Sagsbehandler med fokus på kontanthjælp søges til Ydelsesservice hos Tårnby Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en dygtig og erfaren sagsbehandler, der arbejder professionelt, møder borgerne med respekt og anerkendelse, og brænder du for at arbejde med kompleks lovgivning og praksis inden for ydelsesområdet?

Har du desuden særligt kendskab til kontanthjælpsområdet? Så er du måske den kollega, vi søger!

Velkommen til Ydelsesservice

Ydelsesservice har som kerneopgave at sikre rettidig og korrekt udbetaling af sociale ydelser og møde kommunens borgere og virksomheder med hjælpsomhed og professionalisme.

I vores afdeling finder du en mangfoldig gruppe af medarbejdere, hvor vi har en god balance mellem forskellige aldre og erfaringer. Vi er 25 medarbejdere fordelt på faglige teams: Sygedagpenge, Pension, Kontanthjælp, Rådighed og Administration. Vi varetager også indsatsen vedrørende kontrol og socialt bedrageri.

Vi værdsætter et arbejdsmiljø præget af åbne kontorfællesskaber, hvor vi støtter hinanden i det daglige arbejde. Holdånd og fælles indsats er nøgleord for os, og vi lægger stor vægt på trivsel og socialt samvær i afdelingen. Du vil opleve en høj faglig standard, og dine nye kollegaer står klar til at hjælpe dig, så du hurtigt bliver en del af teamet.

Vi tror på tæt samarbejde på tværs af afdelinger, da vi ved, at det skaber den bedste borgerrejse. Med et smil på læben og en åben tilgang stræber vi efter at højne kvaliteten og øge borgertilfredsheden gennem en helhedsorienteret indsats. Hos os er der altid plads til humor, nye idéer og et godt grin – for vi mener, at trivsel og arbejdsglæde går hånd i hånd med gode resultater.

Din rolle i Kontanthjælpsteamet

I samarbejde med dine fem kollegaer i kontanthjælpsteamet vil dine primære opgaver være:

  • Rådgivning og betjening af borgere, både telefonisk og ved personligt fremmøde

  • Beregning og udbetaling af forsørgelsesydelser efter Aktivloven og Integrationsloven i fagsystemet KY

  • Udbetaling af enkeltydelser

  • Betaling af fakturaer via KMD Opus

  • Klagesagsbehandling

  • Holde dig opdateret på ny og gældende lovgivning og praksis

  • Tværfagligt samarbejde, bl.a. med Jobcentret

Om dig

Du har en relevant faglig baggrund, f.eks. som kommunal sagsbehandler, kommunom, socialformidler eller har en diplomuddannelse i offentlig administration. Derudover forventer vi, at du:

  • Har interesse for og et solidt kendskab til ydelsesområdet, Aktivloven og relevante fagsystemer

  • Har erfaring med kontanthjælpsområdet

  • Arbejder struktureret, er omhyggelig og har styr på egne sager og deadlines

  • Trives med borgerkontakt og har en nærværende og anerkendende tilgang til borgerens situation

  • Er tydelig i skrift og tale og kan formidle forståelige afgørelser

  • Har øje for dine kollegaers trivsel og ser teamet som et hold med et fælles mål

Om Center for Beskæftigelse og Borgerservice (CBB)

Du bliver en del af CBB, som består af ca. 150 dygtige og dedikerede medarbejdere og ledere. Vi arbejder sammen om kerneopgaven og tilstræber et psykologisk trygt arbejdsmiljø, hvor vi lærer af vores fejl og udnytter forskellighed som en styrke i vores daglige møde med borgere og virksomheder.

Vi tror på dialog som vejen til at skabe de resultater, vi har ambitioner om at opnå. Uden forståelse for hinandens styrker er det svært at finde en fælles kraft.

Så kom med på holdet og vær med til at gøre en forskel i Mulighedernes Kommune!

Rekrutteringsprocessen

Vi forventer at afholde samtaler i uge 38 og 39.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt da endelig Teamleder af Ydelsesservice Helle Johannisson tlf.nr. 23421170 eller faglig koordinator Tanja Mortensen tlf.nr. 32471744.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning!

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst.

Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest og indhentes børneattest. Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.

Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder Personalegoder (taarnby.dk)

Ansøgning med dokumentation for uddannelse, oplysning om eventuel tidligere beskæftigelse, eventuel arbejdstilladelse og bilag sendes via nedenstående link.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Tårnby Kommune, Amager Landevej, 2770 Kastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6108226

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet