Naviair søger processtærk faglig koordinator til spændende job i luftfarten

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at præge retningen på vores forretning og arbejde i et spændende fagligt miljø, og har du lyst til at arbejde med bl.a. dronelovgivning, processer og strategi samt implementering og opfølgning af samme? Så er du måske vores nye kollega i Operations i Naviair.

Vi søger en ny kollega til vores afdeling Operational Strategy and Compliance, der er et knudepunkt i Naviairs påvirkning og implementering af den nationale og internationale lovgivning, som sætter retningen for vores operative medarbejdere.

Om jobbet
Naviair forvalter størsteparten af det danske luftrum og sikrer, at luftrummets brugere i videst muligt omfang får den ønskede adgang, i forhold til at opfylde deres behov. Det sker i en kombination af faste strukturer og midlertidige strukturer. For at kunne administrere og balancere de forskellige behov, anvender Naviair en række processer og værktøjer. Arbejdet er i høj grad styret af en række internationale standarder og retningslinjer og derfor består en del af opgaven også at følge udviklingen og sikre at Naviair til enhver tid er opdateret.

Du kommer til at drive arbejdet med vores luftrumsproces, som indebærer alt fra;

  • Håndtering af midlertidige luftrumsreservationer
  • Luftrumsstyring/Air Space Management inklusive drift og udvikling af det eksisterende Flexible Use of Airspace(FUA) koncept
  • Sikre, at vi anvender den systemunderstøttelse der er nødvendig som f.eks. drift og udvikling af LARA (Local and sub-regional airspace management support system)
  • At afholde briefings for både civilt og militært personale og evaluere øvelser med Forsvaret
  • Ad hoc sagsbehandling af diverse luftrumsopgaver
Og ikke mindst bliver du en vigtig deltager i det kommende arbejde om en ny dansk dronestrategi og Naviairs egen opdatering af strategi for droner.

Droner fylder en del både på det taktiske og det strategiske plan. De flyver i dag, og dermed er de en del af vores eksisterende luftrumsproces, men der er behov for at tilpasse processen så den i højere grad også tager højde for dronernes behov. Du vil blive en aktiv spiller i den opgave og også få ansvar for at sikre vi kommer i mål. Derudover vil du få ansvaret for at monitorere og sikre at Naviair påvirker, implementerer og monitorerer dronelovgivningen.

Alle opgaver løses i tæt samarbejde med vores driftsenheder og i særdeleshed ledelsen i En Route & Copenhagen ATS.

Der må forventes nogen rejseaktivitet i stillingen, primært i Europa.

Om dig
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende. Væsentligt er derimod, at du har gå-på-mod, er nysgerrig, tager initiativ og er i stand til at omsætte information og oplysninger til procedure, strategi eller andet. Uanset hvilket erfaring du kommer med, vil vi sørge for at du kommer godt for start.

Vi forestiller os, at vores nye kollega har lyst til at arbejde med mennesker og samtidig være i stand til at handle på egen hånd ud fra den viden og informationer der indsamles. Der vil være meget tværgående samarbejde fra forskellige enheder i Naviair til Trafikstyrelsen og forskellige internationale aktører.

I Naviair har vi et ærligt og respektfuldt arbejdsmiljø. Du vil møde ansvarsbevidste, kompetente og hjælpsomme kolleger, og der er gode muligheder for personlig udvikling og opbygning af nye kompetencer. Desuden tilbyder vi;

  • Mulighed for hjemmearbejde og fleksibilitet i arbejdsplanlægningen
  • Mobil, PC og betalt hjemmeopkobling
  • Fri parkering og god kantineordning
  • Flere trænings- og motionslokaler og sociale aktiviteter på tværs
  • Sundhedsordning hvor din mentale og fysiske trivsel er i fokus
  • God pensionsordning
Løn og ansættelsesvilkår
Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer pr. uge.

Løn og ansættelse vil ske i henhold til gældende overenskomst i staten. Lønnen fastsættes på et niveau, der er afhængigt af erfaringer og kvalifikationer.

Ansættelse er desuden betinget af, at du kan sikkerhedsgodkendes til ”Hemmeligt” (NATO SECRET).

Ansøgning og ansættelsesforløb
Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Lise Kronborg på telefon 2321 8462.

Klik på ”Ansøg” og send en motiveret ansøgning og dit CV senest den 15. oktober 2023

Processen er planlagt som følger:
Første samtaler forventes afholdt den 24. oktober 2023

Naviair ser mangfoldighed som en styrke og vi opfordrer derfor alle interesserede og kvalificerede, uanset alder, køn, race, religion og etnisk baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Naviair, Naviair Alle , 2770 Kastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5914290

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet