Bliv en del af Toldstyrelsens nye taskforce til bekæmpelse af varemærkeforfalskninger og piratkopier

dato

Motiverer det dig at gøre en samfundsmæssig forskel, og vil du have en afvekslende hverdag? Har du mod på varekontrol, og vil du være en del af Toldstyrelsens nye taskforce, der får ansvaret for at kontrollere lavværdiforsendelser, der passerer grænsen til Danmark? Så er du måske en af dem, vi søger.

Bidrag til målrettet og effektiv toldkontrol af lavværdiforsendelser
I teamet IPR og Lavværdi er vores opgave at udføre varekontrol, der er målrettet varemærkeforfalskede og piratkopierede varer i forsendelser til borgere og virksomheder. Vi behandler sager om kopivarer, der er fundet i forbindelse med toldkontrol, og vi er løbende i dialog med både varemodtagere og rettighedshavere. Teamet vil fra 1. januar 2026 være en del af kontoret Tværgående Varekontrol, hvor du også får kolleger, der arbejder med andre toldopgaver.

Øget handel via e-handelsplatforme og et stort EU-fokus på kontrol af lavværdiforsendelser gør, at vi opretter en særlig taskforce i teamet, der får ansvaret for at kontrollere lavværdiforsendelser. Varekontrollen foregår i tæt samarbejde med medarbejdere på lokale kontrolsteder og på tværs af Toldstyrelsen.

Som en del af taskforcen vil dine opgaver blandt andet omfatte:

  • toldkontrol af lavværdiforsendelser
  • varekontrol, herunder kontrol på styrelsens eget initiativ og kontrol baseret på profiler
  • vagtrapportering, herunder sagsbehandling og journalisering af kontrolsager.
Taskforcen er placeret i henholdsvis Billund Lufthavn og Kastrup, men du vil på sigt have hele Danmark som din arbejdsplads, da vi varetager denne type kontrol i hele landet. Der er derfor en vis rejseaktivitet forbundet med stillingen.

Som en del af din onboarding vil du deltage i både e-læring, sidemandsoplæring og intern undervisning. Har du lyst til at lære og mod til at søge sparring og hjælp, kommer du rigtig langt, og stillingen rummer gode udviklingsmuligheder.

Nysgerrig, handlekraftig og omstillingsparat
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende. Du har måske en erhvervsuddannelse eller en anden relevant uddannelse, gerne kombineret med nogle års erfaring fra brancher, der er beslægtede med toldområdet. Det kan også være, at du har erfaring fra en anden kontrolfunktion.

Du skal have både administrativ og talmæssig forståelse, så du kan sætte dig ind i regler, procedurer og relevant lovgivning på told- og kontrolområdet.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • er nysgerrig og hurtig til at omstille dig fra én situation til en anden
  • kan optræde myndigt, venligt og professionelt, også i pressede situationer
  • tager initiativ, er vedholdende og kan fastholde fokus
  • kan begå dig på engelsk og gerne har kendskab til et eller flere andre fremmedsprog
  • er interesseret i sparring og videndeling med kolleger og kan modtage og omsætte feedback fra din leder.
Det er et krav, at du har kørekort B.

Vær opmærksom på, at du skal bære uniform.

Vi sikrer effektiv toldkontrol
Toldstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I kontrolenhederne arbejder vi hver dag på at sikre det danske samfund mod ulovlige og farlige varer og på, at virksomheder og borgere betaler den korrekte told. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

I teamet IPR og Lavværdi varetager vi hver især vores opgaver med en høj grad af selvstændighed, samtidig med at vi er gode til hjælpe og involvere hinanden, når vi har brug for det. Vi gør os umage med at tage godt imod nye kolleger og har en fri tone og et godt sammenhold.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 19. november 2025.

Har du spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Trine Dancygier på telefon 72 37 65 25.

Vi forventer at holde samtaler fredag den 28. november, mandag den 1. december og torsdag den 4. december 2025. Der kan indgå en person- og logikanalyse i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Du skal være opmærksom på, at din ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde denne sikkerhedsgodkendelse under din ansættelse i stillingen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er Kystvejen 16, 2770 Kastrup eller Passagerterminalen 10, 7190 Billund.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Kastrup, Kystvejen, 2770 Kastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/a4d7013e-8007-47b1-841a-9a6c3da4635e

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet