BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Dygtig studentermedhjælper til Analyse i Social-, Bolig- og Ældreministeriet
Kunne du tænke dig at være med til at skabe ny viden på social- og ældreområdet? Og har du lyst til at blive klogere på socialpolitik samt bringe dine analytiske kompetencer i spil i en politisk sammenhæng? Så har Social-, Bolig- og Ældreministeriet den rette stilling for dig.
Stillingen
Da én af vores nuværende studenter har fået nyt job, søger vi en ny, dygtig student til Analyse, der kan understøtte kontorets mange arbejdsopgaver, herunder arbejdet med registerbaserede analyser via Danmarks Statistiks forskerordning. Det omfatter blandt andet analyser til ministeriets hjemmeside og Socialpolitisk Redegørelse samt opgørelser i svar til Folketinget.
Dine arbejdsopgaver bliver blandt andet:
- at bidrage til analysearbejdet i kontoret, herunder at bistå med registeranalyser om målgrupper og indsatser på social- og ældreområdet via. Danmarks Statistiks forskerordning.
- at opsætte figurer og tabeller i Excel.
- at udarbejde Danmarkskort til kommunale opgørelser.
- at hjælpe med diverse ad-hoc-opgaver, eksempelvis at bidrage til svar på spørgsmål fra Folketinget, journalister mv.
Du har en faglig stærk profil og studerende ved en relevant akademisk uddannelse (fx cand.polit./oecon., cand.scient.soc., cand.scient.pol.).
Vi lægger vægt på, at du har flair for tal, gode analytiske kompetencer og gerne erfaring med at anvende dem i praksis.
Det er desuden en fordel, hvis du:
- har kendskab til SAS, R, STATA eller lignende statistikprogram.
- tager ansvar, arbejder selvstændigt og sikrer fremdrift i dine opgaver.
- har kendskab til registerbaserede analyser, gerne fra Danmarks Statistiks forskerordning.
- har interesse for og gerne kendskab til social- og ældreområdet.
Analysekontoret indgår i afdelingen Økonomi, Styring og Analyse. Vi står for en ambitiøs og strategisk udvikling af ministeriets analysearbejde, ved at tilvejebringe ny viden om målgrupper, indsatser, resultater og økonomi på det sociale område. Analysearbejdet foregår i tæt samarbejde med departementets øvrige fagkontorer og ministeriets underliggende styrelser, herunder Social- og Boligstyrelsen. Du finder eksempler på vores analyser her: https://sm.dk/publikationer
Vi tilbyder et stærkt fagligt miljø, hvor ambitioner og høj kvalitet i opgaveløsningen går hånd i hånd med en uformel omgangstone, et godt socialt sammenhold og en selvstændig tilrettelæggelse af arbejdsopgaverne. Samtidig vægter vi medarbejdernes personlige og faglige udvikling højt. Som studentermedhjælper vil du altid kunne spare med kontorets medarbejdere.
Departementet
I Social-, Bolig- og Ældreministeriet arbejder vi for at skabe resultater, der positivt bidrager til at skabe fremskridt for udsatte og ældre borgere i vores samfund. Ministeriet har det overordnede ansvar for social-, familierets-, bolig- og ældreområdet. Heri indgår blandt andet ansvaret for rammerne for kommunernes indsatser over for ældre samt børn, unge og voksne, der er socialt udsatte eller har en psykisk eller fysisk nedsat funktionsevne, samt ansvaret for reglerne om skilsmisse, adoption og forældremyndighed.
Løn og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som student efter fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) samt organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) i statens tjeneste.
Den ugentlige arbejdstid vil som udgangspunkt være 15 timer. Der kan dog være variation i arbejdstiden, ligesom fleksibilitet i forbindelse med eksamensperioder kan aftales. Arbejdstiden tilrettelægges efter aftale.
Ansættelsesområdet er Social-, Bolig- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social-, Bolig- og Ældreministeriets departement, Holmens Kanal 22, 1060 København K.
Stillingerne ønskes besat snarest muligt og senest 1. oktober 2023.
Vil du vide mere
Yderligere oplysninger om stillingen kan du få ved henvendelse til souschef Peter Vendelboe på 41 85 11 89 for yderligere information.
Sådan søger du
Send ansøgning, CV og eksamensdokumentation elektronisk via stillingsopslaget på www.sm.dk.
Vi skal modtage din ansøgning senest mandag den 7. august 2023.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 32/33.
Ministeriet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, hvorfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Social- og Ældreministeriet, Holmens Kanal 22, 1060 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170794&DepartmentId=8619&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875599