Er du vores nye generalist til digitaliseringsområdet?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du gode formidlingsevner og forretningsforståelse, og vil du være med til at styrke Skattestyrelsens it-udvikling? Så er du måske én af vores nye kolleger.

Skatteforvaltningen står i en gennemgribende it-transformation, som indebærer udskiftning af utidssvarende it-systemer til nye fremtidssikrede løsninger, der lever op til forretningens behov. Dette vil igangsætte en lang række nye it-projekter, der skal understøtte ny skattelovgivning samt imødekomme samfundets nye krav og forventninger.

Derfor søger vi fagligt stærke kandidater, der er løsningsorienterede og motiveres af at skabe forbedringer på et samfundsvigtigt område. Vi kan tilbyde en spændende og udfordrende stilling i en organisation, hvor du får bragt dine faglige kompetencer i spil og kommer til at være med til at definere din egen rolle og arbejdsopgaver. Du bliver derudover en del af et kontor, hvor vi lægger vægt på helhedssyn, åbenhed, tillid og arbejdsglæde.

Kontoret Digitalisering & Porteføljestyring har igangsat en større plan for styrkelse af hele it-området i Skattestyrelsen. Dette betyder også styrkelse og opmanding af kontoret, hvorfor du vil blive en del af gruppe af flere nyligt ansatte medarbejdere.

Kvalificering, koordinering og facilitering af it-udvikling
Digitalisering & Porteføljestyring har blandt andet ansvar for at koordinere og facilitere Skattestyrelsens it-udvikling gennem porteføljestyring, projektkoordinering og deltagelse i strategiske it-udvikling. Det er kontorets opgave at understøtte Skattestyrelsens behov og udviklingsønsker, så vi i samarbejde med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, sikrer effektive it-løsninger.

Som medarbejder i Digitalisering & Porteføljestyring skal du være med til at koordinere og facilitere it-udvikling fra et forretningsperspektiv gennem understøttelse af de konkrete it-projekter. Du kommer til at have snitflader til både direktionen, it-projekter og andre styrelser og skal sikre overblikket over porteføljen. Derudover skal du være med til at definere fremtidige, it-strategiske initiativer for Skattestyrelsen og understøtte it-projekternes vej gennem de administrative processer. For at lykkes i stillingen, skal du kunne indtænke og formidle forretningsmæssige hensyn, der sikrer meningsfuld it-udvikling.

Stærk faglighed og gode formidlingsevner
Vi forestiller os, at du har en relevant kandidatuddannelse f.eks. indenfor samfundsvidenskab, it eller lignende. Du kan enten være nyuddannet eller have erfaring fra tidligere jobs. Det er desuden en fordel, hvis du har interesse for it-udvikling eller projektstyring.

Vi søger dig, der er analytisk stærk og har flair for processer, koordinering og formidling. Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • arbejder selvstændigt og kan skabe egne løsninger
  • evner at kommunikere på tværs af fagligheder
  • kan omsætte forretningsbehov til it-udvikling
  • har viden om innovation og it-udvikling
  • kan arbejde fokuseret og projektorienteret
  • er opsøgende og god til at skabe relationer
  • har lyst til at agere i en stor, politisk styret organisation.
Hvem er vi?
Som vores nye kollega bliver du en del af et kontor med højt til loftet og uformel tone. Vi er 17 medarbejdere med et bredt spænd af fagligheder og uddannelsesmæssige baggrunde. Vi trives i en dynamisk hverdag med meget forskelligartede opgaver. Vi vægter det sociale fællesskab højt, hvad end det er fælles morgenmad eller sociale arrangementer. Vi ser det også som en stor fordel at være samtidigt på kontoret, hvorfor vi vægter fysisk fremmøde højt.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning samt CV og dokumentation for uddannelse i form af eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 9. august 2023. Samtaler forventes afholdt løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Bjarke Bonde Mylund på 72 37 79 06 (kan grundet ferie ikke træffes i uge 30).

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Copenhagen Towers på Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

Tiltrædelse hurtigst muligt eller pr. 1. oktober 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170806&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878859

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet