Brænder du for at arbejde helhedsorienteret til gavn for børn, unge og deres familier? Trives du i en organisation i udvikling, hvor faglighed, samarbejde og borgerinddragelse er i centrum? Så er det måske dig, vi søger!
I forbindelse med en opnormering søger vi to børne- og ungerådgivere til faste stillinger på 37 timer om ugen, med opstart 1. oktober 2025.
Om os
Vi har en klar ambition: at arbejde tidligt og forebyggende i tæt samspil med familierne og vores tværfaglige samarbejdspartnere. Vi tror på, at stærke relationer og samarbejde er nøglen til at skabe reelle og varige forandringer i børns og familiers liv.
Vi prioriterer:
- Lovmedholdelig og ordentlig sagsbehandling
- Tæt samarbejde med dagtilbud og skoler
- Tidlig indsats og sammenhængende løsninger
- Et arbejdsmiljø præget af tillid, faglig sparring og udvikling
Du bliver en del af en samlet Familierådgivning, opdelt i syv distrikter, hvor hver rådgiver har ansvar for opgaver i eget lokalområde. Vores kultur er præget af et stærkt kollegialt fællesskab og en vilje til at løse opgaverne sammen.
Dine opgaver
- Foretage screeninger, afdækninger og børnefaglige undersøgelser
- Iværksætte og følge op på støtteindsatser
- Sikre sammenhængende sagsforløb og helhedsorienteret indsats
- Indgå i et tæt og forpligtende samarbejde med familier og samarbejdspartnere
- Deltage aktivt i tværfaglige mødefora og sparring
Vi tilbyder dig
- Et stærkt og engageret team, hvor du aldrig står alene med dine sager
- Ugentlige fagmøder med sparring fra ledelse og kollegaer
- Mentorordning ved opstart og løbende kompetenceudvikling
- Indflydelse på metoder og arbejdsgange – vi udvikler os sammen
- En arbejdsplads med korte beslutningsveje og let adgang til samarbejdspartnere
Det siger dine kommende kollegaer:
“Her er man aldrig alene med sine sager.”
“Vi har et stærkt kollegialt fællesskab og god sparring på tværs af afdelingen.”
“Samarbejdet med skoler og dagtilbud fungerer virkelig godt.”
Vi forventer, at du:
- Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- Brænder for arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier
- Har lyst til at arbejde tværfagligt og se muligheder frem for begrænsninger
- Kan bevare overblikket og træffe beslutninger i en hverdag med mange bolde i luften
- Er selvstændig, struktureret og har stærke samarbejdsevner
- Har gode skriftlige kompetencer og kan dokumentere dit arbejde tydeligt
- Er åben for at modtage sparring og selv kan bede om hjælp
- Gerne med erfaring fra myndighedsområdet, men det er ikke et krav
Søg nu og bliv en del af vores dedikerede hold, der arbejder hårdt for at styrke børnefamiliers livskvalitet og trivsel!
Mere om os
Hvis du er blevet nysgerrig, og vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Teamleder Tanja Zaccone tza.bk@taarnby.dk eller Tværfaglig distriktsleder Louise Berthelsen på mail: lbe.bk@taarnby.dk.
Ansøgningsfristen er den 18. august 2025 klokken 12.00. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler på Tårnby Rådhus fredag d. 22. august 2025. Du vil få besked, om du skal til samtale mandag den 18. august 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om to faste stillinger på 37 timer om ugen med opstart 1. oktober 2025 og sker i henhold til gældende overenskomst efter forhandling. Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest og indhentes børneattest. Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.
På kommunens hjemmeside www.taarnby.dk kan du læse mere om strategierne på børneområdet.
Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.
Tårnby Kommune har et værdigrundlag, som du kan læse her.
Vi gør opmærksom på, at Tårnby Kommune har røgfri arbejdstid.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Tårnby Kommune, Amager Landevej, 2770 Kastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/161ecffc-b370-408c-8f36-49a604a20f15