Center for Dagtilbud og Pædagogik i Tårnby Kommune søger en pædagogisk vejleder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med specialpædagogiske indsatser i vores dagtilbud, understøtte personale og ledere i den pædagogiske praksis og være med til at sikre udvikling, trivsel og læring for alle børn i Tårnby Kommune, så kom og bliv en del af vores pædagogiske vejlederteam.

Vi udvider vores kompetente og velfungerende pædagogiske vejlederteam og har derfor lige nu en ledig stilling. I vejlederteamet får du 7 dygtige, tætte kollegaer, og du bliver samtidig en del af vores fælles stab, som arbejder med at understøtte vores dagtilbud i den pædagogiske praksis. Staben består af pædagogiske konsulenter, pædagogiske vejledere, legepatruljen, vores administration og pladsanvisning samt lederen for staben, som du refererer til.

Staben er en del af det samlede Center for Dagtilbud og Pædagogik, som har ansvar for dagtilbudsområdet i Tårnby Kommune og består foruden staben af 34 almene dagtilbud, dagplejen og en specialbørnehave.

Om stillingen

Vores pædagogiske vejledere arbejder med vejledning til personale og ledere i dagtilbud samt til familier. Vejlederne arbejder ud fra en systemisk tilgang med fokus på at styrke børnefællesskaber og lave kompetenceudviklende forløb i institutionerne.

I Tårnby Kommune har alle dagtilbud (og skoler) et kompetencecenter bestående af tværfaglige kompetencer. Kompetencecentret er et mødeforum tæt på praksis, der koordinerer og understøtter forebyggende, foregribende og indgribende indsatser gennem fx observationer co-teaching eller aktionslæring. De pædagogiske vejledere samarbejder derfor tæt med relevante faggrupper i eget center samt i andre centre som fx PPR, familierådgivningen og sundhedsplejen.

Som pædagogisk vejleder bliver du hovedansvarlig for dit eget distriktsområde med dertilhørende dagtilbud. Dog arbejder alle de pædagogiske vejledere i makkerordninger, så der altid er mulighed for tæt sparring og samarbejde omkring de konkrete indsatser.

Dagligdagen for de pædagogiske vejledere foregår hovedsageligt i dagtilbuddene, hvor vejlederne yder både direkte vejledning, konsultativ vejledning og længerevarende vejlederforløb. I dagtilbuddene kan vejlederne gå forrest ift. at skabe udviklings- og forandringsprocesser med udgangspunkt i et ressourceperspektiv og ”tilpasse forstyrrelser”. Vejlederne deltager også i netværksmøder, forældresamtaler og møder med tværfaglige samarbejdspartnere.

Dertil har de pædagogiske vejledere base på Rådhuset, hvor der er mulighed for sparring med resten af staben, og hvor vejlederne har deres administrative tid med udarbejdelse af handleplaner, evalueringer og journalisering.

En mindre, men betydningsfuld, del af stillingen består desuden i at yde pædagogisk vejledning til familier, enten i familiens eget hjem, i dagtilbuddet eller i vores familiehus.

Om dig

Vi forventer, at du er uddannet pædagog og har flere års erfaring med pædagogisk praksis. Det er en fordel, hvis du har erfaring med og viden om specialpædagogik.

Som pædagogisk vejleder har du gode formidlingskompetencer, er i stand til at lytte og har en anerkendende tilgang i dit samarbejde med personale og forældre. Du er desuden i stand til at vurdere de individuelle behov og tilrettelægge det mest meningsfulde forløb.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Kan arbejde relations- og ressourceorienteret
  • Har et anerkendende sprog, både på skrift og i tale
  • Gerne har kendskab til den systemiske og narrative tilgang og kan omsætte denne til praksis
  • Kan oversætte teoretisk stof til praksis

Vi tilbyder

Vi tilbyder et meningsfuldt arbejde, hvor du er med til at understøtte og skabe forandringer i den pædagogiske praksis, som kommer det enkelte barn til gode. Du får en omskiftelig hverdag, hvor ingen opgaver er helt ens, og hvor du har en høj grad af selvtilrettelæggelse af din tid.

Du får fagligt dygtige og meget kompetente tætte kollegaer med gode muligheder for sparring og et større kollegialt fællesskab med de andre faggrupper i staben. Der er gode mødestrukturer med mulighed for faglige drøftelser, både fælles personalemøder og teammøder.

Du får nærværende ledelse og gode muligheder faglig udvikling.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer ugentligt med opstart 1. november 2023 eller før. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med BUPL efter forhandling. Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Har du været ansat i Tårnby Kommune, vil der altid blive taget reference herfra.

Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest og indhentes børneattest. Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.

Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.

Ansøgningsfristen er d. 13. september 2023 kl. 12.00.

Der forventes at blive afholdt samtaler i uge 39.

Yderligere oplysninger

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingerne, er du velkommen til at rette henvendelse til Leder af Administration og Pædagogisk Udvikling, Line Ertner, på telefon: 21664017 eller mail: ler.bk@taarnby.dk.

Ansøgning

Ansøgning med dokumentation for uddannelse, oplysning om eventuel tidligere beskæftigelse, eventuel arbejdstilladelse og bilag sendes via nedenstående link. Vær opmærksom på, at Tårnby Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du bedes derfor så vidt muligt søge stillingen via nedenstående link. Såfremt du søger stillingen pr. brev, skal dette indeholde de samme oplysninger, som kræves af det elektroniske rekrutteringssystem.

Behandling af persondata

Tårnby Kommune er dataansvarlig for de personoplysninger, som du registrerer og sender til kommunen via rekrutteringssystemet eller på anden vis ved ansøgning om job.

Oplysningerne vil alene blive brugt i rekrutteringsprocessen. Medlemmer af ansættelsesudvalget, for den stilling du søger, får adgang til dine registrerede personoplysninger i den tid rekrutteringsprocessen løber. Behandlingen af oplysningerne vil naturligvis være fortrolig og sikker.

Vi opbevarer din ansøgning samt øvrige oplysninger i op til 6 måneder efter endt rekrutteringsproces. Herefter slettes de automatisk.

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder. Herunder ret til at se de personoplysninger du har registreret hos os og ret til sletning af oplysninger. Læs i øvrigt her om dine rettigheder. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte Tårnby Kommune, Center for HR. Adresse: Amager Landevej 76, 2770 Kastrup. Telefon: 3247 1280. E-mail: op2@taarnby.dk.

For henvendelse vedrørende den ledige stilling se kontaktoplysninger under overskriften 'Yderligere oplysninger'.

Har du spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, og til hvordan dine rettigheder bliver udøvet i henhold til databeskyttelsesreguleringen, kan du kontakte Tårnby Kommunes databeskyttelsesrådgiver. Send e-mail sikkert: Link til Borger.dk
Telefon: 3247 1230. Ved brev: Tårnby Kommune, Center for Udvikling og Digitalisering, Amager Landevej 76, 2770 Kastrup, Att.: ”Databeskyttelsesrådgiver”.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Tårnby Kommune, Amager Landevej 76, 2770 Kastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.taarnby.dk/om-kommunen/job/ledige-stillinger/?hr=show-job/159306&linkref=129302&locale=da_DK

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5893121

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet