Vi søger en koordinator ca. 27 timer om ugen til en ledig stilling hos en skøn ældre sengeliggende dame i Kastrup. Vagterne vil være fordelt på morgen og aftenvagter i et 4 ugers rul med fri hver 2 weekend.
Jobbet indebærer koordinatoropgaver samt daglig personlig pleje i samarbejde med hjemmeplejen og pædagogisk støtte efter tilrettelagt ugeskema i samarbejde med borgeren.
Hvem er denne dejlige ældre dame?
Kirsten er en skøn ældre dame på 74 år, som bor alene i egen bolig. Hun er diagnosticeret med en medfødt hjerneskade, retardering, autisme og paranoid skizofreni.
Kirsten kan have perioder med svær angst, som særlig udløses ved skift eller ændringer - og derfor arbejder vi ud fra forskellige metoder og strategier, som du vil blive inddraget i.
Kirsten er permanent sengeliggende, og derfor vil alt omkring Kirsten inklusiv aktiviteter foregå i hendes stue, hvor hun er.
Hun har svært ved forandringer og kravsituationer, og har brug for en ro-givende tilgang med en fast struktur og ramme i hendes hverdag. Hun elsker god mad og at spille spil – men skal gerne motiveres og inddrages i de daglige rutiner.
Opgaven:
Opgaven er 1-1 kontakt med Kirsten, og vil tage udgangspunkt i et fast tilrettelagt dagskema, som skal følges i en tæt dialog med Kirsten. Opgaven er velbeskrevet via et særligt tilrettelagt dagskema, som skal følges under vagten.
En vagt hos Kirsten indebærer følgende opgaver:
- Personlig plejeopgaver, herunder bad og bleskift i samarbejde med hjemmepleje
- Tilberedning af morgenmad, frokost og aftensmad ud fra en fast madplan.
- Ugentlige indkøb ift. tilrettelæggelse af fast ugentlig madplan i samarbejde med Kirsten
- Indendørs pædagogiske aktiviteter i løbet af dagen, eksempelvis kortspil, høre musik, læse op fra hendes ynglingsbøger
- Arbejde med piktogramtavle for at skabe forudsigelighed og struktur
- Opmærksomhed på væskeindtag med udgangspunkt i væskeskema
- Oprydning og rengøring, evt. skift af sengetøj samt evt. indkøb
- Engagement i forhold til Kirstens liv og interesser, herunder højtider – hvor det forventes at der pyntes op og hygges med hende.
- Daglig dokumentation i vores eget interne journaliseringssystem
- Koordinatoropgaver såsom overblik og koordinering af Kirsten kalender og aftaler, bestille varer hjem, have overblik over afvigelser mm, vagtplanlægning, kommunikation med Hjemmesygeplejerske og pårørende.
Derudover skal du i samarbejde med områdelederen lavet statusrapporter hver 6 måned, og evt deltage i møder med kommunen.
Kirsten formår ikke at tage initiativ eller at udføre praktiske opgaver, og derfor er der behov for din støtte og inddragelse i ovenstående gængse hverdagsrutiner med respekt for, hvor hun er den enkelte dag.
Hvem er du?
Vi søger en fast og stabil medarbejder, som udover det faste rul - også kan være fleksibel ved sygdom, ferie eller lignende.
Vi ser helst at du har en sundhedsfaglig baggrund, men det er ikke et krav. Det vil være en stor fordel, hvis du har pædagogisk eller psykiatrisk viden/erfaring.
Vi forestiller os følgende profil:
• Du skal kunne trives med 1-1 arbejde og kunne arbejde selvstændigt
• Du skal trives med ensidige og faste opgaver ud fra et fast dagskema
• Du skal kunne trives med at arbejde alene det meste af tiden, men i et fast team og med fast sparring fra teamleder på ordningen
• Du skal have et godt overblik og evne at strukturere en fast hverdag
• Gode samarbejdsevner, da du skal indgå i et tæt samarbejde med hjemmeplejen, kollegaer og de pårørende
• Gode relationskompetencer
• Tålmodig, rolig og nærværende
• Du skal have erfaring med personlig hygiejne, og være tryg og åben ift. opgaven
Der tilbydes grundig oplæring i opgaverne, både via onlineforøb samt føloplæring.
Vagtrul og løn
Vi har et 4 ugers rul på Teamet, og dine vagter bliver planlagt i samarbejde med den anden nye medarbejder. Men pt. har vi følgende ledige vagter, som de 2 nye medarbejdere skal dele:
Rul 1: (ulige uge)
Mandag og Tirsdag 8-14
Tirsdag 16-21
Onsdag, torsdag og fredag 8-14
Rul 2: (lige uge)
Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag 8-14
Søndag 8-14
Rul 3: (Ulige uge)
Tirsdag, onsdag, torsdag og fredag 8-14
Lørdag og søndag 8-14
Rul 4: (lige uge)
Mandag, Tirsdag, onsdag, fredag 8-14
Torsdag og fredag 16-21
Lørdag og søndag 16-21
Det virksomheden tilbyder
Som ansat i Olivia Danmark bliver du omfattet af overenskomst med FOA, og er derfor sikret en række grundvilkår. Du bliver aflønnet efter kvalifikationer.
Du vil indgå i et fast team med en fast tilknyttet teamleder. Der er gode muligheder for faglig sparring og vidensdeling på personalemødet hver 3-4. måned, samt over internt journaliseringssystem.
Der gives koordinatortillæg udover din løn.
Ansøgning og kontakt
Ansøg stillingen hurtigst muligt eller senest den 22/11 2024
Vi kalder løbende til samtale, så skriv gerne til os i dag.
Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte Eva Friis på tlf. 93102133.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
OLIVIA DANMARK A/S, Hørkær , 2., 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-11-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6149274