Økonomi- og driftschef til Rigsarkivet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du hjælpe os med at passe på Grundloven? Som chef for enheden Økonomi og Magasiner får du en hovedrolle i samspillet mellem økonomi og ledelse, drift og strategi. Dit ansvarsområde bliver Rigsarkivets samlede økonomistyring samt at optimere driften af Rigsarkivets bygninger og magasiner. Du skal sikre god rådgivning af vores direktion, så den kan træffe beslutninger på et solidt grundlag. Frem for alt er du en dygtig personaleleder, der formår at udstikke retning og bringe den enkelte medarbejders faglighed i spil.

Med næsten 1000 års analog og digital samfundsdokumentation er Rigsarkivet Danmarks hukommelse og videncenter for det danske samfunds udvikling. Vi indsamler, bevarer og leverer originale dokumenter og data, der understøtter videns- og retssamfundets behov og skaber nye indsigter og forståelser af vores samfund. I Rigsarkivet bliver du del af en ambitiøs og moderne organisation. I tæt samarbejde med vores brugere arbejder vi kontinuerligt på at være en vigtig spiller i den offentlige digitale infrastruktur, så vores store mængde data skaber størst mulig værdi for borgere, forskere, virksomheder og offentlige myndigheder.

Jobbet og dine opgaver
I Rigsarkivet har vi et godt tværfagligt samarbejdsmiljø, hvor du får rig mulighed for at udvikle dine faglige og ledelsesmæssige kompetencer. Arbejdsklimaet er uformelt og præget af stort fagligt engagement og gensidig respekt.

Enheden Økonomi og Magasiner består af cirka 30 medarbejdere organiseret i teams med en teamleder og koordinatorer, der varetager den faglige koordinering af opgaverne. Enheden har det samlede ansvar for at fastlægge og styre Rigsarkivets økonomi og leverer – ud over sikker økonomistyring og controlling – også økonomiske analyser og ledelsesinformation til Rigsarkivets direktion. Desuden varetager enheden vejledning i forhold til offentlige indkøb og driftsrelaterede indkøb.

Økonomi og Magasiner har endvidere ansvaret for den praktiske drift af Rigsarkivet, herunder at vi i Rigsarkivet opbevarer og håndterer vores fysiske samlinger sikkert og effektivt. Enheden har således også ansvaret for Rigsarkivets bygninger og samarbejdet med Bygningsstyrelsen samt for Offentlige Private Partnerskaber (OPP).

Du bliver en del af Rigsarkivets chefgruppe, som består af direktionen og 12 enhedschefer. Du får til opgave at lede enhedens arbejde med at fastlægge og styre Rigsarkivets økonomiske rammer. En væsentlig del af din portefølje er ansvar for vores kerneopgaver i forhold til magasindrift og sikring af samlingerne. Du er leder for bygningsdrift og udvikling samt vores reception. Distanceledelse er en del af hverdagen i dit job, idet medarbejderne sidder i henholdsvis København, Odense, Viborg og Aabenraa.

Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse fx som cand.oecon., cand.polit., cand.scient.pol. eller cand.merc. – alternativt at du har erfaring fra en lignende stilling. Du har erfaring med offentlig økonomistyring og gerne finanslovsarbejde. Det er en klar fordel, at du har erfaring med at kommunikere med en direktion, hvor du med faglig sikkerhed kan rådgive ledelsen. Vi foretrækker, at du har ledelsesmæssig erfaring, men vi er også villige til at se på kandidater med det åbenlyse talent for og lyst til ledelse med en mindre tung ledelsesmæssig erfaring - fx fra en rolle som teamleder eller faglig koordinator.

Det er afgørende, at du
• kan skabe et strategisk overblik, så du formår at kommunikere klart og handle målrettet og rettidigt
• er løsningsorienteret og bidrager med faglig sparring på de udfordringer, som medarbejdere, ledere og direktionsmedlemmer møder og i den sammenhæng udviser god procesforståelse
• har gennemslagskraft, men samtidig forstår at inddrage dine medarbejdere og teamledere samt har øje for, hvornår det er vigtigt at lede opad og inddrage din leder i afgørende og/eller politiske beslutninger
• forstår værdien af det tværgående samarbejde i Rigsarkivet
• er god til at opbygge relationer til både interne og eksterne samarbejdspartnere samt departementet
• synes det er spændende at have hånden på roret i forhold til driften og udviklingen af det logistiske og sikkerhedsmæssige set-up for håndteringen af Rigsarkivets samlinger
• kan skabe følgeskab i forhold til ledelse af medarbejdere og kan formidle strategier, politikker og mål, så medarbejderne ikke er i tvivl om retningen og forventningerne til dem
• kan sætte en tydelig retning og levere resultater, samtidig med at du kan motivere dine medarbejdere. Du formår at rumme medarbejdernes forskellige fagligheder og ved, hvordan du kan sikre, at medarbejderne spiller hinanden gode

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst for akademikere i staten som chefkonsulent med personaleledelse. Hertil kommer et eventuelt personligt pensionsgivende tillæg afhængig af kvalifikationer. Du kan blive ansat på åremålsvilkår. Der ydes i den forbindelse et åremålstillæg efter aftale mellem Rigsarkivet og dig.

Arbejdsstedet er Kalvebod Brygge 34, centralt i København.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse.

Din ansøgning
Send en motiveret ansøgning, CV og dokumentation for relevant uddannelse, certificering og erhvervserfaring via Rigsarkivets rekrutteringssystem. Du bliver guidet gennem rekrutteringsprocessen, når du trykker ’Søg stillingen’ nederst på denne side.

Ansøgningsfristen er onsdag den 9. august 2023. Vi forventer at afholde første runde samtaler i uge 33 og anden runde i uge 35. Der vil blive gennemført test i rekrutteringsforløbet, og kandidater skal derfor afsætte tid til testsamtale imellem de to samtalerunder.

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte vicedirektør Karl Hansen på tlf. 4171 7324 i uge 28 samt uge 32.

Du kan også læse mere om Rigsarkivet på www.rigsarkivet.dk.

Rigsarkivet tilstræber at få så bred en sammensætning af medarbejdere som muligt. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Rigsarkivet, København (Kalvebod Brygge), Kalvebod Brygge 32 , 1560 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170872&DepartmentId=7581&MediaId=2693&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876912

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet