Studentermedarbejdere med interesse for skatte- og ejendomsvurderingsområdet søges til Skatteankestyrelsen i København

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du studerende på en juridisk, regnskabsmæssig eller anden relevant uddannelse, og har du interesse for skatte-/afgifts- eller ejendomsvurderingsområdet samt forvaltningsret? Motiveres du af at arbejde med administrative opgaver, og kunne du tænke dig at bringe dine faglige kompetencer i spil på en attraktiv arbejdsplads? Så er du måske vores nye kollega!

Skatteankestyrelsen er en uafhængig styrelse under Skatteministeriet. Vores hovedopgave er at sikre kompetent, effektiv og uafhængig behandling af klager på vurderings- og skatteområdet.

Til at hjælpe os med at løse denne opgave søger vi nu et antal studentermedarbejdere til 4. kontor, der behandler klagesager på skatte- og ejendomsvurderingsområdet især inden for subjektiv skattepligt og grund- og ejendomsværdi.

Din nye kollega Morten Borre glæder sig til at møde dig
”Som studentermedhjælper i Skatteankestyrelsen kan du få et indblik i dagligdagen i en offentlig styrelse, hvor du aktivt kan bidrage til sagernes forberedelse og indgå i et spændende fagligt fællesskab. Der vil løbende være mulighed for at påtage sig egne ansvarsområder, og du vil få en større forståelse for komplicerede problemstillinger inden for den subjektive skatteret samt grund- og ejendomsværdi. Fællesskabet i kontoret er supergodt, hvor der er en uformel stemning, og vi alle understøtter, at sagerne bliver løst korrekt og effektivt”, fortæller specialkonsulent Morten Borre.

Om jobbet
Dine arbejdsopgaver kommer primært til at være af understøttende karakter og kan bl.a. være:

  • Indledende og løbende understøttelse af sagsbehandlingen
  • Lettere sagsbehandlingsopgaver ifm. sager om subjektiv skattepligt og evt. afvisningssager
  • Udsøgning af relevante ejendomshandler til brug for sagsbehandlingen, herunder ved brug af Skatteforvaltningens systemer samt tinglysningssystemet
  • Oprettelse og klargøring af dokumenter
  • Bistand til forberedelse af materiale til nævnsmøder
  • Mundtlig og skriftlig kontakt til klagere og repræsentanter
  • Besvarelse af aktindsigtsanmodninger
  • Diverse ad hoc-opgaver.
Der vil undervejs være mulighed for kompetenceudvikling og egne ansvarsområder.

Om dig
Du kan være i gang med en uddannelse som fx cand.jur., HA(jur.), cand.merc.jur., cand.scient.adm., cand.merc.aud. eller anden relevant uddannelse. Det vigtigste er, at du har interesse for forvaltnings- og skatteret.

Du er velformuleret i tale og på skrift og løser dine opgaver med høj kvalitet - både når du arbejder selvstændigt og i samarbejde med andre.

Det er vigtigt, at du motiveres af at løse administrative opgaver, at du er detaljeorienteret og serviceminded.

Skatteankestyrelsen er én af Danmarks største juridiske arbejdspladser
I Skatteankestyrelsen forberedes og behandles klagesager inden for skat, moms, told, afgifter, vurdering af fast ejendomme samt en række andre sagstyper på skatteområdet.

Vi har store ambitioner og høj faglighed. Vi har fokus på produktion og kvalitet, og vi tror på, at vi i fællesskab kan levere bedre sagsbehandling end enkeltvis.

Vi vægter trivsel højt og tilbyder et uformelt arbejdsmiljø med en god omgangstone. Vi vægter også god oplæring af vores studentermedarbejdere med en solid sparringskultur. Vi tilbyder desuden et fleksibelt arbejdsmiljø, hvor der er mulighed for at tilpasse arbejdstiden til bl.a. undervisning og eksamener, da vi vægter din uddannelse højt.

I Skatteankestyrelsen vil du få en unik mulighed for at tilegne dig viden om spændende sagsbehandlingsopgaver og metoder samt komme helt tæt på en sagstung organisation, der til dagligt arbejder med komplekse juridiske problemstillinger.

Skatteankestyrelsens primære opgave er at levere indstillinger til afgørelse af klagesager til nævn samt Landsskatteretten af høj kvalitet og til rette tid.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV, uddannelsesbeviser, karakterblade og eventuelt øvrige relevante dokumenter via linket "Søg stillingen" senest tirsdag den 27. juni 2023.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Morten Borre på telefon 33 76 26 48.

Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) i Skatteministeriet.

Arbejdstiden vil gennemsnitligt være 15 timer om ugen og aftales løbende.

Tiltrædelse forventes pr. 15. august 2023 eller efter aftale.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Skatteankestyrelsen, Strandboulevarden 89-91, 2100 København Ø.

Vil du gerne vide mere om Skatteankestyrelsen og om vores rekrutteringsproces, kan du få mere information her.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteankestyrelsen København, Ved Vesterport 6 6, 1612 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169883&DepartmentId=9899&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5849439

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet