BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til en hverdag med mange forskellige opgaver i spændingsfeltet mellem teknik og mennesker, hvor du er det centrale bindeled mellem IT, forretningsenheder og vores IT-driftsleverandør (Statens IT)? Er du god til at skabe overblik, og kan du yde en god service - også når tingene bliver lidt pressede? Motiverer det dig at hjælpe med at finde løsningen på og kommunikere tekniske problemstillinger? Så har vi et alsidigt job som IT-koordinator i Rigsarkivet til dig.
Jeg hedder Sanne, og jeg bliver din nærmeste chef og tætte samarbejdspartner. Som leder er jeg åben og involverende. Mit fokus er på samarbejdet og arbejdsglæden i vores IT-team. Det er selvfølgeligt for mig, at alle bringer nye idéer til bordet og er interesserede i gensidig sparring og feedback. Jeg ser det som min vigtigste ledelsesopgave at støtte dig og være din medspiller i at lykkes i jobbet. Jeg stiller tydelige forventninger til dig og dine opgaver i fællesskab med dig. I vores samarbejdsrelation vil der være rum til fortrolighed og ærlige tilbagemeldinger. Jeg forventer, at du arbejder selvstændigt og driver dine egne opgaver, hvor jeg coacher og understøtter din udvikling, når du har behov for det.
Jobbet er placeret i IT-enheden, hvor du fungerer som daglig koordinator mellem forretning og IT. Selve IT-driften er placeret hos Statens IT (SIT), som også er servicedesk for indmelding af fejl og mangler i vores systemer. Det er din opgave at understøtte forretningsenhederne i samarbejdet med SIT om fejlmeldinger, projekter og koordineringsopgaver. Du er desuden ansvarlig for en række opgaver internt i IT såsom kommunikation, journalisering, økonomi og meget mere. Jobbet er meget alsidigt, og du vil skulle arbejde sammen med både kolleger og ledelse i hele huset.
Jobbet
Som vores IT-koordinator er det dine opgaver, at
- varetage den daglige dialog med Statens IT
- følge op på fejl og bestillinger hos Statens IT samt besvare diverse henvendelser om IT-udstyr og software fra brugerne
- rådgive brugerne
- følge op på budget og fakturering for IT-området
- have ansvar for journalisering på IT-området
- stå for intern kommunikation fra IT på intranettet
- styre licens- og softwareadministration
- varetage IT-asset management på tværs af Rigsarkivets lokationer
- administrere fællesdrev, postkasser og brevskabeloner
- administrere rettigheder i samarbejde med vores informationssikkerhedskoordinator
- bestille og godkende IT-indkøb
Om dig
Jobbet henvender sig til dig, der har en bachelor eller kandidat i hum.tek. eller lignende. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke det vigtigste for os. Vigtigst er det, at du har mod på både det tekniske og humanistiske område og lyst til at lære det hele.
Du skal kunne jonglere meget forskellige opgaver, som at indgå i en teknisk samtale og oversætte den til hverdagssprog, føre økonomi i et excelark og skrive en indstilling til direktionen. Vi lægger vægt på, at du har erfaring med nogle af ovenstående opgaver – nogle kan du godt, andre har du måske behov for at lære.
Som person er du struktureret, serviceminded og driver selvstændigt dine opgaver. Du bidrager gerne selv med gode ideer og alternative løsningsforslag. Du formår at stå fast, også ved modstand, på en behagelig måde, hvor det gode samarbejde altid er i fokus.
Hvem er vi?
Rigsarkivet er Danmarks største datahub. Vi leverer både historiske data til forskning om fx klima og sundhed, samt er arkiv for den enkelte danskers vigtige dokumenter såsom eksamensbeviser, fødselstidspunkt og familierelationer. Vi sørger kort sagt for, at danskernes fortid både er sikkert gemt og samtidigt kan findes frem igen til glæde for nutiden og fremtiden.
I IT-enheden er vi 20 specialiserede kollegaer med forskellige baggrunde og kompetenceområder. Vi har en god social omgangstone, hvor sparring, humor og teamwork er en naturlig del af hverdagen. Din faglige udvikling sikrer vi gennem samarbejde og sparring med dygtige kollegaer og deltagelse på relevant videreuddannelse og konferencer. Vi har fleksible arbejdstider, gode muligheder for hjemmearbejde og tilstræber, at vi kun sjældent arbejder over, for vi værdsætter også vores familieliv og fritid.
Løn og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer om ugen. Stillingen er placeret i Rigsarkivets IT-enhed, og arbejdsstedet er Kalvebod Brygge, centralt i København.
Vi indhenter straffeattest.
Jobbet ønskes besat snarest muligt.
Din ansøgning
Send en motiveret ansøgning, CV og dokumentation for relevant uddannelse, eventuelle certificeringer og erhvervserfaring via Rigsarkivets rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker ’Søg stillingen’ nederst på denne side.
Ansøgningsfristen er søndag den 30. juli 2023. Vi afholder samtaler i uge 32.
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte IT-chef, Sanne Klietsch, på 41 71 73 17 eller IT-koordinator, Rune Bang Frederiksen, på 41 71 74 94. Læg gerne en besked, hvis du ikke kommer igennem, så ringer vi dig op.
Du kan også læse mere om Rigsarkivet på www.rigsarkivet.dk.
Rigsarkivet tilstræber at få så bred en sammensætning af medarbejdere som muligt. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Rigsarkivet, København (Kalvebod Brygge), Kalvebod Brygge 32 , 1560 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170269&DepartmentId=7581&MediaId=2693&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860496