Personalejurist til nyetableret HR-enhed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ønsker du at varetage en bred palette af personalejuridiske opgaver og yde rådgivning til en stor ledelsesgruppe? Vil du have fantastiske og hjælpsomme kollegaer, attraktiv pensionsordning og arbejderbetalt frokostpause? Så skal du søge denne stilling.

Om stillingen Vores HR team blev etableret i foråret 2023 efter en organisationsændring. Du får derfor mulighed for at være med til at udvikle og etablere vores arbejdsprocesser. Dine kollegaer arbejder med rekruttering og organisationsudvikling. Du skal varetage det personalejuridiske område i styrelsen med 400 ansatte.

Arbejdsopgaverne vil sjældent være ens og vil blandt andet være:

  • yde rådgivning ang. personalejuridiske spørgsmål og problemstillinger
  • udarbejde juridiske beslutningsoplæg, notater, politikker, vejledninger og retningslinjer
  • videreudvikle arbejdsgange og ’best practise’ inden for HR
  • holde oplæg om juridiske og personalepolitiske emner for chefgruppen
Du og dine kollegaer i HR rådgiver og sparrer med hele ledelsen i Digitaliseringsstyrelsen, som består af en direktion og ca. 24 ledere. Vi har alle løbende møder med vores personaleleder for blandt andet at skabe oversigt over opgaver samt tale om udvikling og trivsel.

Din kommende personaleleder er Ea Elizabeth Roldgaard, hun fortæller: ”Vi har alle opgaver, som vi skal løse, men arbejdsglæde og arbejdsopgaver er tæt forbundet. Så hvis du har ønsker om HR opgaver ud over de juridiske, så er jeg åben over for det. Derudover er min ledelsesstil præget af tillid og frihed under ansvar, og jeg mener, at relationer og samskabelse skal være omdrejningspunktet – det er nemlig vigtig for både opgaveløsningen og trivslen.”

Om dig Vi leder efter dig, som er cand.jur. eller cand. merc.jur., og kan genkende dig selv i nedenstående udsagn:

  • Har erfaring med personalejura
  • Mestrer skriftlig formidling, også til målgrupper der ikke har en juristbaggrund
  • har lyst til at bidrage til at oprette en ny HR enhed
Grundet arbejdsopgaverne er der en bred kontaktflade i hele styrelsen, og derfor er det vigtigt, at du trives med mange samarbejdsflader.

Om os Vi er ca. ti medarbejdere i HR teamet med forskellige uddannelsesbaggrunde. Vores tilgang til arbejdet er præget af en god samarbejdskultur, eftersom koordinering og videndeling er essentielt for, at vi kommer godt i mål med vores opgaver – vi sidder sammen i åbne kontorer, så vi løbende kan sparre med hinanden.

I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 400 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din kompetence- og karriereudvikling. Har du lyst er der flere mulighed for at deltage i faglige netværk og sociale arrangementer såsom kunstklub og fredagsbarer i Digitaliseringsstyrelsen.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil som udgangspunkt blive indplaceret som konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.

Ansættelsesområdet er Digitaliserings- og ligestillingsministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen og Danmarks Statistik.

Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte din kommende personaleleder Ea Elizabeth Roldgaard, +45 294 6794, eaerol@digst.dk. Du er velkommen til at skrive en sms, så ringer Ea dig op.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 13. august 2023.

Det forventes at første samtaler afholdes16. og 17. august, og anden samtaler afholdes 23. og 24. august. For kandidater som går videre til anden samtale, vil der være mindre skriftlig caseopgave. Vi håber at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1. oktober 2023.

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Digitaliseringsstyrelsen, Landgreven 4, 1301 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170976&DepartmentId=10346&MediaId=3795&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5879096

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet