BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du stærk i relationer, forstår du at skabe gode resultater med fokus på forretningens behov, og har du godt styr på personalejura? Hvis du også kan drive proces- og udviklingsopgaver med juridisk indhold, så er det dig, vi har brug for!
Banedanmark er en statslig styrelse i rivende udvikling, som skaber forudsætningen for, at hundredtusindvis af danskere hver dag kan tage toget, og at mange tusind tons gods kan transporteres på jernbanen. Vi bygger en helt ny attraktiv, grøn jernbane til nye, moderne og klimavenlige el-tog, mens vi holder den gamle jernbane kørende.
I HR understøtter vi denne udvikling og har et engageret og stærkt fagligt fællesskab. Vi har fokus på, hvordan vi kan udvikle og effektivisere vores arbejdsgange og dermed bidrage til en mere forretningsorienteret administration. Som en del af dit job i Banedanmark medvirker du til denne udvikling, og det kræver, at du tænker i helheder, og at du har lyst til at arbejde i zonen mellem jura og forretning.
Vi er en styrelse med ca. 2.700 medarbejdere, som er organiseret i fire divisioner: Anlæg, Trafik, Infrastruktur og Ressource, hvor HR hører til. Som HR-jurist indgår du i sektionen Forhandling & Jura, der består af en sektionschef og to teams; et HR-jurateam med seks jurister og et HR-partnerteam, hvor vi er fem HR-partnere.
Rolle som ledelsesrådgiver og forhandler
Du får rig mulighed for at udfolde din faglighed i en varieret stilling med forskelligartede og komplekse juridiske problemstillinger inden for både ansættelses- og arbejdsret og offentlig ret. Din opgaveportefølje vil være bred og omfatte alt fra rådgivning om alle former for personalejuridiske emner til forberedelse og gennemførelse af ansættelsesretlige sanktioner. Du kommer tæt på mange beslutninger, og dine synspunkter og din viden bliver vægtet, og du har en tæt dialog med vores ledere.
Vi forhandler med de faglige organisationer og tillidsrepræsentanter både ved indgåelse af lokalaftaler og egne organisationsaftaler, fx i forbindelse med OK24. Vi er ansvarlige for håndtering af ansættelsesretlige opgaver i forbindelse med outsourcing samt for udarbejdelse af HR-politikker. Det er et arbejde, der kræver, at du er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt, og at du kan samarbejde med SU-organisationen og de faglige organisationer.
Banedanmark har medarbejdere, som arbejder hen over alle døgnets timer. Derfor fylder spørgsmål om arbejdstidsregler, flekstid og rådighedsvagter en del. Vi hjælper organisationen med at fortolke lov- og aftalestof, f.eks. arbejdstids- eller hviletidsregler.
Erfaring med det ansættelsesretlige område
Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur., og du har erfaring med det ansættelsesretlige område, også gerne fra offentlige institutioner.
Du er god til at formidle svært juridisk stof til forskellige faggrupper, og du evner at sætte dig i modtagerens sted og tilpasse din kommunikation til den konkrete modtager. Derudover er du vant til at skrive klare og fyldestgørende notater, sagsfremstillinger og lignende. Du er funderet i juraen, men tænker også ud over den i forhold til f.eks. myndighedsrollen.
Vi søger en medarbejder, som
- er mulighedsøgende og har blik for helhedsorienterede løsninger.
- er struktureret og analytisk og evner hurtigt at sætte sig ind i komplicerede opgaver.
- kan arbejde selvstændigt, men også kan samarbejde med teamet om opgaveløsningen.
- kan finde balancen mellem empati og jura.
- evner at holde fast i HR’ s professionelle rådgivning også når der er travlt.
Du ansættes i henhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Afhængigt af dine erfaringer og kvalifikationer vil ansættelse kunne ske som special- eller eventuelt chefkonsulent.
Dit arbejdssted er i København i Banedanmarks nye moderne hovedkontor på Kalvebod Brygge.
Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere om stillingen, så er du velkommen til at kontakte sektionschef Mette Palmelund Krag på mobil 23 25 66 16 eller HR-jurist Anna Elnef på mobil 24 37 42 49.
Send os din ansøgning vedhæftet dit CV og eksamensbevis snarest muligt. Ansøgningsfristen er den 10. august 2023. Vi holder ansættelsessamtaler den 14. august 2023.
For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Carsten Nieburhs Gade 43, 1577 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192476&DepartmentId=22277&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874140