BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Byggeri og Boliglovgivning søger ny medarbejder med interesse for byggeri og grøn omstilling
Bæredygtighed står højt på både den politiske og interessenternes dagsorden, og det samme gør et smidigt regelsæt for byggeriet, som samtidig understøtter opførelsen af sunde og sikre bygninger. Synes du, at snitfladen mellem ny lovgivning og forenkling af eksisterende regler lyder spændende? Så er det måske dig, vi leder efter.
Vi tilbyder en spændende og varierende opgaveportefølje, hvor du får lov til at prøve kræfter med politikudvikling, og hvor du med sparring fra gode kollegaer får ansvar og faglige udfordringer.
Stillingen
En hverdag hos os er kendetegnet ved spændende arbejdsopgaver, der stiller store krav til faglighed, nytænkning og selvstændighed i opgaveløsningen. Du vil blive en del af et stærkt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og dedikerede kolleger får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer.
Du vil som udgangspunkt blive tilknyttet opgaver på byggeområdet, hvor vi på nuværende tidspunkt f.eks. arbejder med implementering af national strategi for bæredygtigt byggeri, tværministerielt EU-arbejde, herunder i relation til den igangværende revision af byggevareforordningen, samt fortsat udvikling af enkle byggeregler. I kontoret hjælper vi dog gerne hinanden på tværs af områder, sparrer om faglige problemstillinger og er fleksible i opgaveløsningen.
Hos os kommer du især til at arbejde med:
- Politikudvikling, hvor du både vil skulle vurdere og muliggøre ideer, eller selv komme på ideer, til at løse et aktuelt problem.
- Lovforslag, hvor du vil skulle tage hånd om både de politiske og tekniske processer i forbindelse med udarbejdelse og fremsættelse af lovforslag, samt juridisk fortolkning af lovgivningen.
- Rådgivning af både ministeren, borgere, erhvervslivet, kommuner, politikere, presse mv. ift. de ofte komplekse problemstillinger på området.
- Koordinering og samarbejde med styrelser, andre ministerier, kommuner, regioner, private organisationer m.v.
Vi løser vores opgaver i tæt samarbejde med vores styrelse, andre ministerier og interessenter, og derfor lægger vi stor vægt på, at du kan tilrettelægge gode processer og skabe gode relationer.
Dig
Vi ser gerne, at du er cand.jur. eller lignende, men den rigtige kandidat kan også have anden uddannelsesmæssig baggrund. Du kan være nyuddannet eller have nogle års erfaring fra centraladministrationen. Det er en fordel, hvis du har kendskab til reguleringen af byggeriet, herunder særligt bygningsreglementet, men det vigtigste er, at du har lyst til at sætte dig ind i området.
Kan du se dig selv i følgende, er du formentlig et godt match til stillingen:
- Har gode juridiske kompetencer eller interesse i at opbygge det.
- Trives med at have ansvar for egne sagsområder og bevare overblikket, også når tiden er knap.
- Dygtig til at omsætte din viden i et klart sprog, der er forståeligt for andre faggrupper og det politiske niveau.
- Har flair for og lyst til at være en del af det politiske system og de politiske processer.
- Ser dig selv som en del af et hold både fagligt og socialt, hvor opgaver i høj grad er samarbejdsfunderet.
Kontoret består af 8 dedikerede kollegaer, og vi lægger vægt på et godt og inspirerende arbejdsmiljø, hvor der er plads til humor, grin og en god diskussion. Vi går op i, at vi skal kunne balancere privatliv og arbejde.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat i henhold til AC overenskomsten som fuldmægtig eller specialkonsulent afhængig af kvalifikationer og erfaring. Stillingen er på fuld tid.
Ansættelsesområdet er Social-, Bolig- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social-, Bolig- og Ældreministeriets departement, Holmens Kanal 22, 1020 København K.
Stillingen ønskes besat senest 1. oktober 2023 eller hurtigst muligt herefter.
Vil du vide mere
Yderligere oplysninger om stillingen kan du få ved henvendelse til kontorchef, Jacob Lichtenstein, tlf.: 2347 1025/ mail: jal@sm.dk
Sådan søger du
Send ansøgning, CV og eksamensdokumentation elektronisk via stillingsopslaget på www.sm.dk.
Vi skal modtage din ansøgning senest tirsdag d. 15. august 2023.
Vi forventer at afholde samtaler kort efter fristens udløb. Der kan indgå tests/case som en del af rekrutteringsprocessen.
Ministeriet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, hvorfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge.
Departementet
I Social-, Bolig- og Ældreministeriet arbejder vi for at skabe resultater, der positivt bidrager til at skabe fremskridt for udsatte og ældre borgere i vores samfund. Ministeriet har det overordnede ansvar for social-, bolig- og ældreområdet samt det familieretlige område. Heri indgår blandt andet ansvaret for regler og rammer for kommunernes indsatser for ældre samt børn, unge og voksne, der er socialt udsatte eller har psykisk eller fysisk nedsat funktionsevne, samt ansvaret for reglerne om skilsmisse, adoption og forældremyndighed. Ydermere dækker ministeriets ansvarsområde over regler og rammer for det samlede byggeri- og boligområde.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Social- og Ældreministeriet, Holmens Kanal 22, 1060 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170319&DepartmentId=10304&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5861105