Mødeleder til Rehabiliteringsteamet i Tårnby Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du optaget af sikre en helhedsorienteret indsats og ved hvordan vi bedst koordineret indsatserne, så borgere med enten psykiske, fysiske eller sociale udfordringer kan komme tilbage i job eller uddannelse, så er det måske dig vi søger.

Vi søger en dygtig og erfaren mødeleder til Tårnby kommunes rehabiliteringsteam. Det er en fast stilling på 37 timer, og du vil være den eneste mødeleder og ansvarlig for driften og udviklingen af teamet. Du vil i hverdagen være understøttet af en administrativ medarbejder, som hjælper med nogle af de administrative opgaver.

Om Rehabiliteringsteamet og samarbejdet i hverdagen

Rehabiliteringsteamet er et tværfagligt team, der sammen med borgerne og deres sagsbehandler, drøfter og til kommunen indstiller til hvilke indsatser, der vil kunne bidrage til at borgeren kommer i job eller uddannelse, eventuelt på særlige vilkår.

I marts omlagde vi organiseringen af rehabiliteringsteamet, så der i dag kun er én mødeleder, som sikrer både driften og udviklingen af teamet og samarbejdet omkring teamet. Det gjorde vi fordi vi ønsker at give borgerne en samlet, ensartet og helhedsorienteret indsats i rehabiliteringsteamet samt et ønske om at forbedre kvaliteten af sagsbehandlingen og udførelsen af den efterfølgende indsats for borgere med komplekse problemstillinger, som skal have afklaret deres fremtidige forsørgelsesgrundlag.

Du kommer til at samarbejde på tværs i organisationen både med medarbejdere, ledere og faglige koordinator. Men du vil også være bindeled mellem Tårnby Kommune og Socialmedicinsklinik, Region Hovedstaden, som understøtter teamet med lægefaglig viden.

Om dig
  • Du har erfaring med myndighedsarbejdet på beskæftigelsesområdet, kendskab til lov om social pension og andre relevante fagområder samt relevant snitflader i lovgivningen
  • Du har erfaring med mødeledelse og ved hvordan du sikrer borgerinddragelse og koordinering af indsatser
  • Du har erfaring med at tilrettelægge planer og ved hvordan du sammen med borgerne udarbejder relevante mål og delmål for at borgerne kan i job eller uddannelse
  • Du er optaget af at finde muligheder og løsninger
  • Du arbejder selvstændigt og er struktureret og dygtig til at planlægge og koordinere
  • Du er engageret, fleksibel og dygtig til at lære fra dig
  • Du er en dygtig kommunikator og ved hvordan både svære beslutninger og kompleks lovgivning skal kommunikeres, så det giver mening for borgerne
Din arbejdsopgaver
  • Du skal være fast mødeleder på 1-2 møder i rehabiliteringsteamet om ugen. Der er fast back-up plan i tilfælde af sygdom, ferie oa.
  • Du skal kvalitetssikre materialet inden borgerens sag bliver sat på dagsordenen
  • Du skal give faglig sparring til medarbejdere, der har brug for at drøfte tvivlsspørgsmål
  • Du skal planlægge og koordinere møder med de øvrige afdelinger i kommunen samt Socialmedicinsklinik, Region Hovedstaden
  • Du har ansvaret for de administrative opgaver, der i forbindelse med oprettelse af nye tider i Mediconnect samt sikre at alle mødetider benyttes. Du har dog som nævnt administrativ understøttelse til disse opgaver
  • Du skal oprette og vedligeholde arbejdsgange for rehabiliteringsteamets arbejde i Selvbetjening.nu
  • Du skal skrive afgørelser og partshøring i de sager, der er behandlet i teamet
  • Du skal deltage som medlem af kommunens pensionsnævn og udarbejde afgørelser i henhold til lov om social pension
  • Understøttelse af arbejdet i Sygedagpenge og Rehabilitering herunder faglig sparring i sager m.m.
Om Center for Beskæftigelse og Borgerservice (CBB)

I Center for Beskæftigelse og Borgerservice er Ydelsesservice, Jobcentret, Borgerservice og vores interne tilbud samt virksomhedsservice forankret. Vi blev etableret som center i januar 2023. Det betyder, at vi fortsat er optaget af, hvordan vi i hverdagen kan arbejde endnu tættere sammen og udnytte de mange synergier, som er på tværs af vores fagområder. Derfor er vi også nysgerrige på hinandens praksis og hjælper hinanden, når det er nødvendigt.

Vi gør os umage og er gode til løbende at tilpasse vores indsatser til ny lovgivning. Vi er ambitiøse og drives af resultater og udviklingspotentialer. Derudover sætter vi pris på faglige drøftelser og bidrager til de fælles indsatser og resultater i centret. Vi ved også, at vi er hinandens forudsætninger for at lykkes og gør en dyd ud af at samarbejde og være opmærksomme på de mange snitflader, som kompleksiteten i lovgivningen og organisationen skaber.

I Tårnby Kommune har vi for at have et fælles ståsted besluttet en række værdier, som udgør vores kompas for samarbejdet på kryds og tværs i hverdagen. De fire værdier er: Vi ser muligheder, vi er ordentlige, vi tænker nyt og vi arbejder sammen. De hjælper os med løbende at reflektere over vores måder at være og arbejde sammen på.

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med HK eller DS efter forhandling.

Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Har du været ansat i Tårnby Kommune, vil der altid blive taget reference herfra. Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest. Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.

Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.

Yderligere oplysninger

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte centerchef Lise Gandløse Vestergaard på telefon 25 53 60 99.

Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentlig. Forventet tiltrædelse 1. februar 2023.

Ansøgningsfrist: Der er ansøgningsfrist søndag den 10. december 2023.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt 13. december 2023, og man vil få besked om man er indkaldt til samtale mandag den 11. december 2023.

Ansøgning

Ansøgning med dokumentation for uddannelse, oplysning om eventuel tidligere beskæftigelse, eventuel arbejdstilladelse og bilag sendes via nedenstående link. Vær opmærksom på, at Tårnby Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du bedes derfor så vidt muligt søge stillingen via nedenstående link. Såfremt du søger stillingen pr. brev, skal dette indeholde de samme oplysninger, som kræves af det elektroniske rekrutteringssystem.

Behandling af personoplysninger

Tårnby Kommune er dataansvarlig for de personoplysninger, som du registrerer og sender til kommunen via rekrutteringssystemet eller på anden vis ved ansøgning om job.

Oplysningerne vil alene blive brugt i rekrutteringsprocessen. Medlemmer af ansættelsesudvalget, for den stilling du søger, får adgang til dine registrerede personoplysninger i den tid rekrutteringsprocessen løber. Behandlingen af oplysningerne vil naturligvis være fortrolig og sikker.

Vi opbevarer din ansøgning samt øvrige oplysninger i op til 6 måneder efter endt rekrutteringsproces. Herefter slettes de automatisk.

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder. Herunder ret til at se de personoplysninger du har registreret hos os og ret til sletning af oplysninger. Læs i øvrigt her om dine rettigheder. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte Tårnby Kommune, Center for HR. Adresse: Amager Landevej 76, 2770 Kastrup. Telefon: 3247 1280. E-mail: op2@taarnby.dk.

For henvendelse vedrørende den ledige stilling se kontaktoplysninger under overskriften 'Yderligere oplysninger'.

Har du spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, og til hvordan dine rettigheder bliver udøvet i henhold til databeskyttelsesreguleringen, kan du kontakte Tårnby Kommunes databeskyttelsesrådgiver. Send e-mail sikkert: Link til Borger.dk
Telefon: 3247 1230. Ved brev: Tårnby Kommune, Center for Digitalisering og Udvikling, Amager Landevej 76, 2770 Kastrup, Att.: ”Databeskyttelsesrådgiver”.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Tårnby Kommune, Amager Landevej, 2770 Kastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5947745

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet