Jurastuderende med interesse for forvaltningsret og sundhedsret til Sundhedsjura

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Søger du et spændende studiejob med faglige udfordringer? Har du lyst til at arbejde med forvaltningsret og sundhedsjura, og er du ambitiøs på egne og samfundets vegne? Så er du måske vores nye kollega.

Om Sundhedsjura

Som student bliver du en del af enheden Sundhedsjura, som består af tre sektioner (Lovgivning, udvikling og politik, Organisationssektionen og Individsektionen). Vi er ca. 40 medarbejdere fordelt på de tre sektioner, hvoraf fem medarbejdere er studenter.

I Sundhedsjura arbejder vi for, at alle skal have de bedste betingelser, når de er i kontakt med sundhedsvæsnet. Den ambition fører vi ud i livet i tæt samarbejde med bl.a. vores sundhedsfaglige kollegaer og på tværs af andre myndigheder, herunder Indenrigs- og Sundhedsministeriet.

I Sundhedsjura er vi styrelsens eksperter i sundhedsretlige spørgsmål, og vi rådgiver bl.a. de øvrige enheder om sundhedsjura samt forvaltningsret i bred forstand. Vi har samtidig ansvaret for ministerbetjeningsopgaver, hvilket bl.a. omfatter bidrag til lovforslag og høringssvar, bidrag til besvarelse af folketingsspørgsmål, ligesom vi udarbejder bekendtgørelser og vejledninger på en række områder.

Din hverdag hos os

Du bliver en del af sektionen Lovgivning, udvikling og politik, og du vil primært skulle arbejde med forvaltningsret i bred forstand, herunder behandle anmodninger om aktindsigt efter forvaltningsloven og udarbejde borgersvar om forbeholdt sundhedsfaglig virksomhed.

Vi er en ambitiøs enhed i rivende udvikling, som består af en blanding af erfarne og nyuddannede jurister, der alle brænder for at gøre en forskel i understøttelsen af et trygt sundhedsvæsen. Vi har en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der er rig mulighed for sparring.

Vi garanterer, at du vil blive fagligt udfordret, og at der er rig mulighed for at bruge og udvikle dine evner både med hensyn til effektive arbejdsmetoder og praktisk sagsbehandling.

Dine primære arbejdsopgaver bliver at:

  • behandle sager om aktindsigt efter forvaltningsloven
  • bidrage til håndtering af borgerhenvendelser
  • varetage forfaldende administrative opgaver, herunder materialesøgninger, oprettelse af sager, journalisering og kopiering med mere.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Du er i gang med din cand.jur.uddannelse og har minimum bestået 4. semester. Du er detaljeorienteret, interesseret i forvaltningsret og sundhedsjura og har en stærk analytisk sans. Desuden er du ambitiøs, ansvarsbevidst og udviser et stort engagement for dit arbejde.

Vi lægger derudover vægt på, at:

  • du har et højt fagligt niveau med et velfunderet teoretisk kendskab til offentlig ret i bred forstand
  • du har stærke skriftlige og mundtlige formidlingsevner og kan formulere dig enkelt og klart
  • du motiveres af at finde løsninger, og du kan bevare overblikket
  • du tager ansvar og er effektiv uden at gå på kompromis med kvaliteten
  • du udviser holdånd og har gode evner for samarbejde på tværs af faggrupper.
Vi tilbyder

Vi tilbyder en spændende arbejdsdag med varierende og meningsfyldte arbejdsopgaver. Du vil blive en del af et stærkt juridisk fællesskab og samtidig et inspirerende tværfagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger løser vigtige samfundsopgaver. Vores arbejdsmiljø er uformelt, dynamisk og med stor vægt på den sociale sammenhængskraft i enheden.

Om ansættelsen

Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale med HK/stat for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedrørende timelønnede.

Du ansættes med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 15 timer, der, efter aftalte med din leder, tilrettelægges fleksibelt i forhold til din undervisning og eksamensperioder.

Kontakt os gerne

Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Mai-Britt Bonde på tlf. 5148 4196.

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og dokumentation for studieaktivitet. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 33. Du kan læse mere om os på https://stps.dk



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Patientsikkerhed, Islands Brygge, Islands Brygge 67, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170961&DepartmentId=9146&MediaId=2524&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878535

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet