BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du prøve dine færdigheder i offentlig administration af? Vil du hjælpe et regnskabsteam med lettere sagsbehandling, økonomirapportering og administrative opgaver? Så er du måske en af vores nye kolleger.
Om Autorisation & EU-Sygesikring
Enheden består af to sektioner med ca. 60 medarbejdere, der overvejende arbejder med EU-sygesikring og sundhedsfaglige autorisationer.
Sektionen EU-Sygesikring fungerer, som det danske forbindelsesled til EU og administrerer mellemstatslig refusion af udgifter til sundheds- og plejeydelser i henhold til EU-retten. Sektionen yder generel vejledning til borgere og virksomheder om sygesikring og ret til behandling ved rejser eller flytning til udlandet efter EU-regler, nordiske regler og bilaterale sikringsaftaler. Sektionen varetager afregning og regnskab for sygesikringsydelser med EU-/EØS-landene, Schweiz og Storbritannien. Ligeledes udbetaler sektionen lægemiddelerstatninger på statens vegne.
Sektionen for Autorisation udsteder danske autorisationer til sundhedspersoner inden for 19 forskellige faggrupper, herunder vurderer om udenlandske uddannede sundhedspersoner opfylder betingelserne for dansk autorisation.
Din hverdag hos os
Du vil som udgangspunkt komme til at arbejde i sektionen for EU-Sygesikring, hvor du skal bistå og hjælpe med diverse administrative opgaver, lettere sagsbehandling samt regnskabsopgaver. Der er tale om en stilling i regnskabsteamet.
I teamet vil du:
- foretage kontrol og gennemgang af udenlandske regningskrav og udarbejde indsigelser imod disse krav
- hjælpe med at sende regningskrav til udlandet
- deltage i arbejdet med udbetalinger af lægemiddelerstatninger
- efter grundig oplæring eventuelt også blive ansvarlig for din egen mindre portefølje af lande, som du vil foretage kreditor- og debitorstyring for
- udføre lettere sagsbehandling og yde bistand til regnskabsmedarbejdere eksempelvis ved at systematisere opgaver og data eller statistik.
Vi forventer, at du:
- er studerende på en relevant uddannelse eksempelvis; økonomi, regnskab, statskundskab, jura eller offentlig administration og forvaltning
- er åben, serviceminded, tager ansvar og er opsøgende i forhold til nye opgaver
- har lyst til administrative opgaver, kan arbejde struktureret og efter forskrifter
- er velformuleret på dansk og engelsk (skriftligt og mundtligt)
Du bliver en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige, positive og engagerede kolleger får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer. Vi sætter pris på en uformel omgangstone og et godt arbejdsmiljø, hvor samarbejde og forskellige fagligheder er nøglen til succes.
Om ansættelsen
Vi søger en studerende, der er indstillet på, at arbejde i gennemsnit 15 timer om ugen og på fleksible arbejdsvilkår, der giver mulighed for at holde fri i forbindelse med eksamener.
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser for timelønnede.
Få mere at vide om stillingerne ved at ringe til teamleder Danielle T. Snejstrup på tlf. 9351 8461 eller sektionsleder Anne Fromholt på tlf. 2928 8930.
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 36.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Styrelsen for Patientsikkerhed, Islands Brygge, Islands Brygge 67, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171040&DepartmentId=8845&MediaId=2524&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880557