Selektionssektionen søger ny teamleder for det Psykologfaglige Udvælgelsesteam i Forsvarsministeriets Personalestyrelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Selektionssektionen er på en spændende rejse mod at blive hele ministerområdets kompetencecenter inden for udvælgelse og testning af ansøgere til stillinger og uddannelser. Vil du være en del af denne rejse? Så er stillingen som Leder af det Psykologfaglige Udvælgelsesteam i Selektionssektionen på Nyholm i København måske noget for dig.

Du bliver en del af et meget alsidigt lederteam bestående af en sektionschef og fire teamledere. Sammen har vi ansvar for den samlede udvælgelse til Forsvarets og Beredskabsstyrelsens uddannelser samt til militære stillinger. En helt særlig opgave, der kræver lyst og mod til at udfordre og udvikle sine faglige og ledelsesmæssige kompetencer.

Om os

Selektionssektionen er placeret i København på det historiske og smukke Nyholm omgivet af vand og med udsigt til Amalienborg og Operaen. Sektionens vigtigste opgave er at teste og udvælge de bedst egnede kandidater til Forsvarets og Beredskabsstyrelsen uddannelser og øvrige faste militære stillinger. Vi er cirka 45 medarbejdere fordelt på fire faglige teams med psykologer, læger, sygeplejersker, kontorassistenter og militære medarbejdere. Som en del af vores lederteam kommer du til at få berøring med alle aspekter af udvælgelsesopgaven på tværs af de fire teams.

Om stillingen

Du vil blive leder for 13 fastansatte og 20 timeansatte psykologer. Gruppen som helhed er kendetegnede ved at være fagligt ambitiøse, ansvarsfulde og i besiddelse af stor faglig bredde. Din primære opgave er at sikre en fortsat faglig udvikling af gruppen, en høj grad af fagligkvalitet i opgaveløsningen og en høj grad af trivsel.

Ud over dit ledelsesansvar vil du også indgå i et nært samarbejde med de øvrige teamledere, hvor du skal medvirke til at sikre det gode og konstruktive tværfaglige samarbejde mellem det psykologfaglige, det lægefaglige og militærfaglige perspektiv.

Du vil få ansvar for
- Drift og udvikling af den psykologiske del af udvælgelsen til Forsvarets ca. 40 forskellige uddannelser.
- Personvurderinger i forbindelse med udnævnelse til oberst/kommandør og ansættelse af civile og militære chefer inden for Forsvarsministeriets koncern.
- Udvikling og vedligeholdelse af Forsvarets egne test og prøver, herunder Børge Priens Prøven.
- Sagsbehandling i forbindelse med borgerhenvendelser, henvendelser fra øvrige myndigheder inden for Forsvarsministeriets koncern, pressehenvendelser og forespørgsler fra Forsvarsministeriets departement.

Herudover vil du løbende indgå i arbejdsgrupper, hvor du bidrager med din psykologfaglige indsigt i områder som kan ligge uden for dit umiddelbare ansvarsområde.

Det vil være vigtigt at du indgår aktivt i det internationale samarbejde omkring personvurdering i militært regi, som igennem årene er opbygget inden for de nordiske lande og de nærmest samarbejdspartnere inden for NATO.

Om dig

Du er uddannet psykolog (cand.psych.), gerne autoriseret. Du har en stærk lederprofil og er i stand til at reflektere over egen praksis. Du formår at bringe dine medarbejderes kompetencer i spil - i balancegangen mellem at styre og udvise tillid.

Du er energisk, målrettet og har rigtig gode samarbejdsevner. Du identificerer og formulerer mål samt motiverer dine medarbejdere bl.a. ved at skabe de fornødne rammer til løsningen af opgaverne.

Du er katalysator for godt samarbejde både internt i sektionen, men også eksternt i forhold til sektionens nære kunder. Sammen med sektionschefen arbejder du aktivt på at involvere dine medarbejdere, kollegaer og samarbejdspartnere i beslutningsprocesser for derved at skabe en gennemsigtighed samt forståelse og ejerskab for de processer og metoder, der anvendes til afprøvning af ansøgere til Forsvarets og Beredskabsstyrelsens Uddannelser.

Du skal endvidere kunne trives i en hverdag, hvor opgaver og prioriteringer hurtigt kan skifte. Du bidrager personligt til at skabe en positiv og engageret atmosfære og har en konstruktiv tilgang til de stillede opgaver.

Du skal kunne evne at navigere i et spændingsfelt, hvor faglige kompetencer og beslutninger kan udfordres.

Det vigtigste er, at du kan se dig selv som en del af et tværfagligt ledelsesteamteam, der sammen har ansvaret for at løse den helt unikke udvælgelsesopgave for Forsvaret og Beredskabsstyrelsen.


Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat og aflønnet efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og
Akademikere i staten. Der vil ved ansættelsen være mulighed for at forhandle et pensionsgivende kvalifikationstillæg. Der er til stillingen tilknyttet en fuld arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1%.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet. Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning
Vil du vide mere om stillingen, herunder arbejdsopgaver, er du velkommen til at kontakte chefen for Selektionssektionen, major Karsten Grejsen på telefon 7281 9274.
Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Birgit Jepsen på telefon 7281 9183 eller mail: FPS-BJE@MIL.DK.

Ansøgningsfrist: 20. august 2023. Vi forventer at afholde samtaler i uge 35. Ansøgere, der indkaldes til samtale, må være indstillet at skulle gennemgå enkelte prøver fra vores testbatteri.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via nedenstående link og vedhæfte ansøgning, C.V, samt uddannelsesbevis og autorisationsbevis. Vær opmærksom på at bilag kun kan tilføjes som PDF-filer.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Forsvarsministeriets Personalestyrelse
Forsvaret, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og ministerområdets øvrige myndigheder løser nogle helt særlige opgaver for rigets sikkerhed – nogle gange med livet som indsats. Vi bidrager til den operative kerneopgave ved at rekruttere og fastholde kompetente mænd og kvinder til mere end 40 uddannelser og 20.000 stillinger. Og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Det stiller særlige krav til os som HR-organisation.

Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den
værnepligtige til forsvarsministeren. Det kræver, at vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med specialer inden for militærfaglighed, psykologi, rekruttering, marketing, arbejdsmiljø, jura, mangfoldighed og meget mere. Og vi står klar, når det gælder – også uden for almindelig åbningstid.

Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet. Vi er en udviklingsivrig arbejdsplads, hvor ansvar følger initiativ, og hvor dagene sjældent ligner hinanden. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Og den faglige udvikling følger med. Vi er en travl arbejdsplads med et stærkt kollegialt fællesskab. Det har vi også brug for.

Danmarks sikkerhed kræver mere end almindelig HR!

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Nyholm, A. H. Vedels Plads 1, 1439 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184340&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5873025

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet