Er du vores nye kontorelev til studieadministration på IT-Universitetet i København?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med studieadministration og at blive en del af en stor og dynamisk afdeling? Vi søger netop nu en kontorelev med speciale i offentlig administration til Student Affairs and Programmes på IT-Universitetet i København.

Student Affairs and Programmes er en stor og social afdeling, hvor alle bidrager til arbejdsmiljøet med god stemning og godt samvær i hverdagen. Som kontorelev er du med til at understøtte universitetets ledelse, uddannelser, studerende og undervisere.


Du kommer til at arbejde med

  • Sagsbehandling. Hvert forår søger omkring 3000 unge ind på vores bachelor- og kandidatuddannelser eller på et af vores kurser: Du sagsbehandler ansøgere fra danske ungdomsuddannelser og fra andre universiteter.
  • Procesplanlægning. Fire gange om året afholder vi eksamener i tæt samarbejde med underviserne: Du planlægger og afvikler projekteksamener.
  • Service. I SAP-front kan studerende få hurtigt svar på de fleste spørgsmål: Du har en ugentlig vagt på telefon, mail og personlige henvendelser.
  • Økonomi og regnskab. Vi har ansvar for forskellige økonomi- og regnskabsopgaver inden for uddannelsesområdet: Du håndterer studieafgift for studerende uden for EU/EØS og løn til censorer og eksterne undervisere.
  • GDPR og behandling af personoplysninger. Vores studerende søger om dispensation fra nogle af universitetets regler, og har brug for særlige hjælpemidler eller vil på et studieophold ved et andet universitet: Du sagsbehandler ansøgninger og registrerer afgørelser i vores systemer.

Vi tilbyder
Som kontorelev hos os får du mulighed for at få indflydelse på tilrettelæggelsen af dit arbejde. Du vil opnå konkrete færdigheder indenfor databehandling, journalisering og administration og vil herudover opnå erfaring med de vigtigste arbejdsgange på en uddannelsesinstitution. Tillige vil du opnå erfaring med sagsbehandling, GDPR- og forvaltningsregler samt arbejde i it-systemer. Vi tilbyder løbende kurser i studieadministration og -service samt i mundtlig og skriftlig formidling på engelsk. Vi er en afdeling der har en åben og uformel omgangstone i et internationalt miljø og som vægter sociale aktiviteter.


En af vores elever fortæller
”Hvis du brænder for studieadministration, er dette afdelingen for dig. Som elev kommer du til at lære en masse spændende og nyt igennem de mange forskelligartede opgaver her. Der er rig mulighed for at du kan udvikle dig.

Du får egne opgaver/ansvarsområder som du bliver klædt på til, at du føler dig tryg i at udføre dem. Det er fedt at komme rundt i flere teams og prøve kræfter med nogle forskellige områder - du vil opleve en rød tråd igennem forløbet og som er med til at give en god fornemmelse af hvad det vil sige at sidde i en studieadministration.

Hjælpsomme kollegaer er klar på sparring hvad end det er i den daglige opgaveløsning eller med skoleopgaverne/fagprøven. Student Affairs and Programmes er en afdeling med en masse fællesskab, sammenhold/holdånd og hyggelige arrangementer.”



Vi forventer, at du:

  • er ansvarlig, mødestabil og engageret i dit arbejde.
  • har kendskab til MS Office-pakken.
  • kan lide struktur og kan se detaljer.
  • er nysgerrig på processer og administration samt på hvordan data flyder mellem it-systemer.
  • formulerer dig godt mundtligt og skriftligt på dansk - gerne også på engelsk.
  • har lyst til at forklare regler og processer, så studerende og undervisere oplever god service.
  • er motiveret af personlige og faglige udfordringer samt af nye opgaver og skiftende arbejdsområder.
  • selvstændigt kan prioritere dine arbejdsopgaver med sparring fra dine oplæringsansvarlige og kollegaer
Student Affairs and Programmes
Afdelingen består af 45 engagerede medarbejdere der understøtter universitetets ledelse, uddannelser, studerende og undervisere. Sammen med de andre danske universiteter står vi foran en større digitalisering af vores arbejdsområder og du kan derfor se frem til en lærerig og spændende tid hos os.

Som kontorelev er du knyttet til forskellige teams og dine arbejdsopgaver følger deres årshjul, men du lærer mange medarbejdere at kende på tværs af universitetet. Du sparrer dagligt med de elevansvarlige og har jævnligt 1:1 møder med områdelederen. Vores elevforløb er tilrettelagt, så du løbende udfordres på nye samt kendte opgaver og kan fordybe dig undervejs. Hos os er der plads til læring og udvikling, mens vi også får en masse fra hånden i de travle perioder.


Ansættelse og aflønning
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den enhver tid gældende aftale mellem Skatteministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomsten. Der indgås en aftale om en 2-årig uddannelsesstilling. Udover den praktiske uddannelse er der teoretisk skolegang inklusiv den afsluttende fagprøve.

Arbejdstiden er 37 timer pr. uge. Vi har flekstid, hvilket giver gode muligheder for at få samspillet mellem arbejde og fritid til at fungere optimalt.

Stillingen ønskes besat senest pr. 1. oktober 2023, men der er mulighed for at starte før.



Adgangskrav og ansøgning
Vi beder dig uploade et CV samt dokumentation for fuldført uddannelse. Vi beder dig også komme ind på følgende spørgsmål i din motiverede ansøgning:

  • Hvordan understøtter man et godt uddannelsesforløb?
  • Hvilke personlige kompetencer kan du sætte i spil i forbindelse med uddannelsesforløbet?
  • Hvilke erfaringer fra uddannelse og arbejde kan du drage fordel af som kontorelev?
  • Hvilke forventninger har du til ITU som arbejdsplads?
  • Hvis du er i gang med et grundforløb, skal det være afsluttet senest dagen før ansættelsesstart, dvs. 30. september 2023.
  • Er du ældre end 25 år og har relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder i en realkompetencevurdering, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt.
  • Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, skal du vedlægge den i din ansøgning.
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX, HHX eller anden studentereksamen suppleret med HGS/EUS-forløb.

Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte din lokale uddannelsesinstitution.



Yderligere information
Du er velkommen til at kontakte områdeleder Ea Feldfos (eafe@itu.dk) for at høre mere om stillingen.



Ansøgningsprocedure
Du kan kun søge stillingen igennem vores e-rekrutteringssystem. Søg ved at trykke på knappen "Søg stillingen" nederst i stillingsannoncen på vores hjemmeside: http://www.itu.dk/stillinger.

Ansøgningsfristen er den 1. september 2023 kl. 12:00.

Samtaler forventes afholdt i uge 36 og 37.

IT-Universitetet benytter test i forbindelse med vores rekrutteringsforløb.

IT-Universitetet ønsker at afspejle et internationalt miljø og ser mangfoldighed som en ressource. Vi opfordrer alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

IT-Universitetet i København, Rued Langgaards Vej 7, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=119&ProjectId=181594&DepartmentId=3439&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5864971

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet