Leder af Borgerservice søges

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Borgerservice søger en leder, der har indgående kendskab til borgerserviceområdet og er en erfaren, dygtig personaleleder. Ved du også, hvordan vi bedst skal indrette os både fysisk og organisatorisk, så vi danner de bedste rammer for at være bindeled mellem borgerne og det offentlige Danmark, så er det måske dig, vi søger.

Hvem er vi

Borgerservice er en del af Center for Beskæftigelse og Borgerservice i Tårnby Kommune. I selve borgerserviceteamet er vi knap 12 medarbejdere. Derudover er den nyetableret telefoniske rådgivning på Rådhuset en del af borgerservice. Samlet er vi godt og vel 18 medarbejdere.

Vores hverdag er præget af et stort engagement. Vi er gode til at sparre med hinanden. Vi øver os hele tiden i at holde fokus på at fastholde og udvikle det gode og respektfulde møde med borger og virksomheder. Vi arbejder løbende med at optimere vores arbejdsgange gennem blandt andet er vi optaget af digitalisering, arbejdstilrettelæggelse og samarbejde på tværs, så borgernes møde med os bliver så let og effektivt som muligt.

Vi har det godt i vores hverdag og er et velfungerende team med plads til både faglige drøftelser og interesse for hinandens ve og vel.

Hvad laver vi i Borgerservice

Vi arbejder ud fra et fælles mål om at servicere og vejlede borgere der enten kommer på rådhuset, ringer eller skrive til os. Udover den brede vejledning, sagsbehandler i sager om folkeregisteradresser, kørekort, pas, sundhedskort mv. Vi gør os hver dag umage med at sikre korrekt og effektiv behandling af de forskellige ansøgninger, som vi forvalter.

Hvad er dine opgaver som leder

Du har ansvaret for både den faglige og personalemæssige ledelse af teamet.

Dine opgaver som leder vil bl.a. være, at:

  • Sikre en stabil drift med fokus på kerneopgave
  • Sikre en høj faglig kvalitet i sagsbehandlingen og den faglige udvikling i teamet
  • Daglig personaleledelse
  • Opfølgning og udvikling af teamets trivsel og arbejdsmiljø
  • Udarbejde arbejdsgangsbeskrivelser
  • Foretage intern revision
  • Kvalitetssikre klagesagsbehandling
  • Afholde MUS-samtaler og sygefraværssamtaler
  • Indgå i den samlede ledelse af Center for Beskæftigelse og Borgerservice og være med til at sætte den strategiske retning for centret
Om dig
  • Du er en rutineret personaleleder som kan navigere i en kompleks hverdag med både store og små dilemmaer, også når det bliver svært og løsningerne ikke lige om hjørnet
  • Du har solidt kendskab til borgerserviceområdet og gerne indsigt i driften af et Callcenter
  • Du ved hvordan driften skal tilrettelægges for at sikre effektivitet og stabilitet
  • Du lægger vægt på at understøtte en helhedsorienteret indsats og fremmer samarbejdet på tværs i kommunen
  • Du er en innovativ og handlekraftig leder, der kan udvikle hverdagens praksis med medarbejderne og i den retning og ramme, som er sat
  • Du kan lide et tæt daglige samarbejde med medarbejdere og trives med at have mange bolde i lufte og sparre med medarbejdere bredt i organisationen
  • Du er god til at sætte dig ind i nye IT-systemer.
Om Center for Beskæftigelse og Borgerservice (CBB)

Udover Borgerservice består Center for Beskæftigelse og Borgerservice af Jobcentret, Ydelsesservice og vores interne tilbud samt Virksomhedsservice. Vi blev etableret som center i januar 2023. Det betyder, at vi fortsat er optaget af, hvordan vi i hverdagen kan arbejde endnu tættere sammen og udnytte de mange synergier, som er på tværs af vores fagområder. Derfor er vi også nysgerrige på hinandens praksis og hjælper hinanden, når det er nødvendigt.

Vi gør os umage og er gode til løbende at tilpasse vores indsatser til ny lovgivning. Vi er ambitiøse og drives af resultater og udviklingspotentialer. Derudover sætter vi pris på faglige drøftelser og bidrager til de fælles indsatser og resultater i centret. Vi ved også, at vi er hinandens forudsætninger for at lykkes og gør en dyd ud af at samarbejde og være opmærksomme på de mange snitflader, som kompleksiteten i lovgivningen og organisationen skaber.

I Tårnby Kommune har vi for at have et fælles ståsted besluttet en række værdier, som udgør vores kompas for samarbejdet på kryds og tværs i hverdagen. De fire værdier er: Vi ser muligheder, vi er ordentlige, vi tænker nyt og vi arbejder sammen. De hjælper os med løbende at reflektere over vores måder at være og arbejde sammen på.

Løn og ansættelsesforhold

Tiltrædelse den 1. marts 2024.

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst efter forhandling.

Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Har du været ansat i Tårnby Kommune, vil der altid blive taget reference herfra. Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest og indhentes børneattest. Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.

Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.

Hvis du ønsker at høre mere om stillingen

Du er velkommen til at kontakte centerleder Lise Gandløse Vestergaard på telefon 25 53 60 99.

Fristen for at søge stillingen er torsdag den 11. januar 2024. Vi holder samtaler tirsdag den 16. januar 2023 og forventer at holde anden samtale mandag den 22. januar 2024.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning!

Ansøgning

Ansøgning med dokumentation for uddannelse, oplysning om eventuel tidligere beskæftigelse, eventuel arbejdstilladelse og bilag sendes via nedenstående link. Vær opmærksom på, at Tårnby Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du bedes derfor så vidt muligt søge stillingen via nedenstående link. Såfremt du søger stillingen pr. brev, skal dette indeholde de samme oplysninger, som kræves af det elektroniske rekrutteringssystem.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Tårnby Kommune, Amager Landevej, 2770 Kastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961553

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet