Social vicevært med praktisk og menneskelig sans søges til Tårnby Kommune

dato

– Med hænderne skruet rigtigt på – og hjertet på rette sted

Har du både sans for mennesker og praktiske løsninger? Og trives du i en hverdag, hvor der er brug for både empati, struktur og handlekraft? Så er det måske dig, vi leder efter som vores nye sociale vicevært i Tårnby Kommune.

Vi søger en engageret og alsidig kollega, der kan være med til at skabe strukturerede, trygge og gode rammer omkring vores midlertidige boliger for flygtninge – som i øjeblikket primært huser fordrevne fra Ukraine. Din rolle som social vicevært er både at sikre en tryg hverdag for kommunens flygtninge samt understøtte en stærk integrationsindsats sammen med dine kollegaer i Integrationsteamet.

Du bliver en del af et stærkt og engageret team med sagsbehandlerne Khadija Farah og Michal Winther, social vicevært Olha Mishchenko, fagspecialist Nadia Duric og leder Yassin Ardone – alle med stort engagement i både beskæftigelse og fællesskab.

En rolle med både hænder og hjerne i brug

I dag har vi én social vicevært i kommunen, og vi ønsker at styrke indsatsen, da vi er i gang med at etablere endnu en matrikel med midlertidige boliger. Derfor har vi brug for dig – en person, der kan hjælpe beboerne godt på vej og skabe sammenhæng i hverdagen.

Du får en dobbelt rolle: både som social vicevært og som en del af kommunens indsats med arbejdspligten. Her skal du være med til at koordinere og følge op på daglige opgaver i tæt samarbejde med myndighedssagsbehandlere. Det handler om at hjælpe mennesker videre – få deres kompetencer i spil og støtte dem i retning mod arbejde eller uddannelse.

Lidt om dine kommende opgaver

  • Have dagligt opsyn med de midlertidige boliger på flere adresser i Tårnby Kommune
  • Flytte og samle møbler mellem boligerne
  • Udføre mindre reparationer og praktiske vedligeholdelsesopgaver
  • Udarbejde og følge op på rengørings- og vedligeholdelsesplaner
  • Sikre, at der er orden og korrekt affaldssortering både ude og inde
  • Vejlede beboere om boligstandard, trivsel og dagligdags praktiske forhold
  • Samarbejde tæt med Integrationsteamet
  • Planlægge og fordele opgaver til borgere i arbejdspligten, så deres indsats bidrager positivt til både boligernes drift og deres egen udvikling
  • Skabe struktur og mening i hverdagen for borgere i arbejdspligten – så de får motivation til at komme videre mod arbejde eller uddannelse

Lidt mere om dig

  • Har hænderne godt skruet på og kan tage fat, når det gælder
  • Bevarer roen – også når tingene spidser til
  • Er selvstændig, ansvarsbevidst og tænker i løsninger frem for problemer
  • Taler og forstår både dansk og engelsk
  • Møder mennesker med respekt, nysgerrighed og en pædagogisk tilgang
  • Kan skabe struktur og følgeskab i samarbejde med beboere og borgere i arbejdspligten
  • Har kørekort og egen bil, og er fleksibel i hverdagen (dette er et krav)

Lidt om hvad vi kan tilbyde

  • Et alsidigt job med både ansvar, værktøj og masser af menneskelig kontakt
  • En plads i et velfungerende og engageret integrationsteam
  • En aktiv rolle i den lokale beskæftigelses- og integrationsindsats
  • Mulighed for at præge udviklingen af arbejdspligtsindsatsen
  • En hverdag, hvor ingen dage er ens – men hvor du hver dag gør en forskel

Rekrutteringsprocessen

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte leder for Integrationsindsatsen Yassin Ardone tlf.nr. 3247 1602.

Vi holder første samtalerunde mandag den 24. november 2025. Til samtalen vil du møde leder Yassin Ardone, fagspecialist Nadia Duric og social vicevært Olha Mishchenko.

Vi holder løbende samtaler, og ansætter først, når vi har fundet den rette kandidat.

Om Center for Beskæftigelse og Borgerservice

Du bliver en del af CBB (Center for Beskæftigelse og Borgerservice), som består af ca. 150 dygtige og dedikerede medarbejdere og ledere. Vi arbejder sammen om kerneopgaven og tilstræber et psykologisk trygt arbejdsmiljø, hvor vi lærer af vores fejl og udnytter forskellighed som en styrke i vores daglige møde med borgere og virksomheder.

Vi tror grundlæggende på dialog som vejen til skabelse af de resultater, vi har ambitioner om at opnå. For uden forståelse for hinandens styrker er det svært at finde en fælles kraft.

Så kom med på holdet og vær med til at gøre en forskel i Mulighedernes Kommune!

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst.

Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest og indhentes børneattest. Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.

Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder Personalegoder (taarnby.dk)

Ansøgning med dokumentation for uddannelse, oplysning om eventuel tidligere beskæftigelse, eventuel arbejdstilladelse og bilag sendes via nedenstående link.

Stillingen er tidsbegrænset, da den er knyttet til kommunens arbejde med midlertidige boliger for flygtninge og dermed afhænger af særloven om midlertidigt ophold og indkvartering. Ansættelsen vil derfor gælde, så længe behovet for midlertidige boliger og opgaver efter særloven består.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Tårnby Kommune, Amager Landevej, 2770 Kastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/a1509bce-6470-4254-92b3-ed02971c83d6

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet