Projektleder til afdeling for Digital Infrastruktur

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en erfaren projektleder med ekspertise inden for digital infrastruktur, forskning og relaterede områder? Kan du jonglere med mange interessenter og skabe resultater? Så er du den kollega, vi søger til vores team i Digital Infrastruktur på Statens Serum Institut.

Om afdeling for Digital Infrastruktur
Tidstro dataindsamling, samkørsel, analyse og formidling af data er afgørende for, at Statens Serum Institut (SSI) kan sikre et effektivt og digitalt understøttet infektionsberedskab og biobank, samt understøtte forskning på højt niveau. Det er et strategisk indsatsområde løbende at udvikle et fortsat stærkere datagrundlag, uanset om det drejer sig om nye datakilder, it-infrastruktur, digitale løsninger, algoritmer, kunstig intelligens eller videreformidling, hvor SSI og Danmark har et unikt grundlag for at skabe nogle af de bedste løsninger i verden.

Afdelingen for Digital Infrastrukturs opgave er, at understøtte hele SSI og samtidig drive SSI’s digitale transformation. Dette sker i tæt dialog og i samarbejde med de kompetencer og behov, der er hos de øvrige afdelinger. Afdelingen består af to sektioner, Systemudvikling og Data Integration og IT-Sekretariatet, og vi er i alt cirka 20 medarbejdere.

Din hverdag hos os
Du vil blive en del af IT-Sekretariatet og dine arbejdsopgaver vil omfatte projektledelse, porteføljestyring og koordinering af afdelingens strategiske, faglige projekter og opgaver, med det primære fokus på de eksisterende tværgående projekter hos Digital Infrastruktur som afvikles i samarbejde med bl.a. Danmarks Nationale Biobank, Testcenter Danmark samt andre relaterede faglige områder. Du vil løbende indgå i samarbejde med kolleger fra afdelingen, samt andre afdelinger på SSI, herunder andre styrelser inden for og uden for Indenrigs- og Sundhedsministeriet (ISM), eksterne leverandører til SSI, samarbejdspartnere (både nationale og internationale) samt andre interessenter.

Det forventes, at du bl.a. varetager følgende opgaver:

  • Brede koordinationsopgaver
  • Udarbejdelse af tidsplaner og statusrapporter
  • Dokumentation af beslutninger (referater)
  • Afholdelse af projektmøder internt og med leverandører
  • Dialog med forskellige faggrupper, herunder jura, compliance, økonomi, IT og data, forskning.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du har en videregående akademisk uddannelse og betydelig erfaring med projektledelse. Du besidder allerede erfaring fra forskellige projekter inden for områderne IT, forskning og sundhed, herunder biobanker, diagnostik osv. Det vigtigste er, at du har solid praktisk erfaring inden for projektledelse og evner at skabe struktur, facilitere god dialog og sikre en effektiv og konstruktiv kommunikation.

Du er ikke bange for at jonglere med flere opgaver samtidig og har en interesse for processer, økonomi, styringsværktøjer og rapportering. Hvis du allerede har en projektledelsescertificering, vil det være en fordel.

Du bliver motiveret af at skabe overblik, sikre fremdrift og sikre fuldførelse af opgaver. Du er ansvarsbevidst, tager selv initiativ og arbejder omhyggeligt og systematisk. Desuden er det vigtigt, at du som person er positiv og har et stort drive.

Du har praktisk og dokumenteret erfaring som projektleder. Derfor forventer vi, at du tidligere har ledet og koordineret projekter af forskellig art og omfang.

Vi tilbyder
Vi tilbyder et arbejdsmiljø, hvor samarbejde, sparring, arbejdsglæde og respekt for hinanden er nøgleord.

Vi er en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause og flekstid. Vi er centralt beliggende i København med nem adgang til offentlig transport, fitnesscenter og tennisbane på området

Om ansættelsen
Ansættelse sker som akademisk medarbejder efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Afhængig af erfaring og anciennitet kan der ske indplacering som special- eller chefkonsulent.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at kontakte afdelingschef Bart Wilkowski på 3268 5175 eller baw@ssi.dk.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 32-33.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

SSI, Artillerivej 5, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170677&DepartmentId=9182&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874289

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet