Folketingets Udvalgssekretariat søger en udvalgsassistent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Folketingets Administration søger en kontormedarbejder til at betjene Folketingets udvalg.

Dine primære arbejdsopgaver

  • Samarbejde med og bistand til udvalgssekretærerne
  • Udarbejdelse af lov- og beslutningsforslag, betænkninger m.m.
  • Journalisering og arkivering i vores journalsystem
  • Tilrettelægge og gennemføre udvalgenes møder, besøg, rejser, høringer samt deputationsbesøg
  • Sekretariatsopgaver for udvalgene, herunder telefonisk og personlig betjening af folketingsmedlemmer og medlemssekretærer
  • Evt. projektarbejde
Du vil blive tilknyttet 1-3 udvalg og arbejde i et tæt samspil med udvalgssekretærerne.

På grund af Folketingets arbejdsrytme må du være indstillet på varierende arbejdstider, herunder aftenarbejde i nogle perioder.

Din arbejdsplads

Udvalgssekretariatet betjener Folketingets 30 udvalg og yder bistand til udvalgets medlemmer. Vi forbereder udvalgsmøder, høringer, rejser, besøg samt udarbejder betænkninger og beretninger i forbindelse med lov og beslutningsforslag. Udvalgssekretariatet består af 50 ansatte.

Din profil

Vi lægger særligt vægt på, at du

  • har en kontoruddannelse
  • er god til dansk retskrivning og har gode formuleringsevner - gerne sprogkundskaber i engelsk
  • har flair for at arbejde med it
  • har en fleksibel indstilling i forhold til opgavefordeling, herunder prioritering af egne opgaver og arbejdstilrettelæggelse og evner at arbejde selvstændigt og i teams
  • har sans for detaljer og evne til at arbejde under tidspres med mange forskelligartede opgaver uden at miste overblikket
  • er ansvarlig, initiativrig, samarbejdsvillig og evner at arbejde i en selvledende enhed.
Vi lægger endvidere vægt på, at du er god til at kommunikere og udviser situationsfornemmelse.

Du har godt humør, også i pressede situationer.

Du har en god omstillingsevne i forhold til det daglige arbejde.

Du har ordenssans og er karakteriseret ved grundighed og omhu og er indstillet på udvikling og forandring samt at bidrage konstruktivt i indsatsen med øget faglig bistand til medlemmerne.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling. Ansættelse sker efter overenskomst mellem Folketingets direktør og CO10/OAO-S samt organisationsaftale for kontorfunktionærer i Folketingets Administration. Du vil blive indplaceret og aflønnet efter erfaring og kompetencer.

Der er gode efteruddannelsesmuligheder og gode muligheder for hjemmearbejde.

Information og ansøgning

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos udvalgschef Lis Grønnegård Rasmussen, tlf. 3337 5503 eller kontorkonsulent Tommy Jørgensen, tlf. 3337 5534.

Send din ansøgning med cv og relevante eksamensbeviser via stillingsopslaget på www.ft.dk.

Stillingen er ledig fra den 1. november 2023.

Ansøgningsfrist: mandag den 28. august 2023 kl. 12.00.






INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Folketingets administration, Christiansborg Slot 1, 1218 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170537&DepartmentId=7328&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5871516

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet