BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en erfaren projektleder til en nyoprettet stilling som projektleder for COOPANS alliancens strategiske Exodus projekt og vi har allerede et dedikeret PMO fyldt med dygtige medarbejdere, der glæder sig til at få en ny kollega. Så brænder du for international projektledelse og for deltagelse i strategisk vigtige og teknisk komplekse projekter der understøtter kritisk dansk og international luftfartsinfrastruktur, er du den person vi søger i Naviair!
Om Naviair og afdelingen
Naviair leverer flyvekontroltjenester til alle luftrumsbrugere i dansk luftrum og du vil derfor komme til at arbejde med Air Traffic Management (ATM) systemer, der er helt vitale for den danske flytrafik. Naviairs projekt- og udviklingsafdeling, ATM Projects & Engineering, har det overordnede ansvar for udvikling, planlægning, international koordinering og eksekvering af alle Naviairs større projekter, programmer og porteføljer inden for det teknisk-operative område. Vi er ca. 35 personer i afdelingen og vores ansvar rækker lige fra idéfasen over udvikling til systemimplementering og overdragelse af de samlede projektleverancer til driftsorganisationen.
Kort om COOPANS og Exodus
COOPANS er en international alliance bestående af 6 europæiske ANSP’er (Air Navigation Service Providers) fra Danmark, Sverige, Irland, Østrig, Kroatien og Portugal. Alliancens primære formål er at sikre en løbende videreudvikling af medlemmernes primære ATM-systemer, så de løbende opfylder både nationale operationelle behov såvel som al relevant national og europæisk lovgivning.
Se mere om COOPANS på www.coopans.com
COOPANS’ Exodus projekt har til formål at erstatte alliancens eksisterende nationale test, trænings- og udviklingsplatforme med en fælles COOPANS test, demonstrations- og træningsplatform i en privat sky etableret i et virtuelt miljø. Projektet er via CINEA og SESAR Joint Undertaking (JU) blevet tildelt EU støttemidler (Connecting Europe Facility – CEF funding) og er en del af et større COOPANS initiativ hvis formål er at opgradere alliancens nuværende ATM-systemer, så de kan understøtte både de forventede fremtidige trafikstigninger samt nuværende og kommende lovgivning.
Exodus projektet har forventet start i 4. kvartal 2023, og stillingen ønskes besat snarest muligt.
Se mere om CINEA og SESAR JU på hhv. cinea.ec.europa.eu og sesarju.eu
Stillingen
Som projektleder for COOPANS’ Exodus projekt vil du få det overordnede ansvar for projektets planlægning, eksekvering og fremdrift samt for kvaliteten af de samlede Exodus projektleverancer til COOPANS landenes driftsorganisationer. Da både vores COOPANS alliancepartnere og ATM-systemleverandøren er placeret uden for Danmark, må du derfor forvente en vis rejseaktivitet på ca. 1 – 2 rejsedage om måneden.
Dine arbejdsopgaver
- Etablering af Project Management Team (PMT) på tværs af COOPANS alliancen
- Planlægning og opfølgning på projekternes fremdrift, leverancer, økonomi, risici mm
- Etablere og vedligeholde en løbende koordination med og rapportering til CINEA og SESAR JU
- Interessenthåndtering af og koordination med både interne (COOPANS) og eksterne partnere (fx EASA, National Supervisory Authorities (NSA) m.fl.
- Deltage i udarbejdelsen og den efterfølgende implementering af projektets kommunikationsplan i løbende koordination med CINEA og SESAR JU, således at projektets formål, leverancer og sponsorer bliver kendt også udenfor COOPANS alliancen
Du er formentlig teknisk orienteret, men din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende. Væsentligt er derimod, at du har dokumenteret erfaring med international projektledelse meget gerne på tværs af organisationer/firmaer og i komplekse teknisk orienterede projekter.
Vi forventer, at du kan dokumentere erfaring med
- Virtuel projektledelse fra distancen i et multi-stakeholder miljø på tværs af flere lande/kulturer
- Projekter der har haft til formål at transformere IT-løsninger baseret på traditionelle IT-arkitekturer til virtuelle, sky-baserede IT-løsninger
- Projekter der har modtaget EU støttemidler eller lignende
- Er en stærk og tydelig kommunikator
- Behersker dansk og engelsk i skrift og tale på forhandlingsniveau
- Har praktisk erfaring med projektledelse og risikostyring i teknisk komplekse projekter
- Har erfaring med tværkulturel leverandørstyring og interessenthåndtering
- Er fortrolig med forskellige projektmodeller og deres respektive styrker og svagheder
- Er pragmatisk indstillet kombineret med, at du har gennemslagskraft
Naviair er et statsligt ejet infrastrukturselskab, der udvikler og leverer sikker og effektiv trafikstyring til luftfarten. Vi er en attraktiv arbejdsplads, der værdsætter tillid, respekt, engagement og gode relationer. Du vil blive en del af en afdeling, der fokuserer på høj sikkerhedsmæssig kvalitet og har stor indsigt i den teknologiske udvikling i Europa.
Desuden tilbyder vi mobil, PC og betalt hjemmeopkobling, fri parkering og god kantineordning, gode lyse lokaler, moderne møderum og med god udsigt til lufthavnen, flere trænings- og motionslokaler og sociale aktiviteter på tværs, sundhedsordning hvor din mentale og fysiske trivsel er i fokus og en god pensionsordning.
Løn og ansættelsesvilkår
Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer pr. uge.
Løn og ansættelse vil ske i henhold til gældende overenskomst i staten. Lønnen fastsættes på et niveau, der er afhængigt af erfaringer og kvalifikationer.
Ansættelse er desuden betinget af, at du kan sikkerhedsgodkendes til ”Hemmeligt” (NATO SECRET).
Ansøgning og ansættelsesforløb
Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Frank K. Christensen på telefon 3247 7984.
Klik på ”Ansøg” og send en motiveret ansøgning og dit CV senest den 3. oktober 2023
Processen er planlagt som følger:
Første samtaler forventes afholdt løbende og senest i uge 41
Anden samtaler forventes afholdt i uge 43
Der vil indgå tests som del af ansættelsesforløbet.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Naviair, Naviair Alle 1, 2770 Kastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1194&ProjectId=144042&DepartmentId=19054&MediaId=4623&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5902631