Bliv senior director for Naviairs nye Portfolio Management Office og form organisationens fremtidige projekt- og porteføljearbejde

dato

Vil du være arkitekten bag Naviairs fremtidige projekt- og porteføljestyring? Vi søger en erfaren og strategisk leder til at være ansvarlig for opbygningen af vores Portfolio Management Office (PMO). Som Senior Director i vores nye PMO får du en vigtig rolle i at etablere og implementere transparente processer for pipelinestyring, governance og ressourceoptimering.

Om stillingen
Som chef for PMO bliver du ansvarlig for at opbygge og forvalte et solidt fundament for Naviairs projekt- og porteføljearbejde. Du bliver en del af chefgruppen under CTO og qua din rolle vil du få berøring med alle i Direktionen. Dine nøgleopgaver vil omfatte:

  • Transparent pipelinestyring: Udvikling af processer, der sikrer klar strategisk prioritering, overblik og opfølgning på initiativer, projekter og porteføljer.
  • Governance: Etablering og implementering af retningslinjer, der understøtter klare beslutningsgange og effektiv eksekvering.
  • Ressourcestyring: Udarbejdelse af metoder til optimal planlægning og anvendelse af ressourcer på tværs af projekter og organisation.
  • Projektmodeller: Evaluering og implementering af robuste projektmodeller, der understøtter en ensartet tilgang til projektstyring og sikrer vellykket levering i de enkelte porteføjler.
  • Ledelse og personaleansvar: Opbygning og ledelse af et engageret PMO-team, herunder coaching og udvikling af medarbejdere.
Vi tilbyder en spændende mulighed for at være med til at forme Naviairs fremtidige projekt- og porteføljearbejde. Du vil få central og synlig rolle i en organisation, der spiller en væsentlig rolle i den danske og internationale luftfart.

Din profil
Vi søger en erfaren og strategisk tænkende leder, der kan balancere de operationelle detaljer med det overordnede strategiske perspektiv. Du kunne være kendetegnet ved:

  • Dokumenteret erfaring med opbygning og implementering af portefølje- og projektstyringsmodeller.
  • Indgående kendskab til governance-strukturer og ressourceplanlægning.
  • En dygtig evne til at skabe overblik og gennemsigtighed i komplekse sammenhænge.
  • Erfaring med personaleledelse og evnen til at skabe engagement og udvikling i dit team.
  • En relevant akademisk baggrund og solide kommunikationsevner, både på dank og engelsk.
  • At have haft succes med at skabe resultater gennem samarbejde på tværs af organisatoriske og faglige skel.
Bliv en del af en arbejdsplads med et vigtigt formål, en samfundskritisk opgave og et helt specielt sammenhold
Det er en særlig opgave at arbejde med fly og lufttrafik, og derfor er kulturen i Naviair kendetegnet af et godt sammenhold, hvor vi passer på hinanden. Vi gør vores bedste for, at du har det godt og trives i dit job. I Naviair bliver du dækket af en sundhedsordning, hvor din mentale og fysiske trivsel er i fokus. Vi tilbyder desuden fri parkering med mulighed for el-opladning, en kantineordning med lækker og varieret mad, trænings- og motionslokale og en god pensionsordning. I hverdagen har vi derudover gode muligheder for at arbejde hjemme og fleksibilitet i arbejdsplanlægningen.

Løn og ansættelsesvilkår
Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer pr. uge.

Løn og ansættelse vil ske i henhold til gældende overenskomst i staten. Lønnen fastsættes på et niveau, der er afhængigt af erfaringer og kvalifikationer.

Ansættelse er desuden betinget af, at du kan sikkerhedsgodkendes til ”Hemmeligt” (NATO SECRET).

Ansøgning og samtaler
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte CTO, Jimmi Hartvig på e-mail: jih@naviair.dk. For spørgsmål vedr. øvrige vilkår kan HR konsulent, Morten Marczynski Sichlau kontaktes på mail: msp@naviair.dk eller tlf. 32478773.

Klik på "Ansøg" og send en motiveret ansøgning og dit CV senest torsdag den 23. januar 2025. 

Første samtalerunde forventes afholdt den 3-4. februar 2025.

Naviair ser mangfoldighed som en styrke og vi opfordrer derfor alle interesserede og kvalificerede, uanset baggrund til at søge stillingen. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Naviair, Naviair Alle , 2770 Kastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/fcb1f03c-5347-46ce-a8bf-edbb2375dc12

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet