Generalister med lyst til processtyring og økonomistyring til centralt økonomikontor i Skattestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde i selve maskinrummet i det danske velfærdssamfund og beskæftige dig med store tal, store kompleksiteter og en meningsfuld dagsorden sammen med fagligt dygtige og engagerede kolleger?

Vi søger generalister til et centralt økonomikontor i Skattestyrelsen. Du skal have flair for proces og være talstærk, have en skarp pen og lyst til opgaver inden for både økonomistyring, økonomiske analyser og policy.

Lidt om os
I kontoret bidrager vi til opgaven med at sikre en sammenhængende økonomistyring for Skattestyrelsens fagområder med et årligt driftsbudget på ca. 3 mia. kr. I dagligdagen arbejder vi tæt op imod Skattestyrelsens øverste ledelse med en lang række økonomiske og styringsmæssige beslutningsoplæg. Vi bistår derudover med økonomiske konsekvensvurderinger i forbindelse med politiske udspil samt ministerbetjening – fx i form af besvarelse af folketingsspørgsmål, bidrag til politiske forhandlinger, opfølgning på politiske aftaler mv.

I kontoret er vi 13 medarbejdere med en god blanding af økonomi- og generalistprofiler. Vi hjælper hinanden og arbejder tæt sammen for at øge kvaliteten i alt, hvad vi arbejder med. Som medarbejder vil du kunne se frem til at arbejde i et rummeligt, ambitiøst og uformelt kontor med gode personaleforhold. Her kan vi tilbyde komplekse faglige opgaver og skarpe deadlines sammen med et godt kollegaskab inden for og uden for kontoret. Vi tror på, at gode kollegarelationer skaber bedre faglige resultater.

”Vi varetager mange forskellige opgaver i kontoret, der kræver faglig fordybelse, koordination og samarbejde. Det er en spændende og udfordrende hverdag, som foregår i en uformel tone sammen med søde kollegaer” fortæller Selma.

Dine opgaver
Din hverdag vil være alsidig, og du vil få berøring med en bred vifte af interessenter på alle niveauer inden for og uden for Skattestyrelsen.

Du vil blive involveret i den løbende økonomistyring i en eller flere af Skattestyrelsens fagområder, hvor du vil få en rolle som økonomipartner. Derudover vil du blive involveret i en eller flere større politiske sager, hvor du vil skulle bidrage til både den løbende styring og til den udgiftspolitiske håndtering, herunder ved udarbejdelse af løbende orienteringer og beslutningsoplæg til det politiske niveau.

Vi arbejder tæt op imod fagdirektører og Skattestyrelsens samlede direktion, ligesom vi har afgørende samarbejdsflader med Skattestyrelsens fagområder og Skatteministeriets departement.

Vi arbejder teambaseret, hvor hvert team har ansvaret for at understøtte et af Skattestyrelsens fagområder. I hovedtræk vil dine opgaver ligge inden for:

  • finansiel controlling, herunder løbende budget- og udgiftsopfølgning
  • ledelsesinformation og ledelsesbetjening
  • økonomiske analyser, budgetanalyser og bidrag til budgetsager
  • minister- og departementsbetjening
Herudover vil dine opgaver i forbindelse med større politiske sager bl.a. bestå af:

  • løbende opfølgning på udgifter, herunder løbende regnskabskontrol inkl. rapportering til ledelsen
  • sikre finansieringsgrundlag via beslutningsoplæg til det politiske niveau, herunder aktstykker mm.
  • samarbejde med Skattestyrelsens fagområder og deres økonomifunktion
Om dig
Du har en relevant økonomisk eller samfundsvidenskabelig videregående uddannelse. Du kan være nyuddannet eller have et par års erfaring.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • er detaljeorienteret og ansvarsbevidst
  • arbejder selvstændigt og struktureret med dine opgaver
  • formulerer dig klart i skrift og tale
  • har flair for dataanalyse og er talstærk
Vi leder efter dig, der er interesseret i fortsat at udvikle og dygtiggøre dig, da det er noget vi har fokus på. Du vil både i opstarten og løbende være tilknyttet et hold af kollegaer, som du kan sparre med, og hvor I hjælper og lærer af hinanden. Faglighed er en stor værdi i Skattestyrelsen, og vi arbejder løbende med både internt og eksternt at dygtiggøre os i vores generalist- og økonomifaglighed.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og karakterudskrift via linket ”Søg stillingen” senest den 18. juni 2023.

Samtaler afholdes løbende.

Stillingen er til besættelse den 1. august.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ditte Mørup Frederiksen på telefon 72 37 49 07 eller souschef Bettina Kristoffersen på telefon 72 37 84 88.

Der vil evt. blive gennemført test som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit fysiske arbejdssted er Copenhagen Towers 1, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168443&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5849494

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet