Souschef søges til lille børnehave i Kastrup

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Børnehaven Engmarken søger ny souschef på 37 timer om ugen fra 1. maj 2024. Børnehaven er normeret til 40 børn fordelt på 2 stuer i en gammel hyggelig villa i Kastrup. Særligt for børnehaven er huset og rammerne, der er medskabende til at alle ansatte har en nær relation til alle børn og et bredt kendskab til familierne - det styrker vores pædagogiske arbejde. Vi har et fælles ansvar for alle børn og selvom vi er stueopdelte, ser vi os som et team, der løfter alle opgaver sammen.

I børnehaven er der på nuværende tidspunkt ansat tre uddannede pædagoger inkl. Lederen, 2 dygtige medhjælpere og to faste vikarer i vikariater, indtil vi har fundet vores næste kolleger. Vi har løbende erhvervspraktikanter i huset og derudover et par gode vikarer.

Huset har været gennem en større forandring det sidste års tid og vi er kommet langt med at samle husets gamle traditioner med nye visioner. Vi har haft særligt fokus på at genskabe en hverdagsstruktur, der var meningsfuld for børn og personale. Vi er kommet rigtig langt i processen og i 2024 har vi rettet de faglige briller mod at styrke vores sproglige læringsmiljø og udviklingen af de fysiske læringsrum.

Det psykiske arbejdsmiljø er noget vi vægter højt og vi har en forventning i huset om, at alle bidrager til skabe en rar arbejdsplads, hvor det er fokus på faglig udvikling. Da vi er et lille hus, kræver det indimellem at man er fleksibel fx på arbejdstiden. Fleksibiliteten gælder selvfølgelig begge veje og vi forsøger altid at tage hensyn til personlige behov.

Vi søger en ny souschef, der er klar på at hoppe med på udviklingen og kan gribe de bolde, der allerede er kastet op i luften. Du skal have ja-hatten og ressourcebrillerne med. Vi arbejder meget i det relationelle rum og ser på det enkelte barns ressourcer og justerer os derefter. Du skal have mod på at reflektere over egne, kolleger og leders pædagogiske beslutninger og kunne gå i dialog herom på en konstruktiv måde.

Som souschef skal du have blik for hele huset og se institutionen som en helhed. Du skal sammen med lederen arbejde på at skabe og fastholde et fælles fagligt fokus og sammenhæng i den pædagogiske praksis for hele institutionen. Du får mulighed for at blive en del af et ledelsesteam med fokus på gensidig sparring, åbenhed, faglighed, loyalitet og rummelighed.

Dine arbejdsopgaver vil fordele sig på deltagelse i den daglige pædagogiske praksis, planlægning samt sparring med lederen. Vi vil i fællesskab finde frem til, hvilke administrative opgaver du skal løse.

Du er desuden stedfortræder i lederens fravær.

Vi forventer desuden, at du
  • Er faglig robust både i dialogen og i praksis.
  • Kan arbejde struktureret og målrettet med fx handleplaner.
  • Kan formulerer dig skriftlig og navigere i IT systemer.
  • Har et børnesyn der er anerkendende, rummeligt og ressourceorienteret.
  • Er god til at skabe et tillidsfuldt forældresamarbejde.
  • Er rollemodel, tovholder og sparringspartner, som går foran og støtter personalet i udførslen af den pædagogiske praksis.
  • Er mødestabil
Vi kan tilbyde, at du
  • Bliver en del af en velfungerende kollegialt team, der kan grine sammen.
  • Får indflydelse på arbejdsopgaverne i dit daglige arbejde og mulighed for at sætte dine kompetencer i spil.
  • Får indflydelse på børnehavens pædagogiske retning.
  • Bliver en del af et ledelsesteam med fokus på den gode professionelle relation, et stærkt forældrearbejde, et godt arbejdsmiljø og på faglig udvikling
  • Får mulighed for at udvikle dine ledelsesmæssige kompetencer.

Overvejer du, om du kunne være den rette kandidat til stillingen, men måske har brug for at vide mere om børnehaven, pædagogikken, arbejdsopgaverne eller lign, du velkommen til at kontakte leder med dine spørgsmål. Det vil også være en fordel, hvis du har mulighed for at besøge os inden du søger stillingen.

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med BUPL efter forhandling.

Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Har du været ansat i Tårnby Kommune, vil der altid blive taget reference herfra. Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest og indhentes børneattest. Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.

Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.

Er du nysgerrig på at vide mere om arbejdet som pædagog i Tårnby Kommune se her.

Yderligere oplysninger

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at rette henvendelse til Sascha Sørensen på telefon 29409465.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 15. marts 2024.

Ansøgning

Ansøgning med dokumentation for uddannelse, oplysning om eventuel tidligere beskæftigelse, eventuel arbejdstilladelse og bilag sendes via nedenstående link. Vær opmærksom på, at Tårnby Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du bedes derfor så vidt muligt søge stillingen via nedenstående link. Såfremt du søger stillingen pr. brev, skal dette indeholde de samme oplysninger, som kræves af det elektroniske rekrutteringssystem.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Tårnby Kommune, Amager Landevej, 2770 Kastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6000381

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet