BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du optaget af, at en beskæftigelsesrettet indsats er helt central for, at en sygemeldt borger kan vende tilbage på arbejdsmarkedet? Er du professionel, kan møde borgeren med anerkendelse og respekt og kan du samtidig stille krav til borgeren? Så er du måske vores nye kollega?
Hvem er viJob og Helbred er en del af Center for Beskæftigelse og Borgerservice i Tårnby Kommune. I teamet er vi ca. 20 medarbejdere.
Vores hverdag er præget af et stort engagement. Vi er gode til at sparre med hinanden. Vi øver os hele tiden i at holde fokus på at fastholde og udvikle det gode og respektfulde møde med borgerne og arbejder løbende med at optimere vores arbejdsgange, så vores møde med borgerne bliver så godt som muligt ved både at have fokus på lovmedholdelighed, jobfokus og anerkendelse af den enkelte borgeres unikke situation. Derfor er vi også optaget af, hvordan vi kan samarbejde på tværs i kommunen, så borgerne får en helhedsorienteret sagsbehandling.
Vi har det godt i vores hverdag og er et velfungerende team med plads til både faglige drøftelser og interesse for hinandens ve og vel.
Hvad laver vi i Job og HelbredI Job og Helbred sikrer vi opfølgningen på sygemeldte borgere, der ude af stand til arbejde enten på grund af sygdom eller en skade. Vi samarbejder med både sygemeldte og deres arbejdsgivere om hvordan en raskmelding bedst kan tilrettelægges.
Vi arbejder løbende med at tilrettelægge vores indsats. Det betyder fx at vi i 2023 har etableret vores egen indsats i Tårnby kommune, hvor sygemeldte borgere både kan deltage i en håndholdt og individuelt tilrettelagt indsats sammen med en jobformidler, men også kan deltage i et workshop-forløb, der har fokus på mestring og inspiration til hvordan man bedst kan komme tilbage i job igen evt. via et brancheskift.
Vores samtaler med de sygemeldte borgere, har vi et stort fokus på, da vi ved at netop samtalerne sammen med det jobrettede fokus, er det som virker i beskæftigelsesindsatsen. Det betyder også at vi holder rigtigt mange samtaler med sygemeldte borgere og hele tiden har et fokus på at indgå konkrete, handlingsanvisende aftaler om næste skrift mod en raskmelding med den sygemeldte borger.
Dine opgaver som sagsbehandler vil bl.a. være at- Afholdelse af lovpligtige opfølgningssamtaler
- Løbende stillingtagen til sygedagpengelovens §§ 7 og 27
- Tæt samarbejde med virksomheder med henblik på hurtig tilbagevenden på arbejdsmarkedet
- Udarbejdelse af rehabiliteringsplaner og deltagelse i møder i Rehabiliteringsteamet
- Igangsættelse og opfølgning på praktik/afklarende/udviklende forløb omkring borgers arbejdsevne
- Samarbejde med arbejdsgivere, jobformidlere og anden aktør
- Tværfagligt samarbejde om den enkelte borger (helhedsorienteret sagsbehandling)
- Udarbejdelse af partshøringer, afgørelser og behandling af klagesager
- Deltage i afdelingens øvrige opgaver
- Er uddannet socialrådgiver/socialformidler eller kontoruddannet med relevant erfaring inden for området
- Gerne har erfaring inden for Sygedagpenge og jobafklaringsforløb
- Trives i myndighedsrollen og kan tage medansvar for at omsætte beskæftigelsespolitiske mål til handling
- Har et solidt arbejdsmarkedskendskab og arbejder virksomheds- og beskæftigelsesrettet
- Kan arbejde selvstændigt og bidrage til at kvalificere det faglige arbejde
- Er god til at samarbejde og kan lide samarbejdet med de sygemeldte borgere
- Er stærk til at kommunikere både i skrift og tale
- Kan arbejde struktureret med fokus på rettidighed, CV og beskæftigelsesrettet indsats
- Kan skabe progression, mål og retning for borgerne, med udgangspunkt i borgerens plan og CV
- Fokuserer på løsninger frem for begrænsninger
- Kan klare en til tider travl og hektisk hverdag
- Kan IT på brugerniveau og det er en fordel, hvis du har kendskab til Schultz Fasit og Selvbetjening.nu
- Evner prioritering, systematik, tværfagligt samarbejde og koordinering
- Arbejder selvstændigt og helhedsorienteret samtidig med at du trives med at være en del af et team
Center for Beskæftigelse og Borgerservice består af Jobcentret, Ydelsesservice, Borgerservice og vores interne tilbud samt virksomhedsservice. Vi blev etableret som center i januar 2023. Det betyder, at vi fortsat er meget optaget af, hvordan vi i hverdagen kan arbejde endnu tættere sammen og udnytte de mange synergier, som er på tværs af vores fagområder. Derfor er vi også nysgerrige på hinandens praksis og hjælper hinanden, når det er nødvendigt.
I Tårnby Kommune har vi for at have et fælles ståsted besluttet en række værdier, som udgør vores kompas for samarbejdet på kryds og tværs i hverdagen. De fire værdier er: Vi ser muligheder, vi er ordentlige, vi tænker nyt og vi arbejder sammen. De hjælper os med løbende at reflektere over vores måder at være og arbejde sammen på.
Løn- og ansættelsesvilkårLøn og ansættelsesforhold ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst efter forhandling.
Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Har du været ansat i Tårnby Kommune, vil der altid blive taget reference herfra. Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest og indhentes børneattest. Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.
Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.
Yderligere oplysningerHvis du ønsker at høre mere om stillingen er du velkommen til at kontakte Teamleder Naja Olsen på telefon 32471735.
Tiltrædelse den 1. februar 2024.
Fristen for at søge stillingen er onsdag den 13.12.2023 klokken 8.00. Vi afholder samtaler tirsdag den 19.12.2023.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning!
AnsøgningAnsøgning med dokumentation for uddannelse, oplysning om eventuel tidligere beskæftigelse, eventuel arbejdstilladelse og bilag sendes via nedenstående link. Vær opmærksom på, at Tårnby Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du bedes derfor så vidt muligt søge stillingen via nedenstående link. Såfremt du søger stillingen pr. brev, skal dette indeholde de samme oplysninger, som kræves af det elektroniske rekrutteringssystem.
Behandling af personoplysningerTårnby Kommune er dataansvarlig for de personoplysninger, som du registrerer og sender til kommunen via rekrutteringssystemet eller på anden vis ved ansøgning om job.
Oplysningerne vil alene blive brugt i rekrutteringsprocessen. Medlemmer af ansættelsesudvalget, for den stilling du søger, får adgang til dine registrerede personoplysninger i den tid rekrutteringsprocessen løber. Behandlingen af oplysningerne vil naturligvis være fortrolig og sikker.
Vi opbevarer din ansøgning samt øvrige oplysninger i op til 6 måneder efter endt rekrutteringsproces. Herefter slettes de automatisk.
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder. Herunder ret til at se de personoplysninger du har registreret hos os og ret til sletning af oplysninger. Læs i øvrigt her om dine rettigheder. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte Tårnby Kommune, Center for HR. Adresse: Amager Landevej 76, 2770 Kastrup. Telefon: 3247 1280. E-mail: op2@taarnby.dk.
For henvendelse vedrørende den ledige stilling se kontaktoplysninger under overskriften 'Yderligere oplysninger'.
Har du spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, og til hvordan dine rettigheder bliver udøvet i henhold til databeskyttelsesreguleringen, kan du kontakte Tårnby Kommunes databeskyttelsesrådgiver. Send e-mail sikkert: Link til Borger.dk
Telefon: 3247 1230. Ved brev: Tårnby Kommune, Center for Udvikling og Digitalisering, Amager Landevej 76, 2770 Kastrup, Att.: ”Databeskyttelsesrådgiver”.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Tårnby Kommune, Amager Landevej, 2770 Kastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5949741