Ambitiøs økonomikonsulent til Tårnby Kommune
Tænder du på at udvikle og forenkle økonomistyring og samtidig sikre at vi gør tingene korrekt? Så har vi det helt rigtige job som Økonomisk Konsulent i Tårnby Kommunes Center for Økonomi, Indkøb og Dataunderstøttelse (ØDU).
Tårnby Kommune har 43.000 indbyggere og en drifts- og anlægsramme på 3,6 mia. kr. Kommunen har en høj likviditet og beskæftigelse, ingen gæld og dermed et godt økonomisk grundlag at drive en kommune på.
I ØDU er vi 25 medarbejdere fordelt på tre teams ”Finans & Kvalitet”, ”Udbud og Indkøb” og ”Budget & Støtte”. Den ledige stilling er i ”Finans & Kvalitet”, som har fokus på udvikling og kvalitetssikring af økonomiprocesser og regnskabs- og revisionsopgaver. Du kommer til at spille en central rolle vedrørende konteringspraksis, bistand til revision og kommunens øvrige centre, samt optimering af anvendelsen af kommunens økonomiske IT-systemer.
Vi kan tilbyde dig:
En attraktiv stilling, hvor du får store muligheder for at præge jobbet og være med til at udvikle økonomicentret, hvor omgangstonen er fri, humøret højt og resultater er noget, vi skaber sammen. Vi lægger vægt på samarbejde, trivsel og på, at arbejdsmiljøet er godt, også når der er travlt.
Dine hovedopgaver, som i nogen grad kan drejes efter dine kompetencer, vil være:
- Kvalitetssikring af økonomiprocesser
- Regnskabsprocesser
- Medvirke til udvikling og vedligehold af kommunens systemer på økonomiområdet (i øjeblikket primært KMD OPUS)
- Yde support og sparring til økonomimedarbejdere i fagcentre
- Servicere revisionen
- Diverse opgaver vedrørende finanspleje og konteringspraksis
Vi forventer, at vores kommende kollega har:
- Viden om kommunal økonomi og økonomistyring
- Erfaring med drift og udvikling af økonomisystemer og gerne kommunale
- Interesse for økonomiske sammenhænge mellem IT-systemer
- Selvstændighed, systematik og gåpåmod
- Veludviklede evner for samarbejde og at finde løsninger
Uddannelse/baggrund
Du kan have en baggrund som kommunalt uddannet, akademiker, eller administrationsbachelor. Mest afgørende er din interesse for at arbejde med kommunale økonomiopgaver og evne til at kunne gå ind i jobbet.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt med flekstidsordning. Ansættelsen og lønnen sker i henhold til kompetencer og til gældende overenskomst efter forhandling.
Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Har du været ansat i Tårnby Kommune, vil der altid blive taget reference herfra. Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest. Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.
Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.
Yderligere oplysninger
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at rette henvendelse til leder af ”Finans & Kvalitet” Peter B. Veistrup 3247 1104. / e-mail pve.of@taarnby.dk
Ansøgningsfristen er 19. maj. Vi afholder ansættelsessamtaler i den efterfølgende uge.
Ansøgning
Ansøgning med dokumentation for uddannelse, oplysning om eventuel tidligere beskæftigelse, eventuel arbejdstilladelse og bilag sendes via nedenstående link. Vær opmærksom på, at Tårnby Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du bedes derfor så vidt muligt søge stillingen via nedenstående link. Såfremt du søger stillingen pr. brev, skal dette indeholde de samme oplysninger, som kræves af det elektroniske rekrutteringssystem.
Behandling af personoplysninger
Tårnby Kommune er dataansvarlig for de personoplysninger, som du registrerer og sender til kommunen via rekrutteringssystemet eller på anden vis ved ansøgning om job.
Oplysningerne vil alene blive brugt i rekrutteringsprocessen. Medlemmer af ansættelsesudvalget, for den stilling du søger, får adgang til dine registrerede personoplysninger i den tid rekrutteringsprocessen løber. Behandlingen af oplysningerne vil naturligvis være fortrolig og sikker.
Vi opbevarer din ansøgning samt øvrige oplysninger i op til 6 måneder efter endt rekrutteringsproces. Herefter slettes de automatisk.
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder. Herunder ret til at se de personoplysninger du har registreret hos os og ret til sletning af oplysninger. Læs i øvrigt her om dine rettigheder. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte Tårnby Kommune, Center for HR. Adresse: Amager Landevej 76, 2770 Kastrup. Telefon: 3247 1280. E-mail: chr@taarnby.dk
For henvendelse vedrørende den ledige stilling se kontaktoplysninger under overskriften 'Yderligere oplysninger'.
Har du spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, og til hvordan dine rettigheder bliver udøvet i henhold til databeskyttelsesreguleringen, kan du kontakte Tårnby Kommunes databeskyttelsesrådgiver. Send e-mail sikkert: Link til Borger.dk
Telefon: 3247 1236. Ved brev: Tårnby Kommune, Center for Udvikling og Digitalisering, Amager Landevej 76, 2770 Kastrup, Att.: ”Databeskyttelsesrådgiver”.
Ansøgningsfrist:
19. maj 2025
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Tårnby Kommune, Amager Landevej, 2770 Kastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-05-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/2d566f53-b354-4f75-b5d2-6c8c265944f7