Kommunikationskonsulent til barselsvikariat hos Tårnby Kommune med ansvar for pressekontakt og sociale medier

dato

Du har din kommunikationsfaglige værktøjskasse i orden og din målgruppe for øje – uanset om du skal henvende dig til Tårnbys borgere, kommunens medarbejdere eller pressen.

En af vores dygtige kolleger går på barsel, og derfor leder vi efter en stærk kommunikationsfaglighed, der kan overtage stafetten, mens hun er væk. Du får blandt andet chancen for at opleve et kommunalvalg på helt nært hold.

En typisk dag i jobbet som kommunikationskonsulent hos os kan se sådan her ud:

Du møder kl. 08 og har lige tid til at småsludre med dine kollegaer, få en kop kaffe og danne dig et overblik over dagens opgaver, inden du skal med borgmesteren ud til første spadestik for Plyssen - et nyt stort boligprojekt med 180 almene boliger med udsigt til Amager Strand. Du har på forhånd skrevet hans tale med input fra Center for By, Miljø og Klima. Til indvielsen er det dig, der tager fotos, så du efterfølgende kan skrive en artikel til taarnby.dk og en pressemeddelelse til lokalpressen.

Det er også dig, der har kommunikationspostkassen og borgmesterens nyhedsbrev denne uge. Det er en opgave, du har hver 3. uge, men bare rolig, de to øvrige kommunikationskonsulenter holder også øje med postkassen, hvis du er væk, eller ved at drukne i mails. Vi går højt op i at skabe en god og professionel atmosfære, hvor vi hjælper hinanden.

En stor del af henvendelserne i kommunikationspostkassen kommer fra pressen, som vi ser som en væsentlig samarbejdspartner, der er med til at formidle information til borgere og erhvervsliv.

Efter arrangementet vender du tilbage til kontoret, hvor du uploader dine fotos og går i gang med artiklen, for du vil selvfølgelig gerne have den godkendt og afsted, mens den stadig er aktuel.

Så er det blevet frokosttid, og sammen med dine nærmeste kollegaer i team for Politik og Kommunikation går du i kantinen. Eftermiddagen bruger du på at besvare et par pressehenvendelser. TV2 Kosmopol vil gerne lave et indslag med borgmesteren om tilslutningen til kommunens fjernvarmeprojekt, så ham går du lige ind til, så I kan få aftalen på plads. Du laver også et facebookopslag om en trafikkampagne, som kommunen deltager i, og så holder du møde med team kommunikation samt vores web-konsulent om, hvad I hver især sidder med, og om nogen har brug for sparring.

Efter mødet har du lige 15 minutter til at afslutte dagen, og så siger du farvel til dine kollegaer, går ned ad trappen og ud af rådhuset. Udenfor skinner solen naturligvis.

Som kommunikationskonsulent vil dine opgaver bl.a. være at:

  • Være ansvarlig for pressekontakt i samarbejde med dine kommunikationskolleger.
  • Tage del i kommunikationsopgaverne op til kommunalvalget i november i år.
  • Være med til at udvikle vores tilstedeværelse på sociale medier.
  • Skrive artikler, der gør vores hjemmeside levende og indholdsmæssigt interessant for borgere og erhvervsliv.
  • Udarbejde pressemeddelelser og kommunikationsstrategier i samarbejde med vores dygtige medarbejdere i de forskellige fagcentre. Du kommer til at samarbejde med mange forskellige fagligheder.
  • Skrive taler til borgmesteren og være medredaktør på borgmesterens nyhedsbrev.
  • Indgå i redaktionsarbejdet for den interne kommunikation. Du skal bl.a. opsøge, skrive og publicere relevante historier til vores intranet og medarbejdermagasin.
  • Bistå med kompetent rådgivning og sparring om både kommunikationsplanlægning og konkrete formidlingsopgaver.

Faglige krav og kompetencer

  • Du skal have en relevant uddannelse – f.eks. som journalist, cand.comm. eller lignende. Det kan være, at du har erfaring fra lignende stillinger, men det kan også være, at du er nyuddannet.
  • Det er et plus, hvis du kender til arbejdet i en politisk styret organisation, fx en kommune eller region.
  • Du har en skarp pen, gerne politisk forståelse og sans for at formidle faglig viden tilpasset den relevante målgruppe.
  • Din digitale forståelse er i orden, og det er et plus, hvis du er vant til at arbejde med CMS. Vi bruger Umbraco.
  • Du er en holdspiller, der har let ved at indgå i et team og også ved at samarbejde med kollegaer med forskellige faglige baggrunde om at finde de bedste kommunikationsløsninger.

Vi kan tilbyde dig:

Du bliver en del af Center for Politik og Kommunikation som bl.a. yder sekretariatsbetjening til kommunalbestyrelsen, borgmesteren og direktionen. Vi er ca. 22 medarbejdere i centeret med højtspecialiserede faglige baggrunde, da vi foruden generel sekretariatsbetjening arbejder med bl.a. køb og salg af fast ejendom, kommunikation og bolig- og erhvervsområdet blot for at nævne nogle områder. Vi har fokus på at arbejde helhedsorienteret og sætter pris på et godt og uformelt arbejdsmiljø. Dine nærmeste kollegaer arbejder med kommunikation, web og tværgående projekter.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kommunikationskonsulent Pia Guilbert på pmg@taarnby.dk eller tlf. 32471245, kommunikationskonsulent Eva Fritzbøger evmat01@taarnby.dk, tlf. 32471245 eller Sekretariatsleder Morten Svan msv.uk@taarnby.dk, tlf. 32471433

Deadline er 8.8.2025, og vi glæder os meget til at modtage din ansøgning.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 33 + 34, hvorefter ansøgere der går videre til 2. samtale vil få udleveret en case.


Løn- og ansættelsesvilkår

Der er tale om et barselsvikariat, som løber fra 1.10.25 – 30.4.26 med eventuel mulighed for forlængelse.

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst efter forhandling.

Kommunens ansættelsespolitik betyder, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Har du været ansat i Tårnby Kommune, vil der altid blive taget reference herfra. Der skal desuden ved ansættelse vises straffeattest. Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.

Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.

Vi gør opmærksom på, at Tårnby Kommune har røgfri arbejdstid.

Ansøgning

Ansøgning med dokumentation for uddannelse, oplysning om eventuel tidligere beskæftigelse, eventuel arbejdstilladelse og bilag sendes via nedenstående link. Vær opmærksom på, at Tårnby Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du bedes derfor så vidt muligt søge stillingen via nedenstående link.

Behandling af personoplysninger

Tårnby Kommune er dataansvarlig for de personoplysninger, som du registrerer og sender til kommunen via rekrutteringssystemet eller på anden vis ved ansøgning om job.

Oplysningerne vil alene blive brugt i rekrutteringsprocessen. Medlemmer af ansættelsesudvalget, for den stilling du søger, får adgang til dine registrerede personoplysninger i den tid rekrutteringsprocessen løber. Behandlingen af oplysningerne vil naturligvis være fortrolig og sikker.

Vi opbevarer din ansøgning samt øvrige oplysninger i op til 6 måneder efter endt rekrutteringsproces. Herefter slettes de automatisk.

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder. Herunder ret til at se de personoplysninger du har registreret hos os og ret til sletning af oplysninger. Læs i øvrigt her om dine rettigheder. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte Tårnby Kommune, Center for HR. Adresse: Amager Landevej 76, 2770 Kastrup. Telefon: 3247 1280. E-mail: op2@taarnby.dk.

For henvendelse vedrørende den ledige stilling se kontaktoplysninger under overskriften 'Yderligere oplysninger'.

Har du spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, og til hvordan dine rettigheder bliver udøvet i henhold til databeskyttelsesreguleringen, kan du kontakte Tårnby Kommunes databeskyttelsesrådgiver. Send e-mail sikkert: Link til Borger.dk
Telefon: 3247 1230. Ved brev: Tårnby Kommune, Center for Udvikling og Digitalisering, Amager Landevej 76, 2770 Kastrup, Att.: ”Databeskyttelsesrådgiver”

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Tårnby Kommune, Amager Landevej, 2770 Kastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7376ba6b-805f-4d52-9196-52bc4207fb80

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet