BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at præge indenrigs- og sundhedspolitikken de kommende år? Vil du understøtte indenrigs- og sundhedsministeren og Regeringen i at træffe beslutninger på et oplyst grundlag? Og er du motiveret af at arbejde tæt på de politiske beslutningsprocesser i et departement - sammen med dygtige og søde kolleger? Så er du måske en af vores nye kolleger i Koncernøkonomi.
Om os
Koncernøkonomi er en del af Indenrigs- og Sundhedsministeriets departement. Ministeriet har bl.a. som sin hovedopgave at sætte rammerne for velfærdssamfundets bærende institutioner; for kommunerne og regionerne og for vores sundhedsvæsen. Vi arbejder for at skabe mest mulig sammenhæng og sundhed for borgerne.
I Koncernøkonomi er vi 15 medarbejdere, en tilskudschef og en kontorchef. Sammen har vi ansvaret for, at der er styr på økonomien for hele ministeriet, hvad enten det drejer sig om partistøtte, tilsyn med sundhedsvæsenet, forebyggelse, vaccineprogrammer, lægemiddelsikkerhed, patientklager eller andet.
Det ansvar løfter vi i den daglige dialog med departementets øvrige kontorer, koncernens styrelser og Finansministeriet. Her er det vores kerneopgave at sikre, at økonomien i konkrete indenrigs- og sundhedspolitiske forslag er solidt fagligt funderet, når de skal behandles af bl.a. ministeren, ordførerne samt Regeringens Økonomiudvalg og Koordinationsudvalg.
Vores arbejde er kendetegnet ved at have mange samarbejdspartnere både internt på ministerområdet samt eksternt i forhold til bl.a. Finansministeriet, KL, Danske Regioner, Rigsrevisionen og en lang række tilskudsmodtagere. Det er derfor en kernekompetence at være god til at opbygge relationer og være en stærk samarbejdspartner.
Din hverdag hos os
Kontoret er opdelt i to teams: et budgetteam og et tilskudsteam, og vi har i øjeblikket en ledig stilling i begge teams. Budgetteamet står for fastlæggelse og styring af de økonomiske rammer for ministeriet (fx finansloven, aktstykker og udgiftsopfølgning), for at udarbejde beslutningsoplæg til Regeringen og for at løse løbende budgetsager i tæt dialog med fagkontorerne i departementet. Tilskudsteamet står for at udmønte de puljebevillinger, der fremgår af finansloven, til primært kommuner, regioner og sygdomsbekæmpende organisationer, og understøtter i øvrigt økonomiprocesserne på puljeområdet.
Din opgaveportefølje vil blive fastsat afhængig af dine kompetencer og ønsker. Det vigtigste er, at du har mod på at tilgå problemstillinger analytisk og med blik for tværgående politiske prioriteringer. Stillingerne vil bl.a. give dig en bred forståelse for statslig økonomistyring og en indsigt i de beslutninger, der bliver truffet på indenrigs- og sundhedsområdet.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du har en samfundsrelevant akademisk uddannelse (f.eks. cand.scient.pol., cand.polit./oecon., cand.scient.adm., m.fl.) - det kan være som nyuddannet eller som mere erfaren.
Vi forventer, at du byder ind med din faglighed og nysgerrighed, og at du kan varetage et selvstændigt ansvar i opgaveløsningen. Vi skal nok sørge for en grundig indføring i opgaverne. Herudover er det vigtigt, at du løbende kan håndtere flere opgaver samtidig, og at du tager initiativ, arbejder struktureret og følger dine opgaver til dørs. Vi søger to medarbejdere, der kan starte enten som fuldmægtig eller konsulent.
Vi lægger vægt på, at du:
- Har lyst til at arbejde i et fagligt miljø, hvor ambitionsniveauet er højt.
- Er talstærk og systematisk med en god analytisk sans.
- Har særlig interesse for økonomi og tal.
- Har gode kommunikative evner både mundtligt og skriftligt.
- Har politisk forståelse og bliver motiveret af at arbejde med politik.
- Trives i en afvekslende og til tider travl hverdag med både korte og lange frister.
- Gerne vil bidrage til et godt arbejdsmiljø og ser dig selv som en del af et hold, både fagligt og socialt.
Vi tilbyder
Indenrigs- og Sundhedsministeriet er karakteriseret ved, at arbejdsopgaverne løses i et højt tempo, og at resultaterne har stor betydning for samfundet. Du bliver en del af et ministerium med dygtige og engagerede medarbejdere, hvor du får lov til at prøve kræfter med et bredt felt af spændende arbejdsopgaver. Omgangsformen er uhøjtidelig med højt til loftet, vi hjælper og bakker hinanden op og bidrager til, at det er sjovt at gå på arbejde.
Om ansættelsen
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation med indplacering enten som fuldmægtig eller konsulent afhængigt af erfaring og kvalifikationer.
Bliver du ansat som konsulent, vil du være omfattet af vores lokale arbejdstidsaftale. Det betyder, at din gennemsnitlige, ugentlige arbejdstid er 39 timer, og at du som kompensation herfor får 11 konsulentfridage om året.
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingerne ved at ringe til konstitueret kontorchef/tilskudschef Kåre Degn Johansson på tlf. 2044 9475 eller til chefkonsulent/teamleder Kasper Dahl på tlf. 5121 1369.
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis senest den 16. august. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34 og 35.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sundheds- og Ældreministeriet, Holbergsgade 6, 1057 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171178&DepartmentId=7795&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5884241