BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at være helt tæt på indenrigs- og sundhedsministerens politiske og administrative hverdag, hvor tempoet er højt, men opgaverne spændende og udfordrende?
Om os
Vi understøtter ministeren og ledelsen ved at bidrage til, at de rette processer er på plads, at de rette produkter når frem i tide, og at møder afvikles smidigt. Vi er dermed også bindeleddet til huset ift. faglige sager og praktisk afvikling af møder. Opgaver består primært af planlægning af ministerens og departementschefens kalender, ordførerhåndtering, håndtering af post, mødeforberedelse, kontakt til Folketinget, Statsministeriet og øvrige ministeriers ministersekretariater samt prioritering af sager til og fra departementschefen samt ministeren. Vi er et team bestående af otte medarbejdere: to sekretærer for ministeren, tre ministersekretærer (inkl. dig), en sekretær for departementschefen, en afdelingssekretær og en servicemedarbejder samt en chef. Enheden for Koncernstrategi og kultur er også en del af kontoret.
Vi vægter vores kollegaskab og trivsel enormt højt. Vi går meget op i, at vores hverdag er præget af tillid og samarbejde med fokus på hjælpsomhed og fleksibilitet ud fra hinandens ønsker. Selvom vi er travle til tider, så gør vores grin og holdånd hverdagen både spændende og sjov.
Din hverdag hos os
Vi søger en ny ministersekretær, som sammen med de to andre ministersekretærer, skal være med til at sørge for, at dagen glider optimalt for indenrigs- og sundhedsministeren.
Det indebærer blandt andet at:
- holde styr på ministerens kalender
- ledsage ministeren til møder, besøg og rejser
- sparrer med folketingets udvalg på ministerens områder
- have ansvar for ordførerhåndtering
- koordinere, prioriterer og håndtere sager til og fra ministeren
- behandling af lovforslag
- har et servicegen.
Du har en lang videregående uddannelse, retningen er ikke det afgørende, men der er derimod afgørende, at du:
- har en stor arbejdskapacitet og fleksibilitet
- samarbejder og bidrager aktivt til trivsel og sammenhold
- finder motivation i at prioritere, planlægge og bevare overblikket
- er udadvendt, inddragende og holder den gode tone og det gode humør – også i pressede situationer
- har god politisk forståelse, flair for tilrettelæggelse af processer og analytisk sans
- er løsningsorienteret og følger op på store såvel som små opgaver, også af praktisk karakter.
Om ansættelsen
Du bliver ansat som fuldmægtig efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Stillingen er en fuldtidsstilling med et betydeligt uvarslet merarbejde og skiftende arbejdstider.
For den rådighedstjeneste, der følger med varetagelsen af funktionen som ministersekretær, ydes et tillæg på årligt kr. 98.700 kr. (marts 2012 niveau). Desuden ydes et arbejdstidsbestemt tillæg på årligt kr. 52.400 kr. (marts 2012 niveau) som kompensation for særlig rådighedstjeneste og merarbejde.
Det er en forudsætning for ansættelsen, at kandidaten kan sikkerhedsgodkendes, og at denne kan opretholdes under hele ansættelsen.
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til stabschef Rikke Skaarup Schjødt på tlf. 2212 4806.
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i 32 og 33.
Du kan læse mere om os på www.sum.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sundheds- og Ældreministeriet, Holbergsgade 6, 1057 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170449&DepartmentId=7795&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862941