Byggeleder til landsdækkende sporvedligehold

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du overblik og vil du være med til at koordinere og styre vedligeholdelsesarbejde på Banedanmarks infrastruktur? Så er du måske vores nye kollega.

Banedanmarks landsdækkende Spor & Leverandørstyring søger en byggeleder til at styre vores planlægning, udførsel og opfølgning af landsdækkende sporvedligehold.

Banedanmark Infrastruktur sikrer, via vores samarbejde i organisationen og faglige kompetencer, en attraktiv, grøn og sikker jernbane. Som byggeleder i landsdækkende spor og leverandørstyring, får du sammen med det øvrige team, ansvaret for udarbejdelse af årsplaner og detailplaner i forbindelse med landsdækkende vedligeholdelsesaktiviteter og inspektioner på Banedanmarks Infrastruktur (jernbanen).

Vores opgaver udføres i høj grad med udenlandske leverandører, der udvælges efter udbudte kontrakter, hvor leverandøre tildeles arbejdet efter regler i udbudsloven. Banedanmark er en myndighed under Trafikstyrelsen, hvilket betyder, at vores projekter har krav om at efterleve forvaltningsloven.

Du vil i hverdagen referere til Sektionschefen og du vil opleve tæt samarbejde med sektionens øvrige byggeledere, produktionskoordinator, lodser og tilsyn. Vi sætter stor pris på tværfagligt samarbejde og videndeling mellem hinanden. Dit faste mødested kan blive i Fredericia eller Roskilde.

En dygtig byggeleder ved skrivebordet og i marken

Som vores nye byggeleder, bliver en del af et dygtigt team bestående af seks fagligt specialiserede byggeledere der hver især har deres ”egne” kampagner at styre og gennemføre.

Byggeledernes primære ansvar er at udarbejde årsplaner, detailplaner, styre udførsel, og løbende i processen sikre kontrol og opfølgning af vores landsdækkende sporvedligeholdelsesopgaver. Vi gennemfører spændende projekter som skinnefræsning, sporbeliggenhedsmåling, ultralydsmåling, sporjustering mm.

Du vil blive nøgleperson i forhold til at varetage bygherreansvaret, herunder også at arbejdsmiljø- og jernbanesikkerhedsmæssige krav opfyldes og dokumenteres. I alle sammenhænge forventes det, at du systematisk kan planlægge og følge op på afvigelser i forhold til det planlagte program, og at du tager aktion i forhold til aktuelle afvigelser. I din planlægning sikrer du, at tekniske problemstillinger i forbindelse med udførsel, planlægning og ressourcer imødekommes med de bedst mulige løsninger. I forbindelse med opfølgning på fremdrift på dine igangværende kampagner, indgår du månedlig i økonomisk afrapportering for hvert enkelt vedligeholdelsesarbejde og den samlede portefølje af kontrakter.

Du må forvente en del administrativ byggeledelse bl.a. bestående af: indsamling af dokumentation for materiel og personale inden opstart på kampagner, opfølgning på produktion under kampagnen, og afslutning af kampagnen. Der vil i få tilfælde være behov for tilstedeværelse i ”marken”, hvor du sikrer samarbejde med tilsyn, lodser og den udførende leverandør.

Sektionen er i udvikling og står overfor et generationsskifte. I den proces kommer du til at samarbejde med og aflaste øvrige byggeledere på de øvrige kontraktområder.

Din baggrund

Vi søger en byggeleder som enten er uddannet ingeniør/teknisk assistent, faglært eller har anden forudgående erfaring. Uddannelse spiller ikke den store rolle, hvis du har den rette profil.

Vi ser gerne, at du har kendskab til infrastruktur og vedligehold af jernbanenettet, ligesom erfaring med SAP og IRISSYS vil være en fordel.

Som person er du udadvendt, bidrager og glædes over godt og konstruktivt samarbejde. Du arbejder selvstændigt, ansvarsbevidst og systematisk, og lader dig ikke slå ud, når du, i en til tider hektisk hverdag, bliver involveret i nye opgaver før dine igangværende er afsluttede.

Vores team besidder et højt fagligt niveau og vi bidrager aktivt til løsningsorienteret samarbejde på tværs af fagområder I Banedanmark.

I rollen som byggeleder er det afgørende, at du kan kommunikere konstruktivt med både leverandører, vores geografiske fagspecialister og resten af teamet – med andre ord, kan du kommunikere tydeligt, selvom dine modtagere har en anden faglighed end dig.

Det er fordel med kendskab indenfor offentlig forvaltning og forståelse for, at Banedanmark er en politisk styret offentlig virksomhed.

Løn

Du ansættes i forhold til gældende overenskomst og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen så kontakt Sektionschef Pernille Skovrup på tlf. 2637 8303 eller på e-mail pesk@bane.dk. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende. For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Carsten Nieburhs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192352&DepartmentId=22288&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5830231

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet