BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Den voksende klimaudfordring og forskellige veje til grøn omstilling af samfundet er blevet et af de absolut vigtigste fokusområder for politikere, erhvervsliv og borgere. Med god grund. Klimaforandringer er et af dette århundredes største udfordringer, og både i Danmark og internationalt skal der findes løsninger og handles.
I 2020 vedtog Folketinget en klimalov, der satte klimamål for 2030 og 2050 og samtidig gav Klimarådet en større rolle og flere opgaver. Klimarådet er et uafhængigt ekspertorgan, som rådgiver om, hvordan Danmark kan nå 70-procentsmålet i 2030 og gennemføre omstillingen til et samfund med nettonuludledninger senest i 2050.
Klimarådets sekretariat søger nu en elev, som kan løse forskelligartede opgaver indenfor HR og Facility Management samt udvalgte opgaver inden for IT og økonomi.
Ønsker du en alsidig uddannelse med en masse praksiserfaring med administration? Er du organisatorisk dygtig og formår at skabe overblik? Vil du arbejde med – og bidrage til sekretariatets vigtige arbejde for klimaet? Så er stillingen måske noget for dig.
Om stillingen
Som kontorelev vil du lære om de forskellige administrative systemer, der bliver brugt i Staten, fx Mtime, Statens Administration, Indfak og Statens HR. Du vil få indblik i arbejdet med diverse leverandører og fakturahåndtering.
Du vil også skulle lære om systemer inden for IT og økonomi. Her vil du skulle varetage en række udvalgte opgaver – især i en periode i vinteren 2023/2024, hvor vores hovedansvarlige på de to områder er på barsel.
Konkrete eksempler på opgaver, du kan komme til at hjælpe med, er:
- Planlægning af workshops, personaledage, ekskursioner, DHL, m.m.
- Trivselsmålinger, APV, fysisk APV
- Personalepolitikker, herunder opdatering af personalehåndbog, ferieordninger og fridage
- Løbende opgaver i SAM serviceportal, fx ferieændringer, ændringer i løn og tidsregistreringer
- Varemodtagelser og håndtering af faste leverandører, rengøring og affaldshåndtering
- Udarbejdelse af varebestillingscyklusser – kontorartikler, køkken tilbehør d.s.
- Opgaver med regnskab og økonomi, herunder i Indfak
- Hjælp med anretning og oprydning af frokost, vedligehold af køkkenmaskiner mm.
- Digital arkivering, oprydning i Fælles drev, mm.
- Bistand med økonomiopgaver, herunder fx årsafslutning og budgetopfølgning
- Opfølgning på lønbudgetter, bl.a. lønkontrol
- Opfølgninger på IT-sikkerhed, journalisering samt GDPR i staten (teknisk viden er et ikke krav)
- er udadvendt, serviceminded og opsøgende i forhold til opgaver
- tager ansvar for opgaver samt din egen udvikling gennem din elevtid
- er handlekraftig og tager initiativ til at løse opgaver eller undersøge, hvordan de kan løses
- er god til at samarbejde med andre om opgaver, men også kan arbejde selvstændigt
- er dygtig til at arbejde med forskelligartede opgaver, kan holde flere bolde i luften på én gang, og har god ordenssans
- kan lide at løse praktiske og jordnære opgaver, der er afgørende for at skabe gode rammer for dine kolleger og Klimarådets arbejde.
- Har bestået grundforløb (EUS)
- Har indgående kendskab til it, især Word, Excel, Power Point og andre præsentationsredskaber.
- Er god til at formulere og forklare dig
Der vil være oplæring og støtte fra kyndige vejledere gennem hele forløbet.
Om uddannelsen som kontorelev i Klimarådet
Praktikforløbet for kontoruddannelsen i offentlig administration tager to år og består af en vekslen mellem praktikophold hos os og skoleforløb.
Om Klimarådet
Klimarådet er et uafhængigt ekspertorgan, der rådgiver regeringen om, hvordan omstillingen til et klimaneutralt samfund kan ske, så vi i fremtiden kan leve i et Danmark med meget lave udledninger af drivhusgasser og samtidig fastholde velfærd og udvikling. Klimarådet skal årligt vurdere, om regeringens klimaindsats anskueliggør, at de danske klimamål nås. Rådet skal desuden bidrage til den offentlige debat og udarbejder løbende analyser og anbefalinger til klimaindsatsen.
Klimarådets faglige bredde spænder vidt, og vi tilstræber at være blandt de førende faglige miljøer inden for samfundsrelevante klimaanalyser i Danmark. Når det kommer til store udfordringer, så ved vi, at de bedste løsningsforslag skabes i fællesskab med andre. Vi gør os umage for at skabe åbenhed omkring vores arbejdsprocesser og analytiske tilgang, samtidigt med at vi inddrager andre aktører i at finde de klogeste løsninger. Vi værner om vores uafhængighed, men samtidig involverer vi Klimadialogforummet, der er etableret for at bistå Klimarådet i dets arbejde. Vi lytter til borgere, politikere, organisationer og brancher, for vi ved, at den grønne omstilling skal gennemføres med omtanke, så de nødvendige omkostninger minimeres, og der kan findes opbakning til at foretage de store investeringer og omlægninger, Danmark står overfor.
Sekretariatet betjener Klimarådet i alle sager vedrørende rådets virksomhed og består pt. af en sekretariatschef, fem øvrige i ledelsesgruppen, og cirka tyve analytikere og administrativt personale samt tre studerende. Sekretariatet udarbejder løbende analyser af aktuelle klimaproblemstillinger til brug for Klimarådets rapporter og som indspark i den offentlige debat. Udover at betjene Klimarådet i dets faglige arbejde sørger sekretariatet for den praktiske tilrettelæggelse af Klimarådets møder, afholdelse af konferencer og lignende.
Ansøgning og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV samt bilag (pdf-format) via linket på vores hjemmeside www.klimaraadet.dk, så vi har den senest med udgangen af den 15. august 2023.
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte HR ansvarlig Anneli Læssøe Agesen på anneli.agesen@klimaraadet.dk eller tlf +45 21 59 53 82.
Du ansættes som elev efter overenskomsten OAO-S fællesoverenskomst samt organisationsaftale mellem Skatteministeriet og HK/Stat. Du kan læse mere om lønnen som kontorelev i cirkulæret her.
Klimarådet ønsker at fremme mangfoldighed, hvorfor alle uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Klima- og energiministeriets departement, Holms kanal 20, 1060 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170326&DepartmentId=9038&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5861079