BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at indgå i et stærkt samarbejdende fællesskab med høj faglighed og et godt socialt miljø, hvor du får mulighed for at lære nyt og udvikle dig? Og vil du sammen med dygtige kollegaer udarbejde det bedste grundlag for økonomistyring i Frederiksberg Kommune? Så er du måske vores nye økonomikonsulent i økonomiafdelingen i Frederiksberg Kommune.
Om Økonomiafdelingen
Frederiksberg Kommune er kendt for en stærk økonomistyring, hvor der både er plads til nytænkning og nærværende understøttelse af vores institutioner og fagafdelinger.
Vi har samlet vores økonomifunktioner i én og samme afdeling fra 1. januar 2022. Det har vi gjort, fordi vi ønsker at videreudvikle vores økonomistyring til i endnu højere grad at understøtte vores institutioner og fagafdelinger, så de fuldt ud kan koncentrere sig om at levere velfærd til kommunens ca. 103.500 borgere. Vi er i dag en økonomiafdeling med knap 90 medarbejdere, som understøtter forvaltninger og institutioner i hele Frederiksberg Kommune med økonomistyring - herunder budget- og regnskabsproces, budgetopfølgning, økonomi i sager til politisk behandling, bogholderi mm.
Økonomiafdelingen består af flere enheder og vi arbejder tværgående i forhold til at løse ovenstående opgaver, men vi er også organiseret, så vi løser opgaver indenfor de forskellige forvaltningsområder. Lige nu søger vi i en økonomikonsulent i Økonomienhed Børn og Unge. I enhederne og på tværs i økonomiafdelingen har vi et stærkt fagligt samarbejde og et godt socialt fællesskab, som du vil blive en del af.
Om stillingen i Økonomienhed Børn og Unge og rollen som økonomikonsulent
I Økonomienhed Børn og Unge arbejder vi med økonomi-, styrings- og analyseopgaver på kommunens Børne- og Ungeområde, som omfatter skoler, fritidstilbud, daginstitutioner, det specialiserede børneområde, PPR samt sundheds- og tandpleje. Vores kerneopgave er at give den bedst mulige økonomiunderstøttelse af fagområderne på Børne- og ungeområdet. Vi mangler lige nu en dygtig kollega, som i samarbejde med øvrige kollegaer i enheden og i dialog med ledere og fagafdelinger kan varetage økonomiopgaver på skoleområdet.
Du vil indgå i et team med erfarne kollegaer, som vil hjælpe dig i gang med opgaverne, og du vil også få mulighed for at sætte dit eget præg på løsningen af opgaverne. Stillingen rummer gode muligheder for at udvikle dine kompetencer indenfor økonomiområdet bredt og særligt på skoleområdet med opgaver indenfor bl.a. budgettering, prognoser, ledelsesrapportering, mindre analyser, regnskab mv. Det vil være kernen i dine opgaver at bidrage til budgetoverholdelse, prognosesikkerhed, budgetproces og videreudvikling af styringsrelevante værktøjer. Mange af opgaverne vil du skulle løse sammen med dine nærmeste kollegaer i enheden samt fagområdet. Det er derfor vigtigt, at du har gode samarbejdsevner og sans for formidling. Godt humør og engagement er et must.
Vi kan tilbyde
- en stilling i en økonomiafdeling med højt fagligt niveau og gode udviklingsmuligheder på tværs af økonomiområdet
- at blive en del af en enhed med gode kollegaer, der arbejder tæt sammen om opgaverne, og hvor der er plads til grin i hverdagen
- økonomiopgaver på skoleområdet, der har stor politisk opmærksomhed i en kommune, hvor der er høje ambitioner om at skabe de bedste løsninger for borgerne
- gode muligheder for et bredt netværk i organisationen, da økonomiafdelingen understøtter økonomiopgaven i hele Frederiksberg kommune
- gode fysiske rammer i storrumskontor
- mulighed for hjemmearbejde.
- frugt- og kaffeordning
Om dig
Vi søger en kollega med et stort engagement og med lyst til at indgå i teams, hvor samarbejde, dialog og fælles ansvar for opgaveløsningen går hånd i hånd. Vi forestiller os, at du:
- har en samfundsvidenskabelig uddannelse - gerne med et par års erfaring, men nyuddannede opfordres også til at søge
- er analytisk stærk
- har gode kompetencer inden for Excel og lyst til at udvikle dem
- kan arbejde systematisk og databaseret
- har flair for formidling af komplekse problemstillinger på en overskuelig måde
- er servicemindet ift., at rollen som økonomikonsulent betyder, at man skal understøtte ledere til god økonomistyring
- er interesseret i at lære om og specialisere dig indenfor økonomi
- er proaktiv i forhold til at skabe løsninger og få løst opgaver ved at opsøge samarbejdspartnere og sparring hos kollegaer
- evt. har erfaring med økonomi på skoleområdet
Vilkår og ansættelsesproces
Lønnen fastsættes ud fra dine erfaringer og kvalifikationer efter gældende overenskomst og forhandling mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Der er tale om en varig stilling på 37 timer ugentligt.
Ansøgningsfrist er tirsdag den 20. juni 2023. 1. samtale forventes afholdt torsdag den 22. juni og evt. 2. samtale mandag den 26. juni. Der vil kunne forekomme en mindre opgave til samtalen. Forventet start den 1. august 2023.
Kontakt
Vil du høre mere om stillingerne, er du meget velkommen til at kontakte leder af Økonomienhed Børn og unge Gitte Mosegaard Nielsen på tlf. 38210048, mobil 28980048 eller mail gini05@frederiksberg.dk.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Frederiksberg Kommune, Smallegade 1, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://frederiksberg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=aa026777-e78a-4c5a-a370-78fe3bd37e55
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5850120