BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at gøre en reel forskel for lægemiddeludvikling, klinisk forskning og patienter ved at vurdere ansøgninger og komplekse problemstillinger i samarbejde med kolleger på tværs af faggrupper? Så er du måske vores nye kollega i sektion for Kliniske Forsøg.
Dine primære arbejdsopgaver
Efter en grundig oplæring bliver dine opgaver primært at:
- Vurdere ansøgninger med et regulatorisk fokus for at sikre, at forsøgene udføres i henhold til gældende lovgivning og vejledninger
- Koordinere den samlede sagsbehandling af ansøgninger og ændringsanmodninger om klinisk forsøg med lægemidler
- Vejlede og korrespondere med de forskere og lægemiddelvirksomheder, som udfører forsøgene
- Deltage i europæisk samarbejde om kliniske forsøg på sags- og procedureniveau
- Implementere og videreudvikle processer i sektionen
- Bidrage til sektionens målsætning om at være førende inden for udvikling og implementering af nye vejledninger og arbejdsgange for regulatoriske aspekter af kliniske forsøg i Danmark og EU
Din hverdag hos os
Du kommer til at indgå i et engageret tværfagligt team, med blandt andre læger, farmaceuter, toksikologer og humanbiologer, som har ekspertise inden for kliniske forsøg med lægemidler.
Du vil have rolle som tovholder på flere parallelle ansøgninger og en typisk arbejdsdag vil bestå af lige dele selvstændig sagsbehandling, faglig sparring og interaktion med de andre faggrupper, der bidrager til sagsbehandlingen, samt rådgivning af ansøgere.
Du vil således i dit arbejde hos os få en stor kontaktflade internt i Lægemiddelstyrelsen, men også til forskningsaktive læger, lægemiddelindustrien og til andre myndigheder, blandt andre de videnskabsetiske medicinske komiteer.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
- Uddannelse: sundhedsvidenskabelig uddannelse, fx farmaceut, humanbiolog, dyrlæge eller lignende
- Erfaringer: nogle års relevant erhvervserfaring indenfor feltet og meget gerne kendskab til GCP.
- Derudover erfaring med at arbejde med forskellige IT-systemer og kendskab til at arbejde efter kvalitetsprocedurer.
Det er en forudsætning, at du har:
- Lyst til at arbejde selvstændigt med regulatorisk vurdering af forsøgsprotokoller.
- Trives med at arbejde fokuseret med korte tidsfrister og flere sager, som skal håndteres parallelt i koordination med afdelingens øvrige medarbejdere og andre berørte landes myndigheder i EU.
- Lyst til at bidrage til høj trivsel i afdelingen.
- Stillingen kræver derudover gode skriftlige og mundtlige formuleringskundskaber på både dansk og engelsk.
- Muligheden for at være med til at præge rammerne for det kliniske lægemiddelområde både nationalt og i EU og dermed gøre en forskel for både forskere, kommercielle ansøgere og forsøgsdeltagere.
- Et meningsfuldt arbejde med afvekslende og udfordrende opgaver og selvstændigt ansvar i et team, hvor vi er gensidigt afhængige af hinanden.
- Mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for et bredt felt af arbejdsopgaver.
- Et arbejdsmiljø, der er energisk, uformelt og præget af stort fagligt engagement, humor og gensidig respekt, hvor vi som en naturlig del af hverdagen arbejder med teamets udvikling og trivsel.
- Vi tilbyder desuden fleksibel arbejdstid og gode muligheder for efter- og videreuddannelse.
Jeg er vild med den åbenhed og interesse, jeg oplever fra mine kollegaer. Vi bruger hinandens kompetencer i sektionen, hvor løbende faglig sparring er en naturlig del af hverdagen. Det synes jeg er en vigtig del af det gode arbejdsmiljø, og som gør at vi løbende udvikler os.
Om Kvalitetsevaluering og Kliniske Forsøg
I Kvalitetsevaluering & Kliniske Forsøg er vi godt 100 medarbejdere. Vi er en blandet flok af farmaceuter og andre naturvidenskabelige uddannelser samt kontorfunktionærer.
Vi godkender kliniske forsøg, så ny medicin kan blive afprøvet og vi godkender medicinen til brug for alle danskere, når de kliniske forsøg er afsluttet.
Læs mere om os og vores arbejde på Lægemiddelstyrelsen.dk.
Om ansættelsen
Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Du vil blive ansat som akademisk medarbejder.
I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og det er vigtigt for os, at man ikke kan stille spørgsmål ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed.
Du har dog en vis periode til at sælge dem, hvis du i dag ejer såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed.
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til Teamleder Maria Elgaard på tlf. 44 88 97 78 eller Lene Grejs Petersen på tlf. 44 88 93 05.
Du kan læse mere om os og vores opgaver på lmst.dk.
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis.
Vi regner med at holde ansættelsessamtaler i uge 34.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Lægemiddelstyrelsen, Axel Heides Gade 1, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170992&DepartmentId=8648&MediaId=2505&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5879504