Skarp jurist til Forvaltningsjura i Indenrigs- og Sundhedsministeriet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde for retssikkerheden i vores samfund? Er du en skarp offentligretlig jurist, der har lyst til at arbejde i et kontor med både spændende og tunge juridiske opgaver? Vil du hjælpe kommuner og regioner med at navigere inden for lovgivningens rammer, og kan du se dig selv bruge dit skarpe juridiske blik til at rådgive på alle niveauer både internt og eksternt? Så er stillingen som jurist i Forvaltningsjura måske noget for dig.

Om Kontoret for Forvaltningsjura
I Kontoret for Forvaltningsjura arbejder vi sammen for retssikkerheden i vores samfund. Vi forvalter grundlovens ramme om det lokale selvstyre ved som øverste tilsynsmyndighed at hjælpe kommuner og regioner med at navigere inden for lovgivningens rammer. Vi yder juridisk rådgivning på alle niveauer, internt og eksternt, for at skabe gode løsninger for regering, kommuner og regioner. Dermed bidrager vi til at understøtte demokratiet og borgernes tillid til den offentlige forvaltning.

Konkret løser vi bl.a. opgaver vedrørende tilsynet med kommuner og regioner, spørgsmål vedrørende kommunalfuldmagten og vederlag til kommunale og regionale politikere. Vi rådgiver samtidig internt i ministeriet om offentligretlige spørgsmål og god embedsmandsadfærd.

Forvaltningsjura er et juridisk kontor med en kontorchef, syv jurister, en kontorfunktionær og en studentermedhjælper.

Din hverdag hos os
Dine dage bliver ikke ens. Nogle dage vil du kunne fordybe dig i en juridisk analyse eller konkret sag. Andre dage vil din arbejdsdag være præget af den politiske dagsorden og kendetegnet ved, at du skal forholde dig til mange forskellige problemstillinger. Du vil hver dag være i kontakt med kolleger og samarbejdspartnere enten internt i ministeriet eller i eksempelvis Ankestyrelsen og andre ministerier.

Du vil blandt andet skulle arbejde med:

  • Ministerbetjening i bred forstand, herunder folketingsbesvarelser, forberedelse af samråd m.v.
  • Konkrete sager om lovligheden af kommuners og regioners forvaltning.
  • Analyser til brug for politikudvikling eller administrative beslutninger.
  • Juridisk rådgivning på tværs af ministeriet og andre myndigheder.
Dine konkrete arbejdsopgaver vil afhænge af dine kvalifikationer og interesser.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du er uddannet jurist (cand.jur.) – det kan være som nyuddannet eller som mere erfaren, gerne med erfaring fra en lignende stilling, herunder kendskab til arbejdet i centraladministrationen.

Vi lægger vægt på, at du:

  • Har lyst til at arbejde i et fagligt og politisk miljø, hvor ambitionsniveauet er højt.
  • Bliver motiveret af komplekse juridiske problemstillinger.
  • Kan formulere dig klart og korrekt, særligt på skrift.
  • Er ansvarsbevidst, engageret og initiativrig.
  • Kan skabe overblik, strukturere og prioritere dine arbejdsopgaver i en travl hverdag.
  • Er god til at inddrage kollegaer og samarbejdspartnere.
  • Gerne vil bidrage til et godt arbejdsmiljø og ser dig selv som en del af et hold, både fagligt og socialt.
Vi tilbyder
Du får dedikerede kolleger, der prioriterer faglig kvalitet, et godt socialt miljø og arbejdsglæde i hverdagen højt. Vi prioriterer din faglige og personlige udvikling, og du vil få løbende og kvalificeret sparring og feedback samt mulighed for kurser og efteruddannelse.

Derudover går vi op i, at vi skal kunne balancere familieliv og arbejde. Derfor har du også mulighed for at tilrettelægge arbejdet fleksibelt.

Om ansættelsen
Du bliver ansat, afhængig af dine kvalifikationer, som enten fuldmægtig, specialkonsulent eller chefkonsulent i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til kontorchef Anna Nystrup på tlf. 7228 2510 eller specialkonsulent Marlene J. Brixtofte på tlf. 7228 2519.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 16.-18. august 2023.

Du kan læse mere om os på www.sum.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Sundheds- og Ældreministeriet, Holbergsgade 6, 1057 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170309&DepartmentId=7795&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860887

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet