BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du stå i spidsen for opbygningen af alle udstillinger på én af Danmarks væsentligste og dagsordensættende kunstinstitutioner? Har du flere års relevant erfaring og et hjerte, der banker for samtidens kunst og kultur? Så er du måske vores nye udstillingstekniske koordinator.
Kunsthal Charlottenborg ligger centralt placeret mellem Kgs. Nytorv og Nyhavn, og er et af de største og smukkeste udstillingssteder for samtidskunst i Europa. Kunsthal Charlottenborg er en del af Det Kongelige Danske Kunstakademis Billedkunstskoler og har omkring 100.000 besøgende årligt fra både Danmark og udlandet.
Om stillingen
Som udstillingsteknisk koordinator er din primære opgave at varetage styringen af de praktiske opgaver i forbindelse med skiftende udstillinger og andre tilsvarende aktiviteter. Du får ansvaret for at indhente tilbud og sørge for at de rette materialer er til rådighed for de eksterne byggehold. Det en fordel, hvis du har erfaring med SketchUp, Adobes programmer og Statens Indkøbsaftalesystemer, men det er ikke et krav.
Du bliver bindeleddet mellem den kuratoriske udstillingsafdeling og de eksterne ophængnings- og byggehold, der står for at realisere alle udstillinger og arrangementer på kunsthallen. Du skal derfor finde, sammensætte og udvikle de rette tekniske og håndværksmæssige samarbejdspartnere til hvert enkelt projekt. Til udstillinger arbejder vi typisk sammen med eksterne byggehold op til 15-20 mand, som kræver klare arbejdsopgaver og tidsmæssig stram styring. Det forventes samtidig, at du til dels selv kan deltage i gennemførelsen af disse opgaver.
Derudover samarbejder du med Driften på Kunstakademiet, der har ansvaret for bygningsdrifts- og adgangskontrolopgaver på Kunsthal Charlottenborg, herunder indvendig vedligeholdelse, bygningsdrift, lokaleplanlægning, alarmer, rengøring i kunsthallen, indkøb af værktøj og materialer samt generelt opsyn med bygningerne.
Faglige kvalifikationer
- Erfaring med opbygning og nedtagning af kunstudstillinger
- Erfaring med byggestyring, projektplanlægning og budgetstyring
- Erfaring med AV og teknisk afvikling af events
- Gode samarbejdsevner
- God til at kommunikere på både dansk og engelsk
Du er selvstændig, fleksibel, nysgerrig, udadvendt og serviceminded med gode samarbejdsevner. Du tager ansvar for både arbejdsopgaver og samarbejdet – og du kan trives med en hektisk hverdag, hvor det ikke altid går som planlagt, og hvor opgaverne løses i en uformel og god omgangstone. Vi forestiller os at du kommer fra en lignende stilling på et museum, eller har erfaring som regissør, scenograf eller producent eller praktisk projekterfaring fra en anden kulturinstitution.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling (37 timer pr. uge i gennemsnit). Ansættelse sker efter gældende overenskomst. Du skal være indstillet på fleksible arbejdstider, da kunsthallens offentlige arrangementer ofte kræver afvikling uden for normal arbejdstid.
Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du vil referere til direktør for Kunsthal Charlottenborg, Michael Thouber, som kan kontaktes på telefon 28 40 80 50 for yderligere oplysninger.
Du kan læse mere om Kunstakademiets Billedkunstskoler på www.kunstakademiet.dk
Ansøgning
Send din ansøgning vedlagt cv og dokumentation for uddannelse til Kunstakademiets Billedkunstskoler senest mandag den 16. juni 2023 kl. 12.00.
Ansøgningen sendes via nedenstående link
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Kunstakademiets Billedkunstskoler, Kongens Nytorv 1, 1050 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169432&DepartmentId=8840&MediaId=2495&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5842071