Vær en del af juristteamet, der rådgiver institutioner om offentlig personalejura og øvrige institutionsretlige spørgsmål

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du deltage i arbejdet om overenskomster på Børne- og Undervisningsministeriets område i et tæt samarbejde med Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, skole- og lederforeninger og ungdoms- og voksenuddannelsesinstitutionerne og de faglige organisationer? Og vil du foretage juridiske vurderinger og træffe afgørelser inden for Børne- og Undervisningsministeriets institutionsretlige regler?



Styrelsen for Undervisning og Kvalitet søger to jurister med særlig interesse for undervisningsområdet og med gode rådgivnings- og formidlingskompetencer til den mangfoldighed af opgaver, vi varetager i Center for Institutionsdrift og Tilsyn, Team Jura og Institutionsledelse.



Om os Team Jura og Institutionsledelse er en del af Center for Institutionsdrift og Tilsyn. Vi varetager juridiske opgaver vedrørende ministeriets regler for de selvejende uddannelsesinstitutioner i samarbejde med de øvrige teams i centret og på tværs af styrelsens øvrige afdelinger og kontorer. Opgaverne vedrører de selvejende institutioners bestyrelser, ledere og medarbejdere samt institutionernes øvrige drift, institutionsretlige etablering og struktur samt modtagelse af tilskud. Vi udarbejder, vedligeholder og udsteder samtidig en lang række bekendtgørelser, cirkulærer og vejledende retningslinjer.



Dine arbejdsopgaver Den ene af de to stillinger vil særligt have fokus på det ansættelsesretlige område. Du vil her i samarbejde med en kollega få ansvaret for opgaver inden for det ansættelsesretlige område generelt og i den første tid med særligt fokus på de kommende overenskomstforhandlinger ved OK24.

For begge stillinger vil en væsentligt opgave være at bistå med centrets bekendtgørelsesprogram, institutionsretlige vurderinger samt at behandle ansøgninger om godkendelse af nye fri – og privatskoler, efterskoler og frie fagskoler, samt private gymnasier. Den endelige fordeling af opgaver tilrettelægger vi, når vi kender din profil og erfaring.

Generelt vil dine arbejdsopgaver have et stort fokus på vejledning af de selvejende institutioner indenfor BUVM’s ressort. Vejledningen i forhold til institutionerne er både af generel karakter samt bistand til løsning af konkrete sager og spænder således fra institutionsretlige og forvaltningsretlige spørgsmål til behandling af konkrete sager. Dette indebærer håndtering af komplekse juridiske problemstillinger, der både kan udmøntes i konkrete svar og juridiske notater.

Du vil blandt andet skulle arbejde med:

  • Løbende at rådgive BUVM’s selvejende institutioner i fortolkningen af kollektive overenskomster på området og øvrige ansættelsesretlige spørgsmål.
  • Deltage i forhandlinger, mæglingsmøder og faglige voldgifter i sager på BUVM’s område.
  • Arbejde med implementeringen af nye overenskomster og aftaler.
Du får en unik position som bindeled mellem institutionerne og diverse aktører på området. Opgaverne indeholder også intern juridisk rådgivning til de øvrige økonomiteams i centret. Du vil endvidere skulle udarbejde regler og vejledninger, der skal understøtte institutionernes administration og virke generelt, og du vil dermed komme til at arbejde med og udvikle dit juridiske skriftlige sprog.

Du vil ofte opleve at have mange ting i gang. En institution ringer og ønsker bistand til tolkning af reglerne om timelærere, eller fordi de er nødt til at indlede en afskedigelsessag. En anden institution henvender sig med spørgsmål til et bestyrelsesmedlems habilitet, eller fordi de ønsker vejledning om ansøgningsprocessen for oprettelse af en ny friskole. Du vil altid have en kollega at sparre med, og vi prioriterer løbende opgaverne.

Vi tilbyder et stabilt job med et godt arbejdsmiljø Det er vigtigt for os, at du har det godt, og at vi har et godt socialt miljø i teamet. Du vil få kompetente kolleger i et miljø, hvor vi vægter samarbejde og kollegial sparring højt, og hvis du er nyuddannet, vil du få en mentor i din første tid på jobbet. På ugentlige tavle- og teammøder vender og fordeler vi ugens opgaver, og hvis der er uklarheder i opgaven, afklarer vi dem sammen. Når dagen byder på uventede opgaver sikrer teamlederen, at opgaverne fordeles, prioriteres og løses effektivt.

Vi tilbyder en stærk pensionsordning. Vi har en god frokostordning og en aktiv personaleforening, som giver dig mulighed for alt fra fredagsbar, fester, forårsbanko og rundvisninger mv.



Om dig Du er uddannet jurist eller cand.merc.jur, og er indstillet på at mestre forvaltningsretten i praksis, så du er eller bliver en dygtig embedsmand.

Vi forventer, at du:

  • er analytisk, struktureret og grundig i din opgavevaretagelse
  • kan formulere dig tydeligt i skrift og tale
  • har lyst til at arbejde i et politisk miljø, hvor opgaver til tider har korte frister, men altid skal koordineres
  • lægger vægt på det gode samarbejde og den gode stemning i arbejdsfællesskabet.
Derudover er det en fordel, hvis du:

  • er godt inde i forvaltningsretten, offentlighedsloven og har erfaring med sagsbehandling
  • hvis du er nyuddannet, at du har beskæftiget dig med offentligretlige fag.


Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i forhold til gældende overenskomst for staten med mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Forventet tiltrædelse snarest muligt.

Ansættelsessted: Teglholmsgade 1 2450 Kbh. SV



Vil du vide mere? Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte teamleder Kirsten Overgaard Bach på telefon 21 43 40 44 eller per mail Kirsten.Overgaard.Bach@stukuvm.dk, eller kontorchef Doris Tranberg Jørgensen på telefon 40 14 98 01 eller per mail Doris.Tranberg.Jorgensen@stukuvm.dk.

Du kan også læse mere om Børne- og Undervisningsministeriet og Styrelsen for Undervisning og Kvalitet på vores hjemmeside uvm.dk.



Lyder det som noget for dig? Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest 15. august 2023. Du søger stillingen via vores hjemmeside www.stukuvm.dk/job-i-styrelsen.

Vi holder samtaler i uge 34 og 35. Hvis du går videre til 2. samtale, kan du blive bedt om at besvare en case, der vil indgå som en del af den samlede vurdering.



Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK) er en styrelse i Børne- og Undervisningsministeriet. Vi understøtter ministeriets målsætning om at skabe fagligt stærke uddannelser til alle. STUK beskæftiger ca. 480 medarbejdere i København og Holbæk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, København, Teglholmsgade 1, 2450 København SV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170617&DepartmentId=10351&MediaId=3809&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874015

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet