BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med de juridiske vinkler på medie- og filmpolitikken og reguleringen af medierne og film i dansk og international kontekst? Trives du i en foranderlig hverdag, og vil du være en del af et hold med dygtige kollegaer?
Om jobbet og kontoret
Som jurist i Kulturministeriets mediekontor vil du komme til at arbejde med lovgivning, ministerbetjening og politikudvikling. Du får en bred kontaktflade til andre ministerier, Kulturministeriets styrelse og institutioner på området – herunder fx DR, TV 2 DANMARK, de regionale TV 2-virksomheder og Det Danske Filminstitut. Du kommer til at indgå i et fagligt ambitiøst team med kompetente kollegaer og godt humør. En af de største opgaver, som du kommer til at bidrage til, er implementering af initiativer i Medieaftalen 2023-2026 af juni 2023. Det er bl.a. kulturbidraget, der skal sikre, at danskerne også fremover har mulighed for at møde originale danske film, serier og dokumentarer af høj kvalitet.
Dine opgaver vil bl.a. omfatte:
- Lovarbejde, herunder udarbejdelse af lovforslag, bekendtgørelser og varetage dialog med Kommissionen.
- Medieret og EU-ret.
- Regeringskoordinering, politiske forhandlinger, interessentinddragelse og pressehåndtering.
- Generel ministerbetjening på medieområdet med oplæg og sager til ministeren.
- Øvrig sagsbehandling, herunder varetagelse af dialog med institutionerne på området.
Om dig
Du er en dygtig jurist med høj faglighed. Du har interesse og flair for politisk betjening og kan formidle komplicerede problemstillinger klart og enkelt, både mundtligt og skriftligt. Du trives godt med et højt tempo, en omskiftelig hverdag og varierede opgaver.
Derudover forestiller vi os, at du:
- Har en juridisk uddannelse, cand.jur. eller lignende.
- Har flere års erfaring fra centraladministrationen.
- Har erfaring med ministerbetjening gerne fra et departement.
- Har erfaring med udarbejdelse af lovforslag.
- Forstår at tage ansvar for processer og har et veludviklet planlægningsgen.
Kulturministeriet er hjertet af dansk kultur og kunst. Vi arbejder for at styrke, udvikle og implementere dansk kulturpolitik. Vi rådgiver og samarbejder tæt med kulturministeren, som er medlem af flere af regeringens udvalg. Departementet har hjemme i det smukke, gamle Assistenshus på Nybrogade 2, der emmer af historie, kunst og kultur. Ministeriets ressortområde dækker over: Skabende kunst, musik, teater, film, biblioteker, arkiver, museer, bygningsfredning og -bevaring, arkæologi og fortidsminder samt videregående uddannelser inden for de kunstneriske områder og folkehøjskoler. Hertil kommer almene kulturelle formål, ophavsret, medier, tech, idræt, Sydslesvigudvalget samt kulturelle forbindelser med udlandet, herunder Norden og EU.
Vi prioriterer din udvikling
Kulturministeriets departement er en attraktiv og professionel arbejdsplads med højt ambitionsniveau. Vi er optaget af at fastholde og udvikle dygtige medarbejdere og tilbyder gode karrieremuligheder. Du får bl.a. adgang til kurser og efteruddannelse, faglige inspirationsoplæg mv., som sammen med vores interne talentprogram, sikrer den faglige og personlige udvikling. Du får hurtigt selvstændigt ansvar og vil opleve at få en varieret hverdag med alsidige opgaver tæt på de politiske beslutninger.
Kulturministeriet som arbejdsplads
Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi sparrer med hinanden, deler vores viden og bakker hinanden op for at nå de bedste resultater. Vi har et unikt sammenhold på tværs af organisationen og prioriterer det sociale fællesskab højt. Vi nyder at mødes til vores ugentlige morgensang, til fredagsbarer, kulturoplevelser, firmaarrangementer mv. med resten af huset. Derudover er der mulighed for at mødes med løbeklubben til en morgenløbetur eller bogsnakke i vores bogklub.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende AC overenskomst mellem staten og Akademikerne (AC overenskomsten) og indplacering vil ske efter kvalifikationer som special- eller chefkonsulent afhængigt af erfaring og kvalifikationer. Stillingen er på fuld tid.
Ansættelsesområdet er Kulturministeriets departement og underliggende styrelse og arbejdsstedet er Nybrogade 2, 1203 København K.
Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan blive sikkerhedsgodkendt.
Forventet tiltræden er den 1. oktober 2023 eller snarest muligt.
Vil du vide mere?
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte kontorchef Ann Giessing på telefon 24 95 83 73 eller mail agi@kum.dk. Eventuelle praktiske spørgsmål i forbindelse med din ansøgning kan rettes til HR-Partner Nina Nisted Myssen på 24 94 49 26 eller på mail nnmy@kum.dk
Du kan læse mere om Kulturministeriet på www.kum.dk.
Send os din ansøgning
Du kan sende din ansøgning via det elektroniske ansøgningsmodul på www.kum.dk/job. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen”. Du bedes vedhæfte ansøgning, CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag.
Ansøgningsfristen er den 10. august 2023. Vi forventer at afholde jobsamtaler i uge 33.
Ministeriet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, hvorfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold mm. opfordres til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kulturministeriet, Departementet, Nybrogade 2, 1203 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170380&DepartmentId=6052&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5861856