejde virksomhedsrettet og helhedsorienteret med henblik på at få ledige borgere tilbage på arbejdsmarkedet. For de borgere, der ikke kan vende tilbage til arbejdsmarkedet, vil du skulle forberede sagen til rehabiliteringsteamet.
Rollen som fleksjobkonsulent kræver at du er god til at samarbejde med arbejdsgivere, kan arbejde struktureret og er tydelig i skrift og i tale. Udover at afholde de lovpligtige samtaler og sikre CV og formidle konkrete ledige stillinger, skal du også etablere fleksjob og virksomhedspraktikker. Det betyder, vi vægter tungt, at du evner til at opsøge arbejdsgivere med henblik på etablering af beskæftigelsesrettede tilbud, ligesom du også skal kunne lave opfølgning, når det er nødvendigt.
Stillingen er på 37 timer ugentlig.
Arbejdsopgaver- Tilrettelæggelse af plan for hurtig og effektiv tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
- Kontakte arbejdsgivere og etablerer fleksjobsansættelser eller virksomhedspraktikker samt foretage opfølgninger.
- Holde jobsamtaler og sikrer at både CV og joblog er opdateret.
- Henvise til anden aktør.
- At indgå i samarbejde i et tværfagligt netværk med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere.
- Dokumentation og vejledning i et klart og præcist sprog; herunder udarbejdelse af afgørelser og indstillinger til rehabiliteringsmøder
- Er uddannet socialrådgiver eller har anden socialfaglig relevant uddannelse.
- Har erfaringer med eller har mod på at lave det virksomhedsrettede arbejde.
- Har kompetencer til at motivere borgere med helbredsmæssige udfordringer på vejen mod beskæftigelse
- Tror på at alle ledighedsydelsesmodtagere har en berettigelse på arbejdsmarkedet
- Kan dokumentere dit arbejde gennem god journaldisciplin
- Et afvekslende og spændende job
- Mulighed for faglig udvikling
- Faglig sparring og læring
- Stor indflydelse på og ansvar for egne opgaver
- Flekstid med mulighed for at tilrettelægge din arbejdsdag
- Gode kolleger, der bakker hinanden op
- En afslappet og uhøjtidelig atmosfære med plads og rummelighed
- Adskillige personalegoder samt kantineordning
Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med HK/Dansk Socialrådgiverforening efter forhandling.
Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Har du været ansat i Tårnby Kommune, vil der altid blive taget reference herfra. Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest. Ansættelsen vil være betinget af, at denne er tilfredsstillende.
Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.
Yderligere oplysningerØnsker du yderligere oplysninger om stillingerne, er du velkommen til at kontakte konstitueret teamleder Jun Leiberg 32471611.
Vi holder samtaler løbende, derfor er der ikke en ansøgningsfrist - så tøv ikke med at søge stillingen. Når rette kandidat er fundet, fjernes stillingsopslaget fra Tårnby Kommunes hjemmeside.
Stillingen er en fast stilling på 37 timer med start snarest muligt.
AnsøgningAnsøgning med dokumentation for uddannelse, oplysning om eventuel tidligere beskæftigelse, eventuel arbejdstilladelse og bilag sendes via nedenstående link. Vær opmærksom på, at Tårnby Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du bedes derfor så vidt muligt søge stillingen via nedenstående link. Såfremt du søger stillingen pr. brev, skal dette indeholde de samme oplysninger, som kræves af det elektroniske rekrutteringssystem.
Behandling af persondataTårnby Kommune er dataansvarlig for de personoplysninger, som du registrerer og sender til kommunen via rekrutteringssystemet eller på anden vis ved ansøgning om job.
Oplysningerne vil alene blive brugt i rekrutteringsprocessen. Medlemmer af ansættelsesudvalget, for den stilling du søger, får adgang til dine registrerede personoplysninger i den tid rekrutteringsprocessen løber. Behandlingen af oplysningerne vil naturligvis være fortrolig og sikker.
Vi opbevarer din ansøgning samt øvrige oplysninger i op til 6 måneder efter endt rekrutteringsproces. Herefter slettes de automatisk.
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder. Herunder ret til at se de personoplysninger du har registreret hos os og ret til sletning af oplysninger. Læs i øvrigt her om dine rettigheder. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte Tårnby Kommune, Center for HR. Adresse: Amager Landevej 76, 2770 Kastrup. Telefon: 3247 1280. E-mail: op2@taarnby.dk.
For henvendelse vedrørende den ledige stilling se kontaktoplysninger under overskriften 'Yderligere oplysninger'.
Har du spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, og til hvordan dine rettigheder bliver udøvet i henhold til databeskyttelsesreguleringen, kan du kontakte Tårnby Kommunes databeskyttelsesrådgiver. Send e-mail sikkert: Link til Borger.dk Telefon: 3247 1230. Ved brev: Tårnby Kommune, Center for Udvikling og Digitalisering, Amager Landevej 76, 2770 Kastrup, Att.: ”Databeskyttelsesrådgiver”.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Tårnby Kommune, Amager Landevej, 2770 Kastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5956100