Bidrag til effektiv toldbehandling og smidig handel

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du bidrage til smidig handel på tværs af grænser? Er du grundig i din opgavetilgang, og trives du med administrative opgaver? Kan du balancere mellem at levere god service og varetage myndighedsrollen, og kan du holde hovedet koldt, når det går stærkt? Så er du måske en af dem, vi søger.

Bidrag til effektiv toldbehandling
I Toldstyrelsens ekspeditions- og varekontrolenheder sikrer vi, at borgere og virksomheder betaler den korrekte told. Med effektiv toldbehandling bidrager vi til, at import, eksport og forsendelse holdes kørende ved at garantere nøjagtig registrering og smidigt samarbejde med chauffører, speditører og virksomheder. På den måde er vi afgørende for, at varer kan komme ind i og ud af Danmark og EU. Vi er til stede ved grænser rundtom i hele landet og varetager vores opgaver via direkte kundekontakt, mail og telefon.

Du bliver en del af enten Ekspedition og Varekontrol Sjælland eller Ekspedition og Varekontrol Hovedstaden. Tilsammen har de to enheder fire ekspeditionssteder i hovedstadsområdet samt i Kvistgård, Nørre Alslev og Rønne Havn. Du vil sammen med kolleger indgå i en vagtplan og blive en del af vores team i enten Frihavnen eller Københavns Lufthavn.

Dine opgaver vil omfatte:

  • ekspedition af import, eksport og forsendelse af varer
  • sagsbehandling
  • håndtering af certifikater og kontrol af bestemmelser for særlige varer.
Konstruktiv og professionel med stort overblik
Vi forestiller os, at du har en handels- eller kontoruddannelse og er fortrolig med Office-pakken. Indblik i toldområdet er en fordel, men den væsentligste faktor for at få succes i jobbet er din personlighed: Du er nysgerrig, opsøger viden og leverer løsninger af høj kvalitet.

Du skal være vant til og kunne lide at arbejde digitalt, da mange toldprocedurer håndteres i it-systemer.

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • trives med kundekontakt og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog
  • kan varetage myndighedsrollen, samtidig med at du optræder imødekommende og serviceminded
  • udstråler ro og tålmodighed og optræder professionelt – også i pressede situationer
  • kan overskue og håndtere mange opgaver på én gang og trives med mange forskelligartede opgaver – stort som småt
  • har en god energi, er god til at samarbejde og trives med en bred kontaktflade både internt og eksternt.
Opgaverne i Toldstyrelsen er unikke, og som en del af din onboarding vil du deltage i både e-læring, sidemandsoplæring og intern undervisning. Har du lyst til at lære og mod til at søge sparring og hjælp, kommer du rigtig langt, og stillingen rummer gode udviklingsmuligheder.

Du vil arbejde i såkaldt kontinuerlig tjeneste, hvilket betyder, at du skal være indstillet på at arbejde på alle tidspunkter af døgnet, også i weekenden og på helligdage. Desuden er det et krav, at du har kørekort.

Vi sikrer effektiv toldkontrol
Toldstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I kontrolenhederne arbejder vi hver dag på at sikre det danske samfund mod ulovlige og farlige varer og på, at virksomheder og borgere betaler den korrekte told. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

I enhederne varetager vi hver især vores opgaver med en høj grad af selvstændighed, samtidig med at vi er gode til hjælpe og involvere hinanden, når vi har brug for det. Vi gør os umage med at tage godt imod nye kolleger og har en fri tone og et godt sammenhold.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest torsdag den 20. juni 2024.

Har du spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Marianne Lescher på telefon 72 37 55 81 eller funktionsleder Jesper Christiansen på telefon 72 37 73 30.

Vi forventer at holde samtaler løbende. Samtalerne holdes i Frihavnen.

Tiltrædelse hurtigst muligt eller efter aftale.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.

Du vil blive ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Kystvejen 16, 2770 Kastrup eller Containervej 7, 2150 Nordhavn.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Kastrup, Kystvejen, 2770 Kastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6063835

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet