Fritidsvejleder i Tårnby: Skab livsglæde og trivsel for børn og unge i lokale fællesskaber

dato

Vil du være med til at skabe livsglæde, trivsel og bane vej for børn og unges deltagelse i lokale fællesskaber? Vi tror på at fritidslivet skal være for alle. Derfor har vi i Tårnby en fritidsvejlederordning, hvor vi hjælper kommunens børn og unge i alderen 4-18 år med at komme i gang med aktiviteter i en af de mange foreninger i Tårnby. Kan du se dig selv i den unikke stilling som fritidsvejleder, hvor du bygger bro mellem børn og unge og foreningslivet, så er du måske lige den vi søger.

Velkommen til din nye arbejdsplads

Du vil blive en del af et team med placering på Tårnby Rådhus, med dygtige og engagerede kollegaer der løser en bred opgaveportefølje. Vi har en høj trivsel, og vægter både kollegaskab, samarbejde og faglig fordybelse højt. Vi er ambitiøse og et sted hvor der er kort fra idé til handling.

Du får en bred samarbejdsflade til kommunens øvrige centre f.eks. Center for Børn og Familier og Skole og Fritid, og du kommer til at arbejde tæt sammen med Tårnbys stærke foreningsliv.


Her er din hverdag

Du vil blive en vigtig brobygger som fritidsvejleder. Du får stor mulighed for selvstændig tilrettelæggelse af din hverdag, som bl.a. vil bestå af møder med børn, unge og familier, dialog og koordinering med foreninger og kollegaer fra resten af kommunen. Udover 1-1 vejledning og støtte til børn og unge, vil du med kollegaer i sekretariatet arbejde med tiltag som solsikkeindsatser, inklusion, specialsport og andre initiativer der kan understøtte den vigtige vision om et fritidsliv for alle. Dine opgaver vil bl.a. være;

  • Vejledningssamtaler med børn, unge og forældre
  • Koordinering og hjælpe det enkelte barn og unge i gang i det rette tilbud
  • Udstede fritidspas/økonomisk støtte til
  • Opfølgningssamtaler
  • Arrangere relevante forenings- og netværksaftner for foreninger og borgere f.eks. om solsikke indsatser
  • Samarbejde med relevante partnere f.eks. DGI om målrettede indsatser for børn og unge i fritidslivet
  • Årlig opfølgning til Kultur- og fritidsudvalget
  • Budgetstyring af fritidspas budgettet
  • Kommunikation og markedsføring af fritidsvejledningen, herunder formidling og opsøgende arbejde ift. relevante samarbejdspartnere og tilstedeværelse/synlighed ved større events. .
  • Diverse administrative og koordineringsopgaver., herunder politiske dagsordner og bestillinger.

Dette skal du kunne

Det er vigtigt for os at du har lyst til at være en del af Center for Kultur og Fritid og kan se dig selv som del af et dynamisk team med mange og forskelligartede opgaver, men som har brug for netop dig der;

  • Har en imødekommende og har evnen at smile i person, mails og telefon
  • Er god til børn og unge og til at skabe en tillidsfuld relation
  • Har erfaring og godt kendskab til foreningslivet
  • Har et stort overblik, er struktureret og har overblik
  • Udviklingsorienteret og kan se sammenhænge på tværs
  • Relationsopbyggende, opsøgende og initiativrig
  • Trives i et arbejdsmiljø hvor der er mange ting i luften, og hvor arbejdsdagene sjældent er ens.
  • Synlig og gode formidlingsevner
  • Være med til at implementere et helt nyt administrationssystem, som minimerer administrative processer og øger fokus og tid til arbejdet med fritidsvejledningen.
Det kan du forvente hos os

Du bliver en del af Center for Kultur og Fritid og vi tilbyder;

  • Et meningsfyldt job hvor dit arbejde gør en konkret og mærkbar forskel, for at vi hver dag kan skabe bedst mulige rammer for kultur og fritid. i Tårnby
  • En arbejdsplads med stort fokus på et godt arbejdsmiljø og trivsel, vi har bl.a. daglig fordybelsestid og arbejder bevidst med at skabe de bedst mulige rammer for arbejdslivet.
  • Fleksibel og selvstændig tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver
  • En stor samarbejdsflade med kollegaer, kollegaer i andre centre, foreningslivet og borgere i Tårnby Kommune
  • En varieret arbejdsdag
  • God oplæring og mulighed for sparring
  • At blive del af et fantastisk team med dedikerede og dygtige folk, som også bare er virkelig gode kollegaer for hinanden. Vi arbejder bevidst med trivsel og kvalitet i arbejdslivet - hos os mærker vi hver dag, at vores arbejde gør en forskel for at skabe livsglæde og lokale fællesskaber.

Hvis du er blevet nysgerrig, og vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Marie Herborn på mah.hb.bk@taarnby.dk


Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer med ansættelse pr. 1. oktober og med reference til Centerchefen for Kultur og Fritid.

Ansættelsen sker efter gældende overenskomst efter forhandling.

Vi er åben for forskellige faglige baggrunde det kunne være AC, lærer, socialrådgiver, pædagog eller lignende.

Kommunens ansættelsespolitik betyder, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Har du været ansat i Tårnby Kommune, vil der altid blive taget reference herfra. Der skal desuden ved ansættelse vises straffeattest.

Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.

Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.

Vi gør opmærksom på, at Tårnby Kommune har røgfri arbejdstid.

Ansøgning

Ansøgning med dokumentation for uddannelse, oplysning om eventuel tidligere beskæftigelse, eventuel arbejdstilladelse og bilag sendes via nedenstående link. Vær opmærksom på, at Tårnby Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem.


Behandling af personoplysninger

Tårnby Kommune er dataansvarlig for de personoplysninger, som du registrerer og sender til kommunen via rekrutteringssystemet eller på anden vis ved ansøgning om job.

Oplysningerne vil alene blive brugt i rekrutteringsprocessen. Medlemmer af ansættelsesudvalget, for den stilling du søger, får adgang til dine registrerede personoplysninger i den tid rekrutteringsprocessen løber. Behandlingen af oplysningerne vil naturligvis være fortrolig og sikker.

Vi opbevarer din ansøgning samt øvrige oplysninger i op til 6 måneder efter endt rekrutteringsproces. Herefter slettes de automatisk.

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder. Herunder ret til at se de personoplysninger du har registreret hos os og ret til sletning af oplysninger. Læs i øvrigt her om dine rettigheder. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte Tårnby Kommune, Center for HR. Adresse: Amager Landevej 76, 2770 Kastrup. Telefon: 3247 1280. E-mail: op2@taarnby.dk.

For henvendelse vedrørende den ledige stilling se kontaktoplysninger under overskriften 'Yderligere oplysninger'.

Har du spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, og til hvordan dine rettigheder bliver udøvet i henhold til databeskyttelsesreguleringen, kan du kontakte Tårnby Kommunes databeskyttelsesrådgiver. Send e-mail sikkert: Link til Borger.dk
Telefon: 3247 1230. Ved brev: Tårnby Kommune, Center for Udvikling og Digitalisering, Amager Landevej 76, 2770 Kastrup, Att.: ”Databeskyttelsesrådgiver”

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Tårnby Kommune, Amager Landevej, 2770 Kastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d2290f87-b712-4695-94d7-89f00434f782

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet