SAP HR serviceejer i Banedanmarks IT-afdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde med vores nye SAP S/4HANA platform og være med til drive og udvikle vores SAP HR-løsninger?

Som SAP HR serviceejer i Banedanmarks IT-afdeling, får du et spændende job i et miljø med engagerede kollegaer, høj faglighed og mulighed for at sætte dit aftryk på udviklingen af vores SAP S/4-løsning.

Du vil blive ansat i teamet SAP System Support og Vedligehold, som er et team på 18 engagerede medarbejdere, der har ansvaret for at supportere og vedligeholde SAP-systemet samt at gennemføre udviklingsopgaver i samarbejde med forretningen. Supporten, der varetages, er second level support, hvor vores superbrugerorganisation i forretningen varetager first level.

Her vil du som SAP Serviceejer dele ansvaret for SAP HR-modulerne med den anden SAP Serviceejer, som du naturligvis vil have et tæt samarbejde med. Du vil blandt andet få ansvaret for modulerne Organisationsstyring (OM), Personaleadministration (PA) og Successfactors Learning. Ansvaret for modulerne vedrørende tid, løn og bemanding ligger hos den anden SAP Serviceejer.

Banedanmark har en stor SAP HR-løsning, og der er desuden integrationsløsninger op imod Statens Lønsystem (SLS) og NemRefusion, samt en række egenudviklede løsninger, der blandt andet varetager styring af lokomotivførercertifikater, funktions- og stillingsbeskrivelser og som anvendes til at føre tilsyn med medarbejderes kompetencer. Løsningerne spreder sig ud over flere platforme som PC, mobile platforme og portaler.

Banedanmark er fornyeligt overgået til SAP S/4HANA og er i gang med at re-implementere løsningerne til nye anlæg og vedligeholdelse af jernbanen. Implementeringsprojektet løber til starten af 2024. På sigt vil det også betyde, at der er flere HR-løsninger, som skal moderniseres og nye løsninger skal udvikles. Her vil du spille en helt central rolle.

Vi tilbyder et job, hvor du kan udleve dine faglige ambitioner uden at give afkald på work-life balance. Samtidig bidrager du til en vigtig samfundsmæssig opgave – nemlig en attraktiv, grøn jernbane.

Du skal tage ansvar for udviklingen

Du bliver ansvarlig for applikationsforvaltningen af en del af SAP HR-løsningen. I det daglige betyder det, at du skal:

  • sikre, at fejlretning og ændringer gennemføres via de aftalte processer samt dokumenteres og gennemføres inden for det økonomiske budget
  • bidrage til opdatering af processer og servicekataloget i ServiceNow, hvor vi har de fleste af vores processer IT-understøttet
  • sikre, at applikationsforvaltningen sker i tæt dialog med vores SAP HR superbrugere og med vores leverandører
  • rådgive forretningsenhederne om mulighederne for SAP-understøttelse af deres forretningsprocesser
  • medvirke i de forretningsprojekter, der gennemføres for at sikre at den vedtagne SAP governance bliver fulgt, og at løsningerne er vedligeholdelsesbare og er kompatible med de eksisterende løsninger.
Struktureret tilgang til opgaver og fokus på overblik og samarbejde

Vi ser gerne, at du har en relevant uddannelsesbaggrund på minimum bachelorniveau. Herudover er det en klar fordel, at du har hands-on erfaring inden for IT-området, og særligt inden for SAP og SAP HR.

Det falder dig naturligt at arbejde struktureret og skabe overblik for dig selv og dine kolleger. Du har en procesorienteret tankegang og kan samarbejde på tværs på alle niveauer.

Jobbet kræver herudover, at du trives i en tværgående og koordinerende rolle, hvor hverdagen ofte byder på alsidige opgaver og med en bred kontaktflade i samspil med såvel brugere som leverandører.

Løn

Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.

For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/SAMDATA, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 4. Den endelige lønindplacering beror på en vurdering af de individuelle kompetencer og kvalifikationer. Udover basislønnen kommer pension og eventuelle lokale tillæg.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt teamleder Lasse Vissing Nielsen. Søg elektronisk og send din ansøgning og cv hurtigst muligt. Vi vurderer ansøgningerne og indkalder løbende til samtale.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg jobbet her” nedenfor og følger instruktionerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Carsten Nieburhs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192521&DepartmentId=22258&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878342

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet