Databeskyttelsesjurister til Jura i Skattestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at blive en del af et fagligt stærkt og meget dedikeret team på databeskyttelsesområdet i Jura i Danmarks største styrelse? Kan du se dig selv i et job, der er i den grad giver mening? Så har du her en virkelig god mulighed for at komme med på holdet i en spændende organisation i rivende udvikling.

Vores kontor Hvidvask, GDPR og Aktindsigt i Skattestyrelsen søger erfarne databeskyttelsesjurister, som skal være med til at sikre optimale rammer for god databeskyttelse i Skattestyrelsen, særligt i forhold til forbedring af Skattestyrelsens retningslinjer indenfor databeskyttelse samt arbejdet med compliance.

Vær med til at sætte dit eget aftryk på udviklingen af databeskyttelsesområdet i Skattestyrelsen
GDPR-teamet i Jura har en rådgivende og understøttende funktion for hele Skattestyrelsen. Vi er p.t. 8 medarbejdere i temaet, og nu søger vi flere dedikerede og dygtige kolleger, som bl.a. skal være med til at sikre et endnu stærkere fundament for det juridiske arbejde på databeskyttelsesområdet.

Udover at besvare konkrete henvendelser er det også GDPR-teamet, der står for udviklingen af databeskyttelsesområdet og awareness i styrelsen. Teamet har endvidere en koordinerende funktion i forhold til Skattestyrelsens forskellige fagområder bl.a. via et netværk af GDPR-kontaktpersoner. Enheden arbejder tæt sammen med vores søsterkontor Digitalisering i Jura, som understøtter Skattestyrelsens digitale projekter med juridisk rådgivning om compliance.

Opgaverne består herudover fx i:

  • Rådgivning om databeskyttelse i Skattestyrelsen
  • Besvarelse af tilsyn og høringer om politikker mv.
  • Udarbejdelse af interne retningslinjer og processer i Skattestyrelsen
  • Deltagelse i projektarbejde
  • Bistand til fagområderne i Skattestyrelsen omkring sikkerhedsbrud og opfølgning på sikkerhedsbrud
  • Facilitering af workshops, møder med GDPR-kontakterne i Skattestyrelsen og andre interessenter
  • Undervisning samt udvikling og vedligeholdelse af portalen ”GDPR i Skattestyrelsen”.
Juridisk og faglig stærk databeskyttelsesspecialist
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, som fx cand.jur., cand.merc.(jur.) eller anden relevant uddannelse inden for databeskyttelsesområdet. Det er en stor fordel, hvis du har kendskab til databeskyttelsesområdet fra fx advokatbranchen og/eller har erfaring med offentlig forvaltning, men det er ikke afgørende. Herudover er det en fordel, hvis du har arbejdet med compliance, ligesom du gerne må have erfaring med deltagelse i projektarbejde, udarbejdelse af procesbeskrivelser, retningslinjer mv. Stillingen kan dog tilpasses afhængigt af dine erfaringer og kompetencer.

Herudover forestiller vi os, at du:

  • Har en fin fornemmelse for balancen mellem god databeskyttelse og forretningens behov
  • Har et stort servicegen
  • Har gode samarbejdsevner og kan tilpasse din kommunikation efter modtageren
  • Er engageret af natur og har en faglig stærk profil
  • Er en dygtig formidler på skrift
  • Vil tage ansvar og være med til at gå forrest i udviklingsarbejdet.
Hvad tilbyder vi?
Vi tilbyder en spændende arbejdsplads med meningsfyldte opgaver og med et godt kollegialt fællesskab. Vi prioriterer det gode samarbejde og arbejdsglæde højt. Der er et stort fokus på databeskyttelsesopgaven i Jura i Skattestyrelsen, og området er højt prioriteret. Organisatorisk bliver du en del af kontoret Hvidvask, GDPR og Aktindsigt, som er placeret i afdelingen Proces- og Intern Compliance i fagområdet Jura.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis kan sendes via linket ”Søg stillingen” senest den 14. august 2023 kl. 12.00. Ønsker du at vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Mette Frøstrup Hartvigsen på telefon 72 37 62 02 eller teamkoordinator Anne Marie Bjaldby på telefon 72 37 15 21. Vi forventer at indkalde til og gennemføre samtaler løbende.

Der kan indgå en personlighedsanalyse i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Hannemanns Allé 25, 2300 København. Tiltrædelsesdatoen forventes at være 1. oktober 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170856&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876730

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet