BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Når vanskelige og principielle juridiske spørgsmål opstår med betydning for klagesagsbehandlingen, så skal vi levere svar og løsninger i Generel Jura. På vores kontor får du således mulighed for både at grave dybt og tænke nyt. Du bidrager til at udvikle forvaltningsjuraen for klagesagsbehandlingen med dit fokus på de juridiske rammer og kan dermed gøre en forskel for retssikkerheden for borgere og virksomheder. Vi vil gerne byde velkommen til flere jurister på kontoret.
En bred vifte af forvaltningsjuridiske opgaver
Kontoret Generel Jura spiller en central rolle i Skatteankestyrelsens juridiske arbejde. Vi arbejder med at sikre de rigtige juridiske rammer for klagesagsbehandlingen og har bl.a. ansvaret for direktionsbetjening vedrørende juridiske sager, juridisk bistand til vores projekter og digitalisering, databeskyttelse, generelle ombudsmandsundersøgelser samt høringssvar til lovforslag og bekendtgørelser.
Vi bidrager både i forhold til de gældende rammer og udvikling af rammerne. Vi rådgiver og yder juridisk sparring inden for et bredt felt af områder, så du vil anvende dine juridiske kompetencer i mange forskellige sammenhænge. Som erfaren forvaltningsjurist får du en rolle med selvstændigt ansvar for egne opgaver – en rolle, du også selv kan få indflydelse på. Samtidig arbejder du tæt sammen med dine kolleger på kontoret. Vi er alle aktive medspillere, der trives med en sammensat opgaveportefølje. Vi holder af vekselvirkningen mellem at tænke store tanker og dykke ned i detaljerne.
Kontoret består af en kontorchef og seks medarbejdere. Vi er et stærkt fagligt team, som leverer på højeste juridiske niveau. Vores dagligdag er præget af opgaver, der styres af både aktuelle tiltag og den politiske dagsorden. Teamet har en stor berøringsflade både internt i styrelsen og i Skatteministeriets koncern samt eksternt med fx rådgivernes brancheorganisationer.
Vi er klar til at tage godt imod dig og tilrettelægger et skræddersyet onboardingprogram for dig. I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Dine ansvarsområder og primære opgaver
- bidrage til at sikre de rigtige juridiske rammer for klagesagsbehandlingen i dialog med fx Skatteministeriet
- forvaltningsretlige analyser og lovfortolkning
- omsætte fortolkning og analyse til reelle brugbare løsninger for modtageren
- enkeltstående opgaver og løbende rådgivning på projekter.
- har en relevant længerevarende uddannelsesbaggrund, fx cand.jur. eller cand.merc.jur.
- har erfaring fra en eller flere lignende stillinger og har betydelig erfaring med forvaltningsret
- arbejder selvstændigt og løsningsorienteret med svære juridiske problemstillinger og er skriftligt velformuleret
- forstår værdien af samarbejdet på tværs i styrelsen og aktivt bidrager til en fælles sparringskultur.
”I Generel Jura hænger mange af vores opgaver sammen med andre projekter eller opgaver rundt om i organisationen, og det giver en unik mulighed for samarbejde på tværs i styrelsen. Dagligdagen er derfor fyldt med alsidige og spændende opgaver. På kontoret bruger vi hinanden meget. Der er altid mulighed for at drøfte et spørgsmål eller vende en tekst med en kollega. Det giver en god tryghed, men bidrager også til vidensdeling og læring”, fortæller chefkonsulent Sissel Schreiner Svensson.
I Skatteankestyrelsen går vi op i at lære hinandens kernekompetencer at kende og forstå, hvad vores individuelle forskelligheder betyder for vores måder at samarbejde på.
Vidste du…
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.
… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om hvilken skat eller moms, de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket "Søg stillingen" senest den 10. august 2023.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Henrik Klitz på tlf. 3376 0942. Ønsker du at høre mere om opgaverne fra en eventuelt kommende kollega, er du velkommen til at kontakte Sissel Schreiner Svensson på telefonnummer 3376 0839.
Vi læser ansøgning og afholder samtaler løbende, så send gerne din ansøgning snarest muligt.
Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test som dialogværktøj på 2. samtaler.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).
Startdato og arbejdssted
Startdato er så snart som muligt og senest den 1. oktober 2023.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er som udgangspunkt i København helt centralt ved Vesterport Station på adressen: Ved Vesterport 6, 4. sal, 1612 København V.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteankestyrelsen København, Ved Vesterport 6 6, 1612 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170746&DepartmentId=9886&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875589