Danmarks største universitet søger ny kollega (AC’er) til Regnskabssektionen - forvaltning af anlægsaktiver samt øvrige drifts- og udviklingsopgaver på regnskabsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Københavns Universitet (KU) er Danmarks ældste og største universitet, og blandt verdens bedste, med over 10.000 ansatte, knap 37.000 studerende og årlige indtægter på ca. 10 mia. kr. Drevet af intellektuel kreativitet og kritisk tænkning har KU’s forskere og studerende siden 1479 udvidet horisonter og bidraget til at bevæge verden fremad. KU består i dag af 6 fakulteter, 36 institutter og flere end 200 forskningscentre fordelt på bl.a. fire campusområder i København.

KU er derfor en stor og kompleks arbejdsplads, med rigtig mange faglige problemstillinger og opgaver. I Koncern-Økonomi i Fællesadministrationen er det bl.a. vores opgave at skabe rammerne for og understøtte den økonomiske styring af KU, samt at udarbejde den løbende økonomiske rapportering internt og eksternt.

Til Regnskabssektionen i Koncern-økonomi søger vi en ny kollega med tiltrædelse snarest muligt. Regnskabssektionen har ca. 50 medarbejdere og det overordnede ansvar for hele regnskabsområdet, herunder regelfortolkning, udarbejdelse af regelsæt og vejledninger, rådgivning mv. Vi har stort fokus på løbende at udvikle og effektivisere området.

Stillingen er placeret i enheden Koncernregnskab med 15 engagerede kollegaer, hvor du skal arbejde med en række koncernprægede regnskabsopgaver.

KU anvender Økonomistyrelsens standard økonomisystemer (Navision Stat, IndFak, RejsUd og LDV).



Vi søger og tilbyder

Vi søger en udadvendt, initiativrig person, som både har lyst til at tage del i de løbende driftsopgaver og til at indgå i udviklings- og optimeringsprocesser samt arbejde i spændingsfeltet mellem regnskab, organisation og systemer med en bred kontaktflade i og uden for Koncernregnskab.

Vi tilbyder en stilling fyldt med udfordrende og spændende opgaver, der giver rig mulighed for såvel udfoldelse som udvikling af faglige og personlige kompetencer, herunder mundtlig og skriftlig formidling.

Du bliver en del af teamet Finansielt Regnskab og Anlæg (FIRA), der bliver ledet af en faglig koordinator, og består af 5 medarbejdere med regnskabsfaglige baggrunde og mange års erfaring med både praktisk og teoretisk regnskab. Vi har et stærkt sammenhold og fællesskab i teamet, en uhøjtidelig omgangstone, og den gode trivsel er noget vi prioriterer i en til tider travl hverdag.

Ud over spændende arbejdsopgaver og gode kolleger tilbyder vi en arbejdsplads i en traditionsrig og kompleks organisation, i hjertet af København (Krystalgade 25). Vi lægger stor vægt på at sikre balance mellem arbejde og fritid, bl.a. via fleksibel arbejdstid og arbejdstilrettelæggelse.

Kompetenceudvikling vægtes højt og prioriteres, bl.a. gennem løbende videre- og efteruddannelse.



Primære arbejdsopgaver

FIRA er med til at sætte rammen for KU’s regnskab, og vores kerneopgaver ligger bl.a. i anlægsregistrering og -controlling, udviklingsopgaver med indvirkning på regnskabsområdet, udarbejdelse af tal til årsregnskabet, diverse ”kompleks” bogføring, agere primær kontakt til KU’s revisor, løbende dialog med Uddannelses- og Forskningsstyrelsen om regnskabsområdet i sektoren, udførelse af og rådgivning om interne finansielle kontroller og regnskabsmæssig controlling, bidrage til løbende regnskabsmæssig ledelsesrapportering, vedligeholdelse af KU’s kontoplan, rådgivning og sparring med fakulteter og institutter om diverse regnskabsmæssige udfordringer osv.

Arbejdsopgaverne i denne stilling er en kombination af løbende driftsopgaver og udviklingsprægede opgaver, og du skal, i tæt samarbejde med gode kolleger og den faglige koordinator, deltage i løsningen af disse, herunder:

  • Regnskabsmæssig forvaltning og håndtering af anlægsaktiver med en samlet aktivmasse på ca. 4 mia. kr., herunder bl.a. deltage i den løbende drift, samt udviklingsaktiviteter i relation hertil
  • Medvirke til og forestå kompetenceudvikling af kollegaer i form af vejledning og rådgivning samt undervisnings- og andre informationsaktiviteter, bl.a. i relation til anlægsområdet
  • Deltage i udarbejdelse af materiale til interne/eksterne interessenter, herunder revisionsmateriale
  • Medvirke til at etablere optimal økonomisk registreringsstruktur for nye anlægsprojekter (bidrage til optimale processer)
  • Deltage i løsningen af de øvrige mangeartede drifts- og udviklingsopgaver på regnskabsområdet
Vi sørger selvfølgelig for, at du bliver godt rustet til at varetage din funktion gennem en grundig oplæring og løbende sparring. Med tiden vil du få mulighed for at lave tilpasninger til din opgaveportefølje, og du kan forvente opgaverotationer med henblik på løbende at blive udfordret og udvide dine kompetencer.



Faglige kvalifikationer

Det er et krav at du har en relevant akademisk baggrund (fx HD-R, cand.merc.aud.) og det er selvfølgelig en fordel, hvis du har erfaring med lignende opgaver, som du kan bringe med til stillingen, men du kan også være nyuddannet.

Du er teoretisk velfunderet med et godt blik for regnskabsmæssige sammenhænge og har en veludviklet sans for it-systemer. Gode kompetencer inden for Excel vil også være en fordel.

Dit arbejde vil i høj grad kræve sparring med kolleger og samarbejdspartnere på KU, og du skal derfor trives i en stilling, hvor du løbende har kontakt til mange forskellige samarbejdspartnere i organisationen.

Det vigtigste for os er, at du er motiveret til at arbejde med teamets opgaver. Stillingen kræver nemlig, at du tilegner dig en stor forretningsforståelse, et detaljeret kendskab til KU’s registreringssystem Navision Stat og KU’s retningslinjer for den regnskabsmæssige anlægsstyring.



Personlige kvalifikationer

Du er initiativrig og trives i et miljø med forskellige opgaver af regnskabsmæssig karakter, og høj faglighed og præcision i opgaveudførslen. Du stiller store krav til din opgavevaretagelse, og tager selvstændigt initiativer for at være på forkant og kunne overholde deadlines. Du har gode samarbejdsevner, ønsker at bidrage både fagligt og socialt, kan lide at sparre om opgaverne og udvikle dig selv og din faglighed samt tager hverdagens udfordringer med godt humør.



Yderligere oplysninger

Ønsker du yderligere oplysninger, kan du henvende dig til enhedsleder Bjarne Friis Ploumark på tlf. 2330 1856 - mail bfp@adm.ku.dk eller faglig koordinator Daniel Larsen på tlf. 6046 5980 – mail daniel.larsen@adm.ku.dk.



Løn og ansøgning

Tiltrædelse den 1. august 2023.

Stillingen er 37 timer om ugen inkl. frokost.

Ansættelse sker i henhold til statens overenskomst mellem Skatteministeriet og AC, med indplacering som fuldmægtig eller specialkonsulent afhængig af erfaring og kompetencer. Der er mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.



Ansøgning

Send ansøgning bilagt cv samt dokumentation for uddannelse elektronisk via jobportalen senest den 5. juni 2023.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 23-24.



Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

KU - FA - Kbh K, Universitetsfirkanten, Nørregade 10, 1165 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1307&ProjectId=159301&DepartmentId=19015&MediaId=4632&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835767

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet