Konsulent til at kommunikere om fremtidens digitale løsninger

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kom og vær med til at kommunikere om fremtidens digitale løsninger, der skal redde klimaet og sikre god velfærd til borgerne. Vi søger en skarp kommunikatør, der vil fortælle meningsfulde historier om teknologiens rolle i fremtidens samfund.

Digitale løsninger er en del af løsningen på fremtidens store udfordringer. Vi digitaliserer for at levere bedre service og frigive hænder til de opgaver, der kræver nærhed og menneskelig interaktion. Men først og fremmest digitaliserer vi for borgernes skyld.

Kommunerne har gennem de seneste år sat turbo på den digitale omstilling. Mange har succes og der findes mange gode eksempler på løsninger, der virker i kommunerne. Samtidig skaber nye digitale muligheder med fx kunstig intelligens lige dele begejstring, skepsis og forvirring. Vi skal derfor finde balancerne og kommunikere klart om både muligheder og begrænsninger i teknologien.

Center for Digitalisering og Teknologi ønsker derfor at kommunikationsfaglig profil, der kan videreudvikle vores kommunikation. Vi søger en kreativ og selvkørende konsulent, der kan tage vores kommunikation og koncepter til nye højder – både overfor kommunerne og KL’s politiske omverden.

Vi vil gerne udfordres på vores kanaler, koncepter og indhold. Og vi vil gerne udvikle rollen og opgaverne sammen med dig.

Dine opgaver bliver bl.a. at:

  • Udvikle og drive KL’s kommunikation til kommunerne via platformen KL/KOMBIT Videncenter for - Digitalisering og Teknologi samt gennem nyhedsbreve og sociale medier
  • Løfte kommunikationsindsatsen omkring vores store events som Digitaliseringsmessen og Digitaliseringstræf
  • Bidrage til formidling og positionering af kommende politiske udspil og strategier
  • Styrke centeret kommunikation på eksisterende og nye platforme – herunder SoMe
  • Styrke formidlingen af vores produkter og koncepter til kommunerne

Du skal søge jobbet, hvis du:

  • har praktisk erfaring med formidling – send evt. eksempler med som bilag til ansøgningen
  • er skarp til at se den gode historie og formår at formidle komplekse problemstillinger skriftligt og visuelt
  • forstår rollen som interessevaretager og begår dig godt i det politiske maskinrum
  • er åbent og udadvendt og formår at skabe følgeskab
  • er en ægte holdspiller og en god kollega

Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men det kunne være en kommunikationsfaglig eller journalistisk uddannelse. Det vigtigste er, at du har dokumenteret erfaring med at skrive og tænke strategisk omkring kommunikation. Vi forventer minimum to års relevant erfaring fra f.eks. et kommunikationsbureau, medie, interesseorganisation eller en kommune.

Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor du:

  • bliver en del af et stærkt team, hvor vi drøfter opgaverne med hinanden, men samtidigt har plads til at arbejde selvstændigt
  • møder et højt fagligt niveau. Du kommer til at arbejde tæt sammen med KL’s øvrige fagkontorer, øvrige samarbejdspartnere og ikke mindst kommunerne.
  • får god balance i arbejdstid og opgaver
  • får mulighed for at præge dine opgaver og få dine idéer til at flyve

Få indblik i hvad vi laver
Du kan få et indtryk af hvad vi laver på kl.dk og på vores Videncenter for Digitalisering og Teknologi. Det kan også være en god idé at kigge i kommunernes digitale politik ”Gentænk velfærden”.

Kig forbi vores KL Karriereunivers og lær mere om os som arbejdsplads og medarbejdere https://virtuel.kl.dk/karriereikl/index.html?lang=da#/scene/5367/5368.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er som udgangspunkt tidsbegrænset til 3 år fra 1. august 2023 til 1. august 2026.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne i lokal løndannelse.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er onsdag d. 14. juni 2023. Vi ønsker at byde vores nye kollega velkommen per 1. august. Ansættelsesforløbet består af to samtalerunder.

Har du spørgsmål eller er nysgerrig for at høre mere om opgaverne?
Ring eller send en sms til kontorchef Frederik Nordentoft Andersen på 22 90 47 89 eller send en mail på frna@kl.dk.

KL ser forskellighed i medarbejdersammensætningen og i ledelsen som en af vores styrker og opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge vores ledige stillinger.

Kig forbi vores KL Karriereunivers og lær mere om os som arbejdsplads og medarbejdere.

KL er interesse- og medlemsorganisation for de 98 kommunalbestyrelser i Danmark. KLbidrager til at udvikle og fastholde et stærkt lokalt demokrati. KL varetager kommunernes fælles interesser og er kommunernes samlede forhandlingsorganisation, videnscenter og forum for fælles initiativer og beslutninger.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

KL, Weidekampsgade, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationForm/SinglePageApplicationForm.aspx?cid=1722&departmentId=18963&ProjectId=143956&MediaId=5

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5842801

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet