BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en dygtig HR-partner til Finanstilsynet til et barselsvikariat. Kan du se dig selv i en rolle som opsøgende HR-partner, der opdager udfordringerne, inden de opstår? Har du samtidig mod på at give chefer og direktion en kompetent HR-sparring og har du en serviceminded tilgang, er du måske den kollega, vi står og mangler.
Du bliver en del af et lille engageret team i Finanstilsynet, hvor du sammen med en anden HR-partner og HR-rekrutteringspartneren løser HR-relaterede opgaver – store som små. Derudover bliver du samtidig en integreret del af Erhvervsministeriets Koncern HR, der holder til i Konkurrence-og Forbrugerstyrelsen og som består af ca. 45 dedikerede medarbejdere fordelt på fem teams. Det er her, du henter din faglige sparring og inddrager de øvrige teams i opgaveløsninger afhængigt af opgavens karakter.
En bred vifte af HR-paletten
Din hverdag vil være præget af stor variation og opgaverne spænder vidt. Du arbejder tæt sammen med tilsynets chefer, besvarer konkrete HR spørgsmål, løser små og store ad hoc opgaver og bidrager til større projekter i organisationen. I rollen som HR-partner er ledelsesunderstøttelse omdrejningspunkt for dine opgaver. Det betyder, at du med din faglighed kan klæde vores direktion og øvrige ledere bedst muligt på.
Problemstillingerne kan være alt fra personalejuridiske spørgsmål til større ledelsesmæssige udfordringer og svære samtaler. Det er vigtigt, at du kan fortælle, hvilke rammer cheferne har, men også hvordan de kan spille bolden inden for de rammer, som findes. Du skal altså have en pragmatisk tilgang, som dog også altid er juridisk korrekt. I opgaveløsningen er det vigtigt, at du formår at inddrage og bringe koncern HR’s mange kompetencer i spil ved at sparre med dine kollegaer – både på tværs af partnerne i de forskellige styrelser, men bestemt også med vores dygtige jurister, organisationsudviklingsteam og administrative kollegaer, der alle har blik for den fælles praksis. På den måde sikrer vi den bedste løsning på de problemstillinger, som cheferne står med.
De større opgaver er fastlagt i HR-årshjulet, herunder blandt andet lønforhandlinger, MUS, samarbejdsudvalgsmøder og gennemførelse af medarbejdertrivselsundersøgelser og lederevalueringer. Det er din opgave at planlægge, gennemføre og følge op, så vi sikrer, at de kommer i mål til rette tid og med høj kvalitet. Du vil ligeledes modtage henvendelser fra styrelens medarbejdere omkring fx barsel, ferie og sygdom, ligesom at der vil være administrative opgaver, som skal løses. Du vil også skulle bistå i rekrutteringer, herunder rekruttering af chefer. Du besidder overblik og arbejder struktureret og præcist.
Fagligt velfunderet med en empatisk tilgang
Vi forestiller os, at du har erfaring med HR og trives i et krydsfelt med mange interessenter og beslutningstagere, da du er chefens og direktionens sparringspartner inden for hele HR-paletten.
Dette kræver empati og en evne til at sætte sig ind i den enkelte chefs specifikke behov. Vi forventer ikke, at du har svaret på alting, men du skal kunne gennemskue, hvornår du selv løber med bolden, og hvornår det er hensigtsmæssigt at inddrage dine andre kolleger i Koncern HR i opgaveløsningen – spørg hellere en gang for meget.
Du har en god forretningsforståelse, og du omsætter HR-tiltag til konkrete handlinger. Du har en proaktiv
tilgang til arbejdsopgaverne og har fokus på, hvordan HR kan bidrage bedst muligt til at nå organisationens mål. Du udstråler en naturlig robusthed, og du evner balancen mellem at stikke fingeren i jorden og bruge din gennemslagskraft.
Om ansættelsen
Arbejdsstedet vil primært være i Finanstilsynet, som ligger på Christianshavn, men hver onsdag samles vi i Koncern HR i Valby. Du vil få 13 HR-partner-kolleger og teamet ledes af en teamleder for HR-partnerne, som du også vil referere til.
Du ansættes i en midlertidig stilling efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet, som udgangspunkt som fuldmægtig eller specialkonsulent alt efter kvalifikationer.
Vil du vide mere om stillingen eller om løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte teamleder for HR-partnerteamet Jeanette Nielsen på 91 33 70 77 efter den 8. august.
Ansøgning
Du søger stillingen via vores elektroniske ansøgningsmodul.
Vi skal have modtaget din ansøgning med CV, eksamenspapir og karakterer med stempel og underskrift senest søndag d. 13. august 2023 kl. 23:59.
Der vil blive brugt tests og case som led i rekrutteringen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170765&DepartmentId=6208&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875173